Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2006


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte varför dom två första avsnitten av Tsuyokiss inte intresserade mig, första avsnittet var helt ok för att vara ett första avsnitt, men efter att ha sett det andra så kändes det inte kul längre. Jag får se hur det blir efter nått mer avsnitt.

 

Ska nog ta och förklara Chokotto sister lite bättre, för när jag läser mitt gamla medelande så fick jag den att låta som Koi kaze. Det är inte alls säkert att det kommer bli en incest historia, utan den kan lika gärna likna Aishiteruze Baby. Dock så är det ingen shoujo som Aishiteruze Baby, utan baserar sig på en seinen manga (novell?). Det fanns dock lite ledtrådar i första avsnittet som fick mig att tänka på just Koi kaze.

Spoiler avsnitt 1

Så som att Haruma gav bort en present till sin syster som han egentligen skulle ha gett till en tjej han gillar och att Choko (hans syster) gav honom en kyss. Det var dock en oskyldig sådan men den fick mig att tänka på Nanoka och Koushirous första möte i Koi kaze (med körsbärsblommorna etc.).
Hoppas jag inte har skrämt bort er nu för den är riktigt rolig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Nu har jag tittat på dom två första avsnitten av NHK ni youkoso och jag rekomenderar den varmt till alla som gillar "lite" udda serier, den har än så länge varit betydligt bättre än vad jag trodde den skulle vara. För i vilken annan serie ska huvudpersonen Mycket mild spoiler avsnitt 2

vara med och tillverka ett ero-game, titeln på avsnitt tre är "bishoujo ni youkoso" :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Citerat från en annan avdelning:

tyckte de var onödigt att skapa en ny tråd, men fy fan vad Ultimate Hellsing äger! såg nyss avsnitt två och jäklar vad grymt! det går fortfram men störtskön är avsnitten.

OVAn är mycket bättre än serien. Speciellt avsnitt två som gjorde om ALucard slagsmålet och ghould-attacken och fich dessa så mycket bättre. Mycket vassare regissering och mer "Hollywood"-stil på musiken passar Hellsing perfekt. Dessutom är George Nakata den röstskådespelare som har absolut mest elakast röst.

Såhär borde Hellsing varit från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Madhouse är ett bra exempel på hur man inte ska outsourca till Koreanska företag. Sköter de animationen själva brukar det dock bli bra, och ibland mycket bra. Men det handlar väl i grunden om hur mycket riskkapital som kan ordnas fram.

Skräckexempel är iaf TenTen (vartannat avsnitt gjort i japan och vartannat i Korea - otroligt ojämt) eller Ichigo100% (Jump Festa OVAn - bra, serien och de andra OVAerna - katastrof).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibuki-chan <3 Jun-chan <3

 

kan inte vänta tills Happiness kommer :D bara ett par veckor kvar nu :D

Fällor kan vara farliga ibland ;)

 

Happiness börjar nästa vecka, eller närmarebestämt den 5 Oktober (samma dag som en viss annan eftertraktad serie). Jag räknar dagarna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibuki-chan <3 Jun-chan <3

 

kan inte vänta tills Happiness kommer :D bara ett par veckor kvar nu :D

Fällor kan vara farliga ibland ;)

 

Happiness börjar nästa vecka, eller närmarebestämt den 5 Oktober (samma dag som en viss annan eftertraktad serie). Jag räknar dagarna...

Vi räknar dagarna

 

Och Galondir om du inte vet vilken annan serie som har samma startdatum förtjänar du inte att se den :P

 

Edit: Orrin hann före, aja back to work >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såja, förstainlägget helt uppdaterat till dags datum. Tog med alla serier fram till November. Resten när det börjar komma datum.

 

Min lista hittills:

Kanon 2006

Yoyakena

Happiness!

Otome wa...(bla bla)

Ayu-Mayu

 

Till den kommer antagligen:

summer season 1, Gift.

 

Nyfiken är jag på Asatte no Houkou, Red Chamber, Bartender, S-Strain, Olynssis och Hataraki-man. Tror dock att jag knappast kommer kolla på alla då en del nog inte håller måttet för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Happiness!

Ja, den verkar ju väldigt intressant (spoilervarning?)... ;)

Jun är en tjej, kjolen viker sig bara konstigt på bilden. Jun är en tjej, kjolen viker sig bara konstigt på bilden. Jun är en tjej, kjolen viker sig bara konstigt på bilden. Jun är en tjej, kjolen viker sig bara konstigt på bilden. Jun är en tjej, kjolen viker sig bara konstigt på bilden. Jun är en tjej, kjolen viker sig bara konstigt på bilden. Jun är en tjej, kjolen viker sig bara konstigt på bilden. Jun är en tjej, kjolen viker sig bara konstigt på bilden. Jun är en tjej, kjolen viker sig bara konstigt på bilden. Jun är en tjej, kjolen viker sig bara konstigt på bilden.

 

Argh måste komma över det!

 

Edit: Läste precis texten på bilden... faaan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, den verkar ju väldigt intressant (spoilervarning?)... ;)

Den är antagligen ifrån ett av Juns slut på fandisken, han har ett eget scenario där antagligen pga att han vart den mest populära karaktären i Happiness (allafall om man kollar till fanart). Dock så är väl chansen obefintlig att det är den som kommer animeras, men det skulle vara roligt om dom gjorde en Canvas 2 i slutet fast med Jun istället.

 

Kanske ska varna för att många kan få sin livs chock av att titta där (titta bara på stackars Flaskis :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>flaskis

Känns det bättre nu?

 

Första bilden är mycket riktigt från Happiness! Re:Lucks. Efter Juns genomslag efter det ursprungliga spelet var Windmill ganska offensiva och gav Jun ett eget scenario (som det finns två versioner av).

 

Annars är jag rätt säker på att de som tittar på Happiness pga/tack vare Jun börjar tycka att det kanske inte är så tokigt ändå ;)

 

Appropå Happiness! så var det efter gårdagens Strawberry Panic en liten trailer för Happiness!.

(Jun aw~~~ moe~ )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...