Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime-blindtest


Orrin
 Share

Rekommenderade inlägg

Förstår vad ni menar, men nu när folk redan har läst vissa svar är det försent att ändra på det tycker jag. Ni kan ju testa er själva även om det redan står i hide-taggar, att vinna är inte allt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår vad ni menar, men nu när folk redan har läst vissa svar är det försent att ändra på det tycker jag. Ni kan ju testa er själva även om det redan står i hide-taggar, att vinna är inte allt ;)

Men då har du ett dilemma. Du har satt dit en poänglista och ändå kan man inte få poäng för de svaren andra redan gissat rätt på :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men då har du ett dilemma. Du har satt dit en poänglista och ändå kan man inte få poäng för de svaren andra redan gissat rätt på :S

Det var det som var tanken också, att den som kommer med rätt svar först får poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att det är en fel metod att poängsätta svaren? Gissa anime-tråden etc kan jag förstå. Men när det är upplagt på detta sätt där folk pm:ar in svaren, så borde alla få likvärdiga chanser, oavsett om man svarat först eller sist.

Nu är det ju svårare i ditt blindtest eftersom du redan skriver ut svaren på de låtarna som folk gissat rätt på.

 

Ska nog ta och fundera ut ett litet regelsystem så vi får lite enhetlighet i blindtesten ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att det är en fel metod att poängsätta svaren? Gissa anime-tråden etc kan jag förstå. Men när det är upplagt på detta sätt där folk pm:ar in svaren, så borde alla få likvärdiga chanser, oavsett om man svarat först eller sist.

Nu är det ju svårare i ditt blindtest eftersom du redan skriver ut svaren på de låtarna som folk gissat rätt på.

 

Ska nog ta och fundera ut ett litet regelsystem så vi får lite enhetlighet i blindtesten ^^

 

Det beror också på i vilket syfte man gör blindtestet. Gör man det för att tävla mot andra så är givetvis ditt sätt bättre. Jag ser mer nöje i att man testar sig själv och löser blindtestet tillsammans. Kanske borde jag inte haft något poängsystem över huvud taget i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar till SAMTLIGA ovanstående inlägg. Skippa allt vad regelverk heter. Precis så som Largo-sama gjort nu (du hade en urläcker avatar i vintras förresten!) gjorde vi allihopa blindtesten tidigare i den här tråden, med undantag för att man inte räknade poäng då.

 

Blindtestens syfte är att underhålla någon för några minuter, och det syftet fyller det. Att sedan göra alltsammans komplicerat med regelverk och grejjer gör bara saken tråkiga och lite stelt, byråkratiskt och opersonligt ;)

 

Notera också att till en början var det ingen som gjorde filmer till sina blindtest, bara ljudfiler. Och man gissade direkt i tråden, inte via PM (eller specialgjorda hemsidor för min del).

 

Jag röstar för att vi låter alla gör hur de vill genom att alternativt följa de normer vi har satt upp. Om någon inför en ändring som alla andra gillar så kommer förmodligen resten haka på med tiden (kolla tidigare när jag vi gick från ljudfiler till filmer, undertecknad var pionjären och uppenbarligen gillade vissa idén, andra inte).

 

 

---

 

För samtliga som inte orkade läsa (jag hoppas faktiskt att det är många av er), jag röstar nej för regler!

 

Vem som helst, när Largo-sama känner att alla som vill har gissat och antalet gissningar börjar avta, och att han ger oss resten av svaren, gör erat eget blindtest precis så som ni vill ha det!

 

---

 

Förresten, är det inte en bild från Densha Otoko-TV-serien i bakgrunden på ditt blindtest? Sista "deluxe"-avsnittet eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Klibbnisse, regler är inget jag tycker skulle fungera här. Att blindtesten varieras både vad det gäller regler och utförande gör det roligare enligt mig och om det nu är först till kvarn som gäller så är det ok och de som inte är aktiva får helt enkelt skylla sig själva (inte för att låta elak eller så men)...

 

Så, nej tack till fasta regler. Variation is King! Detta verkar också vara ett snabbt test olikt klibbnisses test som oftast är väldigt omfattande och jag tycker att det är precis ett sånt här man vill ha efter ett omfattande.

 

Sen så tror jag flaskis är lite sur för att han inte ligger i topp till skillnad från andra ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom jag redan har gjort ett nytt blindtest som jag är sugen på att publicera så kommer lite ledtrådar :)

 

1. En känd Shoujo-anime från 90-talet. Mangan finns utgiven på svenska.

 

4. En klassiker från 80-talet. Även denna mangan finns på svenska.

 

5. Handlar om den snabbaste tofu-leverantören i stan.

 

8. Mangan fyllde 20 år i höstas. Detta är introlåten till en två avsnitt lång TV-special som släpptes kring årsskiftet för att fira jubileumet.

 

11. En Shoujo-anime som sändes mellan 2006-2007 med klassisk musik som tema.

 

12. Polishumor som sänts i flera säsonger, OVA och filmer under 90- och 00-talet, just den här 2007-2008.

 

15. Huvudpersonen är en stark kvinna som jobbar på en tidningsbyrå.

 

17. Edoperioden plus science fiction plus en galen samurai.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra jobbat Klibbis! Nu är följande kvar:

1. En känd Shoujo-anime från 90-talet. Mangan finns utgiven på svenska.

 

4. En klassiker från 80-talet. Även denna mangan finns på svenska.

 

15. Huvudpersonen är en stark kvinna som jobbar på en tidningsbyrå.

 

17. Edoperioden plus science fiction plus en galen samurai.

 

Såhär uppskattar jag svårighetsgraden på återstående.

Lätt:1, 4, 17

Mellan: 5

Svår: 15

 

Kom igen, de tre lätta klarar ni av innan morgondagen :)

 

EDIT: femman löst av flaskis, givetvis var det initial D!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kom igen, det är ju sååå läääätt -.-

 

1. En känd Shoujo-anime från 90-talet. Mangan finns utgiven på svenska.

Handlingen utspelar sig i en annan värld som liknar antika kina.

 

4. En klassiker från 80-talet. Även denna mangan finns på svenska.

I serien får man bl.a se kampsport, en tsundere och en jättepanda

 

15. Huvudpersonen är en stark kvinna som jobbar på en tidningsbyrå.

screenshot

TJdrOvUKj.jpg

 

17. Edoperioden plus science fiction plus en galen samurai.

Huvudpersonen har silverfärgat hår som är naturligt lockigt. Hans vapen är ett svärd av trä.

 

Klarar ni inte alla nu så blir det inte heller något nytt blindtest som straff!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men haha. Skriver här istället (spelar väl ingen roll, eller?):

 

1. Fushigi Yugi, tänkte inte på att det är en shoujo har ju för bövelsen 15 av volymerna här bakom mig :P

4. Ranma ½, förknippade aldrig den här serien med 80-talet faktist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då var alla inprickade! :)

 

Facit:

 

1. Fushigi Yuugi (Negi)

2. Yakitate!! Japan (klibbnisse)

3. REC (Negi)

4. Ranma 1/2 (Klona, PM:ade två minuter före Negis post :P)

5. Initial D (flaskis)

6. Suzuka (flaskis)

7. Mai Otome (flaskis)

8. AA! Megami-sama: Tatakau Tsubasa (klibbnisse)

9. Busou Renkin (Blå)

10. Kamichu! (klibbnisse)

11. Kin`iro no Chord: Primo Passo (klibbnisse)

12. You're Under Arrest Full Throttle (klibbnisse)

13. Myself;Yourself (Blå)

14. Baccano (Negi)

15. Hataraki Man (Blå)

16. Umisho (Blå)

17. Gintama (Blå)

18. Romeo X Juliet (Negi)

19. NANA (flaskis)

20. Kodomo no Jikan (Negi)

21. Clannad (blå)

 

 

Den meningslösa Poänglistan:

Blå 6p

klibbnisse 5p

Negi 5p

Flaskis 4p

Klona 1p

 

Nästa Test kommer upp strax, ska bara packa upp mina nya figurer först (Yuki swimsuit *dreglar* :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vtJsZRski.jpg

Nerladdning: http://www.yatta.nu/largosblindtest2.mp4

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=v6r61XiCoQE

 

För enkelhetens skulls så skriver alla sina svar i tråden. Vill man inte bli spoilad så får man blunda. :)

 

Rätt svar (Fylls på efterhand)

1.

2. True Tears ED - Sekai no Namida (flaskis)

3. Full moon wo sagashite - Eternal Snow (klibbnisse)

4. Wolf and Spice ED - Ringo Hiyori ~The Wolf Whistling Song (tsukasa-han)

5. SHUFFLE! On The Stage OP - Original! (klibbnisse)

6.

7.

8. Bamboo Blade ED - STAR RISE (Noctune)

9. ef- a tale of memories ED - Kizamu Kisetsu (tsukasa-han)

10. Full Metal Panic Fumoffu OP - Sore Ga, Ai Deshou (flaskis)

11. School Rumble Ni Gakki ED - Futari ha Wasurechau (klibbnisse)

12.

13. Utawarerumono OP - Musou Uta (flaskis)

14. Goshuushou-sama Ninomiya-kun OP - Yubikiri (tsukasa-han)

15. KimiKiss ED 2 - Wasurenai de (tsukasa-han)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Klibbnisse, regler är inget jag tycker skulle fungera här. Att blindtesten varieras både vad det gäller regler och utförande gör det roligare enligt mig och om det nu är först till kvarn som gäller så är det ok och de som inte är aktiva får helt enkelt skylla sig själva (inte för att låta elak eller så men)...

Funderade lite över det ni sa tidigare i tråden, och vad jag menade var mer att man kanske skulle skapa lite enhetlighet på blindtesten, dvs att man kan ha en mall som man kan följa, men som inte är ett måste att följa.

 

Dock så vägrar jag delta om Klibbnisse gör ännu ett blindtest med en massa låtar ihopblandade *rysa*

 

Edit: Och nej, jag var inte sur över att jag inte låg på topp =o

Det var mer att jag inte förstod poängen med att ha ett poängsystem som ändå inte är gjord för att tävla mot varandra, samtidigt som man inte får poängen på låtarna andra redan gissat på. Det känns onödigt att man sammanställer poäng eftersom man då själv får lägga till poängen för de låtarna som man inte fått poäng för (hmm, många "poäng" i det stycket) xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. ?

2. True Tears ED - Sekai no Namida

3. ?

4. Spice and Wolf ED - Ringo Biyori

5. ?

6. ?

7. ?

8. ?

9. Ef - a tale of memories ED 3 - Kizamu Kisetsu

10. Full Metal Panic? Fumoffu OP - Sore Ga Ai Deshou

11. ?

12. ?

13. Utawarerumono OP - Madoromi no Rinne

14. Goshuushou-sama Ninomiya-kun OP - Yubikiri

15. KimiKiss ED 2 - Wasurenai de

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...