Hoppa till innehåll
Anime.se

Spore


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

"Haha, jag ät upp dig. Du dog på cellstadiet sucker!"

 

Tänk på alla gankers då -.- Kommer bli ospelbart, kommer komma folk med alienship och döda en på cellstadiet hela tiden =S

 

Nej, det skulle nog inte funka så bra. :rolleyes:

 

Om det kommer vara en multiplayerfunktion så lär det utan tvivel bli en begränsad del av spelet, typ 1vs1, 2vs2 eller något.

 

Ja, eller så kanske man får börja på samma tidsålder men inte på samma planet. Det vore coolt.

 

"Oj, vem är det här."

 

"Jag är er fredliga erövrare, lägg ner vapnen på marken jordbo."

 

"Aldrig!"

 

"Okej."

 

*Zooom, kablam!*

 

Hehehe. >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, eller så kanske man får börja på samma tidsålder men inte på samma planet. Det vore coolt.

 

Jo det är väl det bästa alternativet, ungefär som Civilization. Då kan det också bli skillnader mellan civilisationer i teknologi och kunskap. Men det är himla charmigt att dundra in med stridsvagnar och helikoptrer när de andra bara har spjut och pilbågar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg den här lilla pärlan för några veckor sedan och conceptet är onekligen intressant.

Som Docster sade så ger det en del Civ vibbar, komma in där med massiva vapen och allt som finns som motstånd är amfibier med spjut, ah, den känslan.

Sedan att spelet är så stort och omfattande som det verkar gör ju inte hela saken sämre.

Synd bara att min dator inte är tillräckligt bra för att stödja spelet, men man kan alltid hoppas på en 360 konvertering.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Editorn påminner mig om ett spel där man ska korsa olika djur för att få fram det bästa hos dem, det var rätt coolt, men rätt elakt också.

 

Jag brukade bara knåpa ihop de mest värdelösa och fula kreatur jag kunde få fram. Som min kolibri-gris-elefant.blandning, den var kul.

 

Jag kommer nog att ägna de första dagarna åt massiva skrattattacker i utvecklings editorn.

 

När man tänker efter, borde det inte gå att göra en Zerg, eller vad som helst egentligen?

 

Den är ju rätt avancerad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo du kommer i princip kunna göra vad som helst, dom kommer inte se exakt ut som det du har tänkt dig (om vi säger en zerg i detta fall) så kommer lite saker att skilja sej och så vidare. men det kommer fan bli häftigt att göra typ flygande grisar XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo du kommer i princip kunna göra vad som helst, dom kommer inte se exakt ut som det du har tänkt dig (om vi säger en zerg i detta fall) så kommer lite saker att skilja sej och så vidare. men det kommer fan bli häftigt att göra typ flygande grisar XD

 

Betyg: @@

 

Spelmakaren: "Men det har flygande grisar!"

 

Spelbetygsättaren: "Hmm." B)

 

Betyg: @@@@@Ö

 

Jag: "Hehe, flygande grisar" >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag förståt ska de andra djuren på planeten baseras och balanseras från ditt eget, så på den punkten borde det gå.

 

Så om man har en flygande moj så finns det fina små djur som man kan plocka och äta, men man måste se upp för draken. =)

 

Eller så har de inte gjort några vingar, då de inte visat dem i några av de videor jag sett, och de borde ju iaf ha nämnt dem, så min gissning är att det inte går att ha en flygande gris än så länge. Men det ska ju inte komma ut på ett år än, så mycket kan ju hända än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAAAA!

 

Flygande grisar is the shit!

 

^____^ Mmmm....flygande grisar (Nej vänta, nu blev det fel.)

 

Undrar om man måste ha en viss vingyta för ett si och så stort djur, annars kan man ju göra en brontosaurus och sätta små kolibrivingar på huvudet och se på när datorn försöker få den att lyfta. :D

 

mogger, var hittade du FAQ

 

Noir, skitcoolt, jag måste se den igen för att kolla själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Vore det inte roligare om man kudne härska över universum på bakterie-nivå.

"Mahaha, your planet is now infested with leper, all your corpses are belong to us!"

 

Varför inte, eller som larver kanske? Ni som har sett Stargate serien vet säkert vad jag talar om :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...