Hoppa till innehåll
Anime.se

Spore


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...

häftigt spel, såg filmen igår, längtar emormt efter att det kommer. Kan nog till och med släppa WoW för detta blivande underverk.

Det är ju ett spel som ryms i de flesta genrer, lite hack'n slash/fps i början, sedan blir det mer och mer strategi, tillslut verkar det bli ett integrationsspel online. Lite The Sims och rpg över det ibland med.

Killen som utvecklat spelet måste ha tänkt på allt. Seriöst, detta kommer bli ett mästerverk, fina ord, men jag tror helt och hållet på det här spelet.

 

Hoppas verkligen att det kommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser verkligen fram emot Spore. Under en av dom absolut första föreläsningarna vi hade så visade Craig ett par videoklipp med en massa block, bollar och pyramider i olika formationer som rullade omkring, hoppade, flög, simmade på olika sätt. Programmeraren som hade gjort klippen hade gjort ett litet program som skapade en slumpartad liten formation som sedan listade ut hur den bäst skulle kunna ta sig framåt. Det var riktigt roligt att se dom olika små krabaterna ta sig fram. Första tanken var "Wow! Det här skulle man ju använda i ett spel! Fan va ballt!" och några månader senare, Spore!

 

Kommer definitivt spendera mest tid i kreatur-editorn, prova skapa massa olika dumheter och se hur dom kommer röra sig ^^

Har en krypande känsla av att jag sagt detta förut, men isf får ni ursäkta. Har suttit framför ritbordet skitlänge och gjort konceptbilder och olika logos, så jag är verkligen helmojsig i skallen nu =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju 6 miljoner aktiva konton i WoW ;)

 

I vilket fall så är det ju fan hela universum så det är inga problem för folk att få plats :D Och i värsta fall får man ha olika servrar!

 

Det går inte att jämföra äpplen med päron som sagt. Tror faktiskt inte det skulle gå att göra detta till ett onlinespel där alla skulle göra egna avancerade arter och åker runt och krigar med varandra. Skulle vara otroligt svårt för utvecklarna att administrera. Den tekniska biten är nog ganska tung den också :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow.

Ser verkligen ut som ett spel jag längtat efter. Verkar verkligen grymt kul, och tidsdödande. :)

Det med onlinefunktionen tycker jag låter bra. Ett riktigt "MMORPG" skulle nog vara svårt om inte omöjligt (utan att ändra spelkonceptet lite). Men det här är verkligen något att se fram emot!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tycker jag det verkar roligast att utvecklas från första början och sen få upp ett litet samhälle, roligast är det nog precis i början när man abra simmar runt där typ :P

inte lika intresserad av UFO och space grejerna, men kan säkert bli lite spännande också, tycker det är häftigt att det består av en hel galax...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju 6 miljoner aktiva konton i WoW ;)

 

I vilket fall så är det ju fan hela universum så det är inga problem för folk att få plats :D Och i värsta fall får man ha olika servrar!

 

Det går inte att jämföra äpplen med päron som sagt. Tror faktiskt inte det skulle gå att göra detta till ett onlinespel där alla skulle göra egna avancerade arter och åker runt och krigar med varandra. Skulle vara otroligt svårt för utvecklarna att administrera. Den tekniska biten är nog ganska tung den också :)

 

Iofs det tänkte jag inte på ^^

 

Men det hade varit grymt kul om man typ kunde koppla upp sig mot varandra 5-10 pers, så kunde man spela med dom ända från start och så, men även kunna spela när sina världar är "färdiga".

 

Då behöver man inte administrera det och så, troligtvis så kör man med sina kompisar men skulle man köra med någon man inte känner som går och förstör så är det ju bara att alla votar för att kicka han.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer att ha en multiplayerfunktion har jag fått för mig.

 

Sen så kan man ju tänka på EVE, dom har ju bara en server, och det funkar.

 

Fasen vad coolt, det måste man köpa ju!

 

"Haha, jag ät upp dig. Du dog på cellstadiet sucker!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...