Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa mangan


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

En månad utan ny bild? Svårt att gissa.

 

Hm, bilden innehåller order "ZERA" som kanske är ett namn på en av figurerna. Med en liten sökning på Myanimelist hittar jag något som heter Raichi hikari kurabu. Kan det vara den? Skulle vara kul med lite fler bilder så att Myanimelist-sökningar på figurnamn inte är det enda sättet att identifiera en serie på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En månad utan ny bild? Svårt att gissa.

 

Hm, bilden innehåller order "ZERA" som kanske är ett namn på en av figurerna. Med en liten sökning på Myanimelist hittar jag något som heter Raichi hikari kurabu. Kan det vara den? Skulle vara kul med lite fler bilder så att Myanimelist-sökningar på figurnamn inte är det enda sättet att identifiera en serie på...

Har haft denna diskussion i gissa anime-tråden också så jag tänker inte ha den här igen men jag kan säga såhär, om ingen ens gissar hur ska jag då veta att folk ens har sett tråden? Med ett så överstort forum (i förhållande till aktivitet) är det dessutom svårt för mig att hålla koll på trådar utöver de som folk precis skrivit i.

 

Men ja, Litchi Hikari Club, eller Lychee Light Club som den kommer heta när Vertical släpper den på engelska i April, är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ja, Litchi Hikari Club, eller Lychee Light Club som den kommer heta när Vertical släpper den på engelska i April, är rätt.
OK. Då kanske jag borde ta och ladda upp en bild från en ny serie. Den här gången tar jag något som jag tror blir jättelätt, så därför blir det bara en bild om dagen:

OV9nJ.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Påminner mig lite om caféägaren i Ordföranden är en husa,
Menar du Hyōdō Satsuki? Hårfrillan påminner väl lite om henne, men i övrigt verkar de vara rätt så olika (i alla fall om man jämför gissningsbilderna med Myanimelistbilden, orkar inte leta rätt på några andra bilder att jämföra med). Ny gissningsbild på samma person så att du lättare kan se att det inte är kvinnan från Kaichō wa meidosama:

oRAdf.png

Snarare en halv ruta (skuren nertill) än en hel p.g.a. röriga kanter mellan rutorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tecknarstilen får mig att tänka på Jag tycker inte om brorsan ett dugg, så det så!...
Jaså?
åtminstone ansiktet. Men, ja, om man fick se huruvida kropparna var lika fasansfullt tecknade som i den serien hade det väl varit en säkrare sak.
Nu låter det som att du anser att bilderna inte kommer från den serie du jämför teckningsstilen med. Ska man tolka din formulering som en gissning på att det inte är från serien med den löjligt långa titeln (Oniichan no koto nan ka zenzen suki ja nai n da kara ne)? I så fall är det en felaktig gissning eftersom det är just den serien som bilderna kommer från! :reallyhappy:

 

Jag ger dig i alla fall äran att sätta igång med en ny gissningsomgång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med Ordföranden är en husa var jag ganska övertygad om att det var fel, men med min andra gissning kändes det lite mer fifty-fifty: vad jag menade var alltså att jag hade kunnat bli säkrare på att det var rätt eller fel om man såg huruvida kropparna var lika fula som i OniiKotoZenSuNaKa (eller vilken retarderad sammandragning titeln nu kan tänkas ha). :d

 

(Man får ju aldrig gissa och se säker ut, för då blir det ju bara ännu värre om man har fel! Piiinigt!)

 

 

 

Nåja, jag ska sova på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, i sista rutan står orden "lost sheep". Det verkar finnas två olika yaoiserier med den titeln. Bara för att ha något att svara svarar jag den som Amazon har bild på (alltså den av Kagami Satoi / 神鏡 智, inte den av Kitasato Senju / 北里 千寿). Det blir säkert tråkigt för dig om ingen kommer med något svar, men ett svar som säkert är helt åt skogen fel kanske gör det hela lite roligare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Borde ta och läsa den någon gång men när det kommer till gamla shojo-klassiker har jag händerna fulla med att långsamt traggla mig igenom Basara.

 

Ny bild kommer inom 12 timmar (men om jag inte fixar det är bollen fri).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...