Hoppa till innehåll
Anime.se

Higurashi no Naku Koro ni


Sagara
 Share

Rekommenderade inlägg

Vet inte om det är detta du är ute efter men jag chansar(kanske någon annan som är intresserad?). Vill man veta allting i förväg så får man helt enkelt spela spelen.

 

Sai kai

 

1 avsnitt som ger en liten insikt på vad som hände efter sista avsnittet på S1 och får veta lite.

 

Yakusamashi-hen

Detta är ett exklusivt ark som bara kommer i animén. Vi får se ur Rika's perspektiv här. Tycker man får skapa en egen uppfattning om vad detta arket visar.

 

Meakashi-hen

 

4 avsnitt som ger en lösning på Watanagashi-hen och innehåller eventen från Watanagashi-hen och berättas ur Shion Sonozaki's perspektiv.

 

Tsumihoroboshi-hen

 

5(6?) avsnitt som ger en lösning på Onikakushi-hen. Har viss likehet med frågearket men kommer skilja sig rätt stort när man har tagit sig tid och kollat på allting.

 

Minagoroshi-hen

 

? avsnitt som ger en lösning på Tatarigoroshi-hen(kommer dock ge lösningar på de större frågorna i föregående arken. Detta kommer ses och berättas ur Rika Furudes perspektiv.

 

Matsuribayashi-hen

 

? avsnitt som kommer ge svar på en hel del stora saker. Vill inte direkt avslöja på vad man får reda på här(ifall man är superintresserad så kan man alltid spela spelen) men det kommer att innefatta hjärnan bakom morden och även de sista delarna som man inte har fått reda på skall avslöjas här. [Hidden code here

 

Tycker någon att jag har fel någonstans så uppskattas notering, jag tycker själv att det kan bli rörigt(ingen är perfekt).

 

 

Detta är väl ingen direkt guide utan mer något av förklaringar men tycker inte du ska spoila serien med någon guide. Jag har i alla fall lagt till hidecode ifall man verkligen inte vill veta något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh, jag var precis på väg att skriva en jävligt lång introduktionspost till en tråd om just Higurashi no Naku Koro ni och dess uppföljare. Det var la tur att jag inte gjorde det. Länge leve sökfunktionen. Och ändå har jag kommenterat i denna tråd. ;)

 

Hur som haver... jag vet att det finns ett flertal forumister som följer Higurashi no Naku Koro ni Kai, och det känns som att denna serie lämpar sig att diskutera. Jag såg precis avsnitt 8 och 9 i sträck, och jag tycker att det bara blir bättre och bättre, allt eftersom fler och fler pusselbitar faller på plats.

 

Tja, jag borde gömma det helt enkelt.

Något som jag tycker är kul, om man jämför med föregående säsong, är att Rika har fått en sjukt mycket större roll. Under första säsongen hade jag aldrig trott att hon spelade en så pass central roll i det hela. Det jag gillar är att skaparna lyckas utöka hennes relevans med hundratals procent samtidigt som de upprätthåller Keiichi som en värdig protagonist. Är sjukt intresserad av vad som komma skall. =)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en mycket trevlig serie som har en hel del att bjuda på. Jag tycker själv att det är en av dom bättre serierna som finns där ute och den liksom suger sig fast på en.

 

Oja

Det är jätteroligt att hon har något viktigare roll(främst i det exklusiva arket) men jag hoppas på att det blir mer då hon är en av dem bästa karaktärerna utan tvekan. Det känns dock lite som om Keiichi har hamnat i skuggorna, inte alls lika " tungt " som i säsong 1. Men förhoppningsvis så kommer dom andra arken att fixa till detta. Nu hoppas jag bara på att de lyckas med dessa arken och ge dom svar man vill ha, på något någorlunda enkelt sätt. Ska bli roligt och se ifall säsong 2 lyckas!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hoppar in med lite dåliga nyheter (källa: Moonphase).

東海テレビ「ひぐらしのなく頃に解」放送番組変更のお知らせ。

 

Avsnitt 12 av Higurashi no naku koro ni kai har blivit "flyttat" precis som School Days avsnitt 12, med största sannolikhet beror det på samma mord. Det är dock bara Tokai TV som har flyttat det än så länge men man kan nog räkna med att dom andra kanalerna kommer göra samma sak.

 

Och nu försvinner jag härifrån så jag inte råkar spoila mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, det beror även i det här fallet på mordet i Kyoto. Jäkla sätt att sabba vår animé-vecka bara sådär. ;)

 

Jag vet visserligen inte om de har bekräftat att just Kyoto-incidenten är anledningen till att de ställde in avsnitt 12, men det har refererats till;

 

Click!

"flicka som hackar sönder huvudet på någon" (eller något liknande), så parallellen är rätt lätt att dra.

 

Avsnittet har ersatts med något jäkla matlagningsprogram, och jag hoppas att man inte går direkt på avsnitt 13 då jag i ren protest kommer behöva sluta titta tills dess att DVD-skivorna finns tillgängliga. =S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu får de väl för fan ge sig? ;)

 

Ännu en tonåring har greppat en yxa och svingat den mot sin egen far. Den här gången var det en 15-årig pojke som gjorde det, men han lyckades inte ha ihjäl sitt tilltänkta offer. Pojkens pappa fördes dock till sjukhus efter det att sonen omhändertagits.

 

Duktigt dålig timing! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp... det verkar dock som om censur-saxen har varit framme och klippt i avsnittet, och sådant tycker jag alltid är synd. Jag ska väl inte måla fan på väggen förrän jag har sett avsnittet. ^^

 

Nu får man hoppas att sista avsnittet av School Days visas det också... nu när kanalerna uppenbarligen verkar blåsa faran över.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Är det någon mer än jag som, efter ha läst den här nyheten tänker på tillfället när Maebara Keiichi hittar nålar i maten?

 

Jag tror inte att denna incident inträffade på grund av Higurashi no Naku Koro ni men man vet ju aldrig.

Nålar och rakblad i mat är ett koncept äldre än Gud fader själv. Eller åtminstone äldre än Higurashi. Exempelvis finns det i USA sedan 1950-talet en skröna om nålar och rakblad i halloween-godis.

 

Så risken att det skulle vara Higurashi-influerat är nog försvinnande liten. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med Sceleris om själva företeelsen, men med tanke på de vindar som blåser i Japan nuförtiden så hade det inte förvånat mig om Higurashi ändå hade fått axla skulden för "dådet" om det hade inträffat i Japan.

 

Störd jävel som stoppar ett rakblad i en Calzone dock. Jag har svårt att förstå hur ett rakblad ska hamna i pizzan av misstag om jag ska vara ärlig. Använder sig pizzagubbarna kanske av rakblad för att skrapa loss deg eller liknande som klibbar fast mot bänkytor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg precis avsnitt 15, och det ger en god insikt i en viss persons förflutna och vad som har skapat dennes motiv till att agera på det här sättet. Om jag har förstått det hela rätt så blir det inga fler "resets", är detta arc verkligen det slutliga? Det blir ganska långt i sådana fall. 11 "delar" närmare bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får väll hoppas det eftersom man tycker fan synd om Rika-cham som höll på att bryta ihop eller nått, men fick nytt hopp när allt blev annorlunda tack vare Keiichi!

 

Smärtsamt! + Hon säger att det här är sista gången hon tänker kämpa.. så det verkar vara sista arc:et.. om hon inte ångrar sig senare och tänker kämpa en sista gång eller något liknande.

 

ps, ja, jag är ny här!

 

Fråga: Vart kollar ni på anime? Tankar? Nån hemsida? Själv kör jag lite av båda.. tankar några, kollar vissa på en sida (verkar nere för tillfället.. så sitter på youtube medans :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen till forumet! Men läsa gärna igenom forumreglerna innan du postar speciellt punkt 1.F.

F) Fansubs, DVD-rippar, Scanlations och annat olagligt

Posta inte länkar till webbsidor där man kan ladda hem piratkopierade filmer och serietidningar. Detta gäller även webbsidor som uppmanar till nedladdning alternativt erbjuder länkar till dylika webbsidor, fildelningsnätverk, hubbar och liknande. Anime.se's officiella policy är att inte tillhandahålla, uppmuntra eller underlätta nedladdning eller distrubition av piratkopierade filmer, TV-serier och serietidningar.

 

Att ställa frågor om vart man kan ladda ner eller diskussioner om fansubs¹ får inte förekomma på anime.se. Detsamma gäller även scanslations. Vill du få reda på det så får du använda dig utav någon av de sökmotorer som finns på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får väll hoppas det eftersom man tycker fan synd om Rika-cham som höll på att bryta ihop eller nått, men fick nytt hopp när allt blev annorlunda tack vare Keiichi!

 

Smärtsamt! + Hon säger att det här är sista gången hon tänker kämpa.. så det verkar vara sista arc:et.. om hon inte ångrar sig senare och tänker kämpa en sista gång eller något liknande.

 

ps, ja, jag är ny här!

 

Tjenis och välkommen.

 

Det finns ett arc till, men det rör sig mer om något epilog-liknande. Nu vet jag inte ens om det kommer inkluderas i animén eller inte, men det känns ändå säkert att utgå ifrån att det inte kommer komma ännu en reset.

 

Fråga: Vart kollar ni på anime? Tankar? Nån hemsida? Själv kör jag lite av båda.. osv osv

 

Eftersom ingen av moderatorerna är online precis nu så passar jag på att tipsa om forumreglerna. Som nyligen hitkommen finns det lite smått och gott som kan vara bra att läsa. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, tänkte inte på det sättet.. tänkte mer en hemsida där man kan kolla via hemsidan utan att ladda ner.. blev en liten miss där kanske :)

 

Ledsen för missförståndet! Ska försöka vara lite mer specifik i framtiden :rolleyes:

 

EDIT: Missade att man inte ens fick prata om det;

 

"Att ställa frågor om vart man kan ladda ner eller diskussioner om fansubs¹ får inte förekomma på anime.se."

 

Ledsen. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...