Hoppa till innehåll
Anime.se

Ghost in the Shell - Stand Alone Complex


DrLaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Det verkar som att filmen kommer behandla SAC-universumets variant av "Puppet Master". Kan bli nå't. :>

The new enemy confronting Section 9 is Kugutsumuwashi, who's a genius hacker. Nothing other than the name is revealed, but the name has an image of "puppet master", which makes you imagine the puppet master in Ghost In The Shell. "If you are a GITS fan, you'll think of something immediately from Kugutsumawashi" says Sakurai, suggesting this is correct. But I can't get into details, but I had the idea behind making it associate with "something", he added.
Kugutsu Mawashi translated into English is roughly "Puppet Master." Kugutsu Mawashi is not the same as the "Puppet Master" from the first Ghost in the Shell Movie. In Japanese, the "Puppet Master" from the first movie was called "Ningyo Tsukai" which can also translated into "Puppet Master.")
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan knappt bärga mig

Dito.

I love you. I love you so much right now.

Dito. ;>

 

Det var väldigt intressant att leka "hitta GITS-mangainfluenserna" till de första två serierna, så jag skulle gärna vilja att SSS-filmen blir en introduktion till en tredje, "Man-Machine Interface"-baserad, serie. :] (Fast helt nytt innehåll skulle nog också kunna bli bra.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag skall vara helt ärlig så tycker jag att de gott kan hålla sig till originalmangan som källmaterial. Den överspännande storyn, och hela serien tbh, av 1st GIG var väldigt tråkig på sina ställen just för att Production I.G. körde sitt eget lilla race.

2nd GIG hamnar någonstans mellan Masamune Shirow och Mamoru Oshiis visioner (manga vs film), och är, i min ringa mening, den bästa animerade inkarnationen av GitS till dags dato.

 

Av det lilla man får se att döma, så verkar Solid State Society fortsätta på 2nd GIGs linje- kanske lite närmare den första filmen på det visuella planet, men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 1 month later...
Mycket kort spoilerfri recension av Solid State Society: Snygg film, ganska klurig, bitvis spännande. Trevligt att återse gamla favoriter. Klart sevärd om man gillar 2nd GIG.

 

omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg omg :)

 

Måste se den snarast...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste se den snarast...

Hur får man tag i den? Finns det någon fin utgåva textad på ett språk man förstår, eller är det dajväx som gäller?

Om man inte kan japanska eller/och vill importera DVD:n, så är det upphovsrättsbrott som gäller.

 

 

Det roliga med just denna film är att Bandai/Manga gick ut och sa att man skulle vidta lagliga åtgärder mot alla som fansubbar den. Och jag har faktiskt inte sett en digisub, utan bara en råfil från en grupp med löstext på god engelska från någon annan. (PM:a mig för detaljer, om det skulle behövas.) Det hade varit trevligt om ni såg den, så vi kan diskutera vad som hände i slutet. Det var lite oklart... :)

 

 

Den kommer ut i USA någon gång under början av 2007. Och eftersom jag har allt annat GitS -- och eftersom det var en bra film -- så kommer jag självklart köpa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 years later...

Är detta den enda tråden om ghost in the shell på forumet? Den förtjänar verkligen mer i alla fall.. men det var inte för att gnälla jag lyckades leta upp ghost in the shell tråden, utan för att posta att det verkar vara något nytt på gång i gits universumet. Officiella gits:ssd twitter kontot

 

Ghost in the Shell SAC SSS 3D [] around 12 o'clock tomorrow, we will happy to announce. Excited
Eftersom ghost in the shell solid state society 3d redan sänds på bio i japan sedan den 26:e mars borde det röra sig om något annat tillkännagivande. Någon med bättre översättningsförmåga än google translate får gärna ta sig en titt på twittern så att Google-translate inte ljuger <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Dread läste på Reddit att

[16:43:52] <@Dread> Satoru Nakamura sa visst på Animenext under Production I.G. Panel att ett nytt Gits är på gång.

 

Ingen animényhetssajt har ännu skrivit om det, så det kan ju vara ren lögn, men man kan ju som sagt hoppas.

 

Projektet som jag spekulerade om i höstas bör väl dock nästan vara Blood-C, uppföljaren till Blood+.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SAC hade sina stunder, men föll pladask mot slutet. Solid State Society verkade bestå av det jag tyckte mest sömnpilleraktigt läroboks-Gibsoncyberpunk från SAC, så den såg jag inte ens klart. Har svårt att tro att Produktion I.G. förfogar över tillräckligt mycket nytänkande folk för att göra något mer intressant av en tredje serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SAC hade sina stunder och gick ihop med bravur mot slutet. Solid State Society verkade bestå av Kamiyamas version av Dockspelaren, så den slukade jag med hull och hår. Det har väl inte sagts så mycket gott om Eden i öst-filmerna, men jag har ändå hopp om att Kamiyama skulle kunna göra något mer intressant av en tredje serie, om han har något koncept som gnager honom och passar att formas om till 2030-talsmiljö.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

ANN:

Kenji Kamiyama, the director behind such anime as Ghost in the Shell: Stand Alone Complex [...], has begun production on a new anime feature. He will personally reveal his latest project at an announcement event [...] on October 4.

Kamiyama will screen the newest footage from the project, and staff members from the project will join him onstage. Besides the unveiling of Kamiyama's new project, the event will begin with a screening of Ghost in the Shell S.A.C. Solid State Society 3D

 

Snart... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Ghost in the Shell: Arise? Vad är nu detta? Utan Kamiyama? Med Tō Ubukata som manusist? Låter inte som "Stand Alone Complex 3rd Gig", men jag länkar det här ändå.

 

If early reports are right, it looks like tomorrow's Young Magazine is about to reveal that a new Ghost in the Shell - Arise anime is slated for 2013. Kise Kazuchika, an animator on the GitS movies, will reportedly be helming the work with Mardock Scramble's Tow Ubukata writing. Cornelius (Appleseed: Ex Machina) is listed for music.

 

Källa.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...