Hoppa till innehåll
Anime.se

Akira


grunt
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag är ganska säker på att det redan funnits en sådan här tråd men jag är elak nog för att skapa en till. :D

 

Såg nyligen Akira eftersom jag köpte dubbeldvd´n och vill diskutera den lite.

 

 

Vad tyckte ni om den amerikanska dubbning, själv tyckte jag den var helt okej.

 

Vad tycker ni om Akira

 

Vad hände egentligen med tetsuo i slutet?

 

Jag har mina egna teorier men det kanske är någon annan som faktiskt vet, möjligt att man får en klarare bild om man läst mangan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag såg den på datorn för ett tag sedan, kommer inte ihåg så mycket, men dubbningen för helt OK!

Filmen i sig var också OK, riktigt bra faktiskt !

 

Köpte en AKIRA poster nyss, har dock inte skaffat ram så den är fortfarande ihoprullan :D. Kaneda är riktigt tuff B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Varför besvära sig att se annat än japansk dub?

Även om japansk dub kan vara dålig ibland den också, så är chansen att den engelska dubben är bättre i praktiken lika med noll. Dessutom så är man ofta inte lika bra på det japanska språket för att höra när en dub på japanska är dålig.

Akira är annars en riktigt trevilig, får passa på att rekomendera Domu - A Childs Dream mangan från samma som gjorde Akira mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Akira är annars en riktigt trevilig, får passa på att rekomendera Domu - A Childs Dream mangan från samma som gjorde Akira mangan.

 

Jag tror att Domu skulle gjort sig MYCKET bättre som anime än vad Akira gjorde då det är mer film-längd på den. jag hoppas fortfarande att någon gör film på den, men den chansen är väl inte så stor nu..

 

Lite trivia:

I Akiramangan, när överstens agent återhämtar sig på sjukhuset efter bråket utanför baren så hänger det en tavla i hans sjukhusrum med motiv från Domu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...