Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2006


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Finns nästan för många serier att följa nu, jag är uppe i 9st. Men bara 2 som jag tittar på så fort ett nytt avsnitt kommer (School rumble ni gakki, Suzumiya Haruhi no yuutsu). Resten väntar jag med tills alla avsnitt är släppta.

 

Verkar som om 2006 verkligen kommer bli ett av dom bästa anime åren för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

ok nu är Black lagoon religionsförklarade. tror inte någon serie kommer att slå den iår, och den är uppe i top 3 nånstans på min anime lista.

 

shit alltså, har du inte sett den se den!

 

 

 

Air gear är något av en besvikelse, nu när man sett några avsnitt, om ja ska vara ärlig, mangan är så fruktansvärt mycket bättre... men fortfarande godtagbar anime.

 

DB: okej, trodde du "bara" tog de mer kända eller nåt, och utelämnat just den filmen :P

 

The Third: Aoi Hitomi no Shoujo

 

107018nq.jpg

 

 

 

n the distant future, because of an interplanetery war that has continued on for centuries, the civilizations were ruined. Human beings have lost everything, and only 1/5th of the population survived. Pseudo-human, The Third, is said to have appeared just after the war. They have red pupils called Space Eyes. Using them, they can control computer systems and so on, and rule the world by their superior power.

 

In this world, there is a girl, Honoka; She is a jack-of-all-trades, and she accepts any order except murder. One day, she happens to find a young Ikus in the desert. When she accepts the order from him, her great adventure begins.

 

 

Den här serien verkar lovande också, ska bli spännande att se hur den utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

satt nyss och såg Juuousei a.k.a Jyu Oh Sei , den var riktigt sweet, kommer nog att följa den också :P

 

106165da.jpg

 

 

Based on the manga by Itsuki Natsumi.

The Chimera, a planet of beast, is a prison planet for brutal criminals. Thor and Rai are twins who have an executive father, and they have brought up without wanting for anything. But by the plot of the enemies of his father, they are sent to the Chimera. It is the world of struggle for existence, and they have to be beats to survive.

 

 

första avsnittet lämnar en del frågetecken så ska bli kul och veta hur det här kommer att utvecklas... har jag inte skrivit detta om alla nya animeserier?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, trippel post, snart är världen undergång här... eller inte.

 

hur som helst, satt och såg witchblade, verkar bli bra, kommer att följa den, men verkar sakna sammanhang helt och hållet med den amerikanska versionen, bortsett från Witchblade då.

Detta verkar inträffa typ år 20XX alltså framtiden, verkar som glaciärerna har smällt eller det har varit krig, mer kan ja inte säga än. men spana in den.

 

Men bäst å sticka till skolan nu, annars får väl lärarna anfall XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

15 sekunders mysig reklam för Kanon Prelude som släpps den 15:e augusti.

 

Sen borde jag flytta lite inlägg till första posten någon dag. Annars har det inte hänt speciellt mycket nytt vad gäller serier och tider. Typ inget alls förutom att några serier fått egna hemsidor som t ex Tsuyokiss ("A 'tsundere' TVanimation". Låter lovande 04.gif )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Vafan, nu dog en bit utav mig.

Inget mer Genshiken i år, why!?

 

Hmm, då får jag väl bara ta att se fram emot Afro Samurai när den kommer, gillar designen och det som jag hittat hittills utav den.

Sedan att Samuel Jackson ska röstskådespela huvudrollen i serien gör mig mer än en aning intersserad.

Inte för att det är ju Samuel Jackson som gör det utan för att de tar in en röstskådespelare från ett annat land, very interesting indeed.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Så, en välbehövlig uppdatering är nu genomförd. Lagomt inför juli då en hel del serier drar igång. Hela juli är med nu. Mer framtida när jag känner för det.

 

Tilllagda:

*Binbou Shimai Monogatari

*Demashita! Power-power Girls

*Akazukin

*Mamotte Lollipop

*Taiyo

*Kemono

*Wappi-chan

*Bokura ga ita

*Onimaru hanten

*内閣権力犯罪強制取締官 財前丈太郎 (begripligt namn kommer...)

*Koisuru Tenshi - Angelique ~ Kokoro no mezameru toki

*Hoshizora Kiseki

*Gundam Seed C.E.73 Stargazer

*Walküre 4

*Innocent Winners

*NIGHT HEAD GENESIS

 

Jag har inte nämt något mer om de flesta. Som vanligt är det alldeles för mycket för att hålla koll på. Det är två serier jag vet att jag ska se, men kolla in är det desto fler. Nåja, mer om det när det är dags.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jäkligt fin uppdatering DB, fanns några där jag inte kännde till. Själv ska jag se Binbou Shimai, Tsuyokiss och antagligen Zero no Tsukaima under sommaren. Sen så kommer man så klart kolla lite på några andra också, det beror på hur mycket tid jag har.

 

Finns förövrigt en sida till Tsuyokiss nu, för er som är intresserade så finns det även en trailer att ladda hem.

 

Onödig fakta: Kan ju berätta att när Tsuyokiss trailern kom upp så krashade sidan och var nere under en hel dag, så serien kommer antagligen ha en stor publik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns förövrigt en sida till Tsuyokiss nu

Hade visst glömt byta ut oak-soft länken mot den nya *fixat*

 

Onödig fakta: Kan ju berätta att när Tsuyokiss trailern kom upp så krashade sidan och var nere under en hel dag, så serien kommer antagligen ha en stor publik.

Man kan också ha lite roligt med Google trends.

atrends2bg.th.gif

 

Förklaring

Haruhi, Fate stay night (doh!), Higurashi, Tsuyokiss, Rozen Maiden.

Graferna visar hur ofta en sökterm använts. Fate släpptes i början av 2004, animen började gå i början av 2006. Hirurashi började säljas på sommar comiket i augusti 2004, sedan syns en topp vid varje följande comiket (augusti och december) samt när animen började i april 2006. Rozen Maiden började gå hösten 2004 och Träumen ett år senare. Med Tsuyokiss är det ganska tydligt att det är omtyckt. När det släpptes sommaren 2005 sköt sökningarna i höjden. Till och med mer än Haruhi när animen började gå. Det säger en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Government Crime Investigation Agent Zaizen Jotaro

Ja, det var ju bättre än det jag kom på när jag gick min vanliga väg japanska ->tyska -> tredje språk alldeles för sent på natten. *ändrat*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Erica(Hime) från Tsuyokiss är också väldigt lik Eri från School rumble, men jag antar att du menar Nagomi. Ska bli intressant att se vilket scenario animen kommer visa, jag gissar på Otome för om jag inte minns helt fel så är det väl det som räknas som det riktiga slutet enligt många.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tsuyokiss animen kommer ha en ny handling. I spelet var ju Leo huvudpersonen. I animen är det bekräftat (står på hemsidan) att Sunao kommer vara huvudpersonen. En kvinnlig huvudroll i en tsundere haremanime. MmmMmm...intressant är det minsta jag har att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...