Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Det var det ja, ljud på koreanska och japanska, textning på koreanska, japanska och engelska.

Om du orkar får du gärna ta några skärmdumpar eller bara jämföra med det här klippet (11 MB), jag är lite nyfiken på om koreanska är mindre usel än japanska utgåvan. (En hemsk blandning av flätad bild och oflätade effekter.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tjo !

 

Är på jakt efter mer Anime och helst Boxar, Har för mig att dom kallas för Thinpak när det är en sån där snygg box med lite smalare dvd fodral i.

 

Hur som helst min fråga är om någon här på Anime.se har handlat anime från

 

http://www.animemegastore.co.uk/

 

??

 

Är dom pålitliga?

 

Snabba leveranser?

 

Går dom att lita på?

 

Vore tacksam om någon har någon information på dom.

 

Annars får ni gärna rekommendera en affär som har mycket Thinpaks !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gick in på sidan en snabbis och fick syn på denna fina utgåva av Gundam Seed Destiny:

Number of Discs: 3

 

Regions Coding: All code, Region Free

 

50 avsnitt på tre skivor? Regionsfritt? Klara tecken på att det handlar om piratkopior. Undvik, med andra ord; både AxelMusic och Play.com är bättre val för laglig anime för överkomliga priser. Thinpack-fodral börjar dessutom bli standard för amerikanska DVD-boxar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DSC00088.jpg

Ett stycke Code Geass innehållandes avsnitt 1-7 på andra säsongen. Vilket är mindre än jag hade hoppats på; nu kommer det förmodligen ges ut fyra delar istället för två; mer väntan och utgifter med andra ord.

 

Inga CD-skivor på specialversionen den här gången men tillkom gjorde mangavolym del... fyra?! Trean hoppades alltså över? Dessa utgåvor börjas kännas mindre och mindre "special"...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett stycke Code Geass innehållandes avsnitt 1-7 på andra säsongen. Vilket är mindre än jag hade hoppats på; nu kommer det förmodligen ges ut fyra delar istället för två; mer väntan och utgifter med andra ord.

 

Inga CD-skivor på specialversionen den här gången men tillkom gjorde mangavolym del... fyra?! Trean hoppades alltså över? Dessa utgåvor börjas kännas mindre och mindre "special"...

De gör samma sak med Hayate också, verkar inte gå så bra för Bandai just nu. Att de väljer att dela upp serien i 4 (á 6-7 avsnitt) delar för i princip samma pris som de tog för 3 (á 8-9) och inkludera senare delar av mangan är tydliga tecken. Skulle inte förvåna mig om de inkluderade vol.2 av Nightmare of Nunnally eller rentav någon annan Geass-manga i senare LE-utgåvor. Synd att de är så barskrapade jämfört med säsong etts utgåvor, produktionshäfterna var riktigt trevliga och exlusiva medans man kan köpa manga och skivor separat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

DSC00091.jpg

SÅDÄR JA! Äntligen är samlingen komplett!

 

Och för att låtsas som att folk bryr sig kan jag konstatera att den engelska versionen ej gjorde mig besviken den här gången heller. Men blev det en avsevärd förbättring från originalet? Både ja och nej; i avsnitt 21, under Kagamis speciella scener, vill jag påstå att det subtila röstskådespeleriet överskred originalet, och i övrigt hade dialogen tillräckligt putsad för att låta riktigt bra. Samtidigt kunde kändes det vid flertal tillfällen som att de gled för nära originalet och återanvände ord som "like this" (stuff like this, at a time like this, osv.) om och om igen. Och när allt kommer kring var det dessa avsnitt jag verkligen inte gillade förut, och att presentera dem i lyxförpackning gjorde inte mycket för att ändra på det.

 

Tillkom gjorde en intervju med Kari Wahlgren (Kagami) och Michell Ruff (Tsukasa), men de tillförde inte mycket annat än en kul bonus (inte fick vi höra dem i sina karaktärsröster den här gången).

 

Ett smärre irritationsmoment i denna annars mycket välgjorda dubb (avsnitt 24)

Under den sista scenen, efter att Shiraishis mobil ringde, fanns det ett dialogstycke där Konata sa att stämningen passade dem för att de själva aldrig kan vara allvarliga, vilket tillsammans med blicken hon gav sin vän kan tolkas på ett tvetydigt sätt. På engelska var detta ändrat till något i still med "Yeah, that was totally random!" Därmed försvann tvetydigheten och fokuset lades mer på liknelsen att serien i sig är "random". Nåja, blicken förblev intakt, och en sån ändring tär knappast på KonaKaga-teorin i sin helhet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
001-2.jpg

 

+Laputa slottet i himlen som för närvarande är hemma hos päronen på grund av min lillebror.

 

tog ett tag innan jag tog mig tid att ta kort på dem här och posta dem här.

Tack för att du påminde mig om Nauscaä som jag inte hittat när jag letat efter den. Namnet slank inte in direkt.

 

mimi wo sumaseba - Om du lyssnar noga

Svenska översättningar is the shit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

001-2.jpg

 

+Laputa slottet i himlen som för närvarande är hemma hos päronen på grund av min lillebror.

 

tog ett tag innan jag tog mig tid att ta kort på dem här och posta dem här.

 

 

"Om du lyssnar noga"... jag känner då igen bilden, men inte titeln! Någon som kan en alternativ titel så man kan kika upp den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

+Laputa slottet i himlen som för närvarande är hemma hos päronen på grund av min lillebror.

 

tog ett tag innan jag tog mig tid att ta kort på dem här och posta dem här.

 

 

"Om du lyssnar noga"... jag känner då igen bilden, men inte titeln! Någon som kan en alternativ titel så man kan kika upp den?

 

whisper of the heart, det står under "om du lyssnar noga"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

001-2.jpg

 

+Laputa slottet i himlen som för närvarande är hemma hos päronen på grund av min lillebror.

 

tog ett tag innan jag tog mig tid att ta kort på dem här och posta dem här.

 

 

"Om du lyssnar noga"... jag känner då igen bilden, men inte titeln! Någon som kan en alternativ titel så man kan kika upp den?

Och jag skrev det i mitt inlägg precis ovanför ditt.

 

Jeez.

 

Den filmen är för bra för att vara Ghibli.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...