Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2006


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

ni alla inbitna serieföljare.. var följer ni dessa serier? på nerladdade avsnitt, dvd-boxar eller nån tv-kanal som inte vi vanliga knegare vet om? har alltid gillat anime..med dess böcker, serier, anime o tv spel, men när jag är här på anime.se inser jag att jag inte sett nånting än.. gillar vampyr, ninja o mecha filmer/serier förövrigt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lite olika, några laddar inte hem serier utan köper DVDerna. Andra laddar hem fansubbade eller otextade serier. Fråga bara inte var vi laddar hem dom för det är emot forumreglerna.

 

Om du vill ha tips om serier att se på så ta en titt på "Ge mig tips om animé att se!" tråden, finns många som har viljat haft tips om samma typer av serier som du gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då har jag sett första avsnittet av Ayu Mayu Theater, en gratis Internet anime som går på âge hemsida. Avsnittet var bara strax över 4 minuter långt, men det var mycket sjuk och roligt. Rekomenderar det till er som gillade Kimi ga nozomu eien och är nyfikna på Muvluv. Förutom Ayu och Mayu så dyker även Sumika!, Takeru, Yuko, Haruka och en Takemikaduchi (elit mech i Muvluv) upp.

 

Vissa skämt kanske man inte förstår om man inte har spelat Muvluv, men den är heltklart värd en titt endå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då har jag sett första avsnittet av Ayu Mayu Theater, en gratis Internet anime som går på âge hemsida. Avsnittet var bara strax över 4 minuter långt, men det var mycket sjuk och roligt. Rekomenderar det till er som gillade Kimi ga nozomu eien och är nyfikna på Muvluv. Förutom Ayu och Mayu så dyker även Sumika!, Takeru, Yuko, Haruka och en Takemikaduchi (elit mech i Muvluv) upp.

 

Vissa skämt kanske man inte förstår om man inte har spelat Muvluv, men den är heltklart värd en titt endå.

Hade du inte problem med att streama videon? Jag var tvungen att ställa in så den buffrade 60 sekunder av innehållet (max) och sen var jag ändå tvungen att mitt i videon buffra om, för annars frös sig bilden.

 

Hursomhelst galet rolig. Som DB sa, nu vet man vem som orsakade Harukas olycka ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade en del småfrysningar under vissa scener men annars var det inga större problem, fick också ställa in så att den buffrade i 60 sekunder och fick buffra om mitt i videon. Hatar att behöva streama saker, men det får gå när det ändå är så korta avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

satt och såg pumpkin scissors alldeles nyss, den var redigt go! om man tittar på bilden på [...]:s hemsida så ser den inte mkt ut för världen, MEN dem luras. för min del verkar den ha stor potential och definitivt vara värd att följa, detta gäller även D.Gray-man som jag såg innan ida, den verkar också riktigt bra, ska bli spännande att se hur lång den blir, då mangan inte är avslutad än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då har jag tittat på Tokimeki och Yoake mae yori ruri iro na (Yoakena) och jag kommer antagligen inte följa någon av dom.

 

Tokimeki var ganska medelmåttig men hade några roliga stunder. Dock så var karaktärsdesignen tråkig och dom kvinnliga karaktärerna verkade också vara ganska tråkiga även om man inte fick se så mycket av dom i första avsnittet.

 

Yoake mae yori ruri iro na var väldigt rolig, den fick mig att gapskratta flera gånger under första avsnittet. Det användes även en hel del SD som gjorde det hela ännu bättre. Dock så ogillade jag den kvinnliga huvudpersonen Feena väldigt mycket, så då finns det inte så mycket anledning att fortsätta titta på den. Men jag vill endå rekomendera den för den var annars mycket bra.

 

Edit: Har även tittat på Red Garden nu och den var väldigt intressant, kommer nog följa den. Karaktärsdesignen var lite udda, men efter nån minut så var jag van.

 

Kommer nog även följa några mer avsnitt av Yoakena för den var så fruktansvärt rolig och i 12 avsnitt så står jag nog ut med Feena. Dom här tre tjejerna var dock helt underbara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nästan skadligt för mig så många bra serier som går den här säsongen, har tittat på Happiness och Gift nu.

 

Happiness var mot vad jag trodde först mycket bra. Animen fokuserar väldigt mycket på Haruhi vilket jag först inte trodde att jag skulle gilla, men det gjorde jag. Enda nackdelen var väl att det var för lite Sumomo i första avsnittet, så det blir nog ingen incest serie. Den stora fördelen var dock att Jun var helt underbar, han fullständigt dominerade avsnittet och det gjorde han med all rätt. Bara att hoppas att han kommer fortsätta med det hela serien.

 

junrg0.th.jpg

 

Gift var väl inte direkt annorlunda, första avsnittet var så mycket en Da Capo ripoff att det vart skrattretande. Jag tänker dock ge serien en chans i några avsnitt, för den kan bli bra och det finns för några siscon serier så man får ta vad som kommer.

 

Då var tre av torsdags serierna sedda, bara 4 andra intressanta kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här kommer bli en jäktig höst för min del, är nu uppe i fem serier att följa på tordagarna. Tänkte ge en till liten försmak för er som väntar på subsen.

 

Först så har vi Asatte no Houkou(あさっての方向) av J.C staff som hade en riktigt bra början, den här serien kommer nog vara en av mina största prioriteringar under hösten. Asatte no Houkou är en mycket stillsam och lugnt slice of life drama med en del övernaturliga händelser, tempot påminner en hel del om Zettai shounen. Animationen är också riktigt mysig med sina vattenfärgsmålade bakrunder som påminde mig om dom i Koi kaze eller Figure 17, dom bidrar en hel del till att serien får sin lugna känsla.

 

Mamoru-kun(護くんに女神の祝福を) var en annan riktigt lustig tsundere komedi med en hel del galna händelser. Dock så visar första avsnittet att det kan finnas en del allvar senare i serien vilket jag också gillar. Att hemsidan är www.megadere.com säger väl också en del om serien...

 

Den tredje och sista serien jag har sett är Gin-iro no Olynsis(銀色のオリンシス) som egentligen är en ganska annorlunda serie mot vad jag vanligtvis brukar titta på. Olynsis är en mecha/action/drama med en story som verkar vara riktigt intressant, kanske inte världens mest nyskapande serie men dock riktigt underhållande. Karaktärsdesignen är nästan exakt den samma som i Gundam Seed, vissa karaktärer ser nästan precis likadana ut. Men det är nog den enda likheten mellan dom serierna (förutom att båda har mechs), den här är trotsallt en otaku serie som går sent på natten. Animationen är dock inte den bästa och budgeten verkar vara ganska låg, men detta spelar inte så stor roll för min del.

 

Dessa tre serier rekomenderas varmt, hoppas att jag allafall fick upp någons intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har samlat ihop dom serierna jag ska ge en chans denna höst lär antagligen ändras med tiden då jag inte vet vilka som kommer subbas och sådär men just nu ser listan ut såhär

 

Gin-iro no Olynssis

Happiness!

CODE GEASS

Mamoru-kun ni Megami no Shukufuku wo!

Ghost Hunt

Galaxy Ange-Rune

Death Note

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hataraki Man ska jag lätt följa. Utöver att den inte har barn eller tonåringar som huvudpersoner (handlar om en 28-årig kvinna på en tidningsredaktion), så verkar den dugligt gjord och rätt kul. Bygger visst på en seinenmanga av Moyoco Anno. Känns skönt att för omväxlings skull se en serie där även den yngsta karaktären är äldre än en själv.

 

 

 

Kampsportsfarsorna i Sumomomo Momomo var så härliga att jag måste belöna även den serien med min uppmärksamhet. Verkar helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...