Hoppa till innehåll
Anime.se

Snyggaste spelomslaget?


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Härlig tråd! :)

 

Håller klart med vad gäller Starcraft fodralet, även om det ligger lite filmklyscha över det. Själv föredrar jag stilrena fodral, men det är en aning svårt att hitta snygga sådana om man tittar på spel som släpptes innan 90-talets början. Gigantiska logotyper och åldersstämplar kan även bidra till att förstöra helhetsintrycket av ett fint fodral. Lite synd.

 

Visserligen är 80-talets "oljemålningar" som små konstverk i sig, men knappast något som går hem hos mig.

Här är några av mina favoriter:

 

Eternal Darkness: Sanitys Requiem

box17ce.jpg

 

ICO

box26ve.jpg

 

Resident Evil Remake

gc69248677341364e371ri.jpg

 

Ett MGS fodral får också vara med, tack vare Yoji Shinkawas fina illustrationer.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

422pxmetalgear2boxart9vd.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det blir inte mycket bättre än så här:

ggaiden1sv.jpg

 

Goardiclegenden som släpptes som Legend of guardian här i väst (ganska snyggt omslag det med). Riktigt, riktigt snyggt det här om man får säga det själv.

 

*Ior som måste sätta sig ner och spela färdigt detta spel en dag.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är utan tvekan världens fulaste omslag, no question. Undrar vad illustratören tänkte...

 

Illustratören tänkte nog exakt likadant som den som ritade det här omslaget till Nausicaä of the Valley of the Wind dvs. inte alls förmodligen :)

 

Det är utan tvivel det märkligaste omslaget till en annars underbar anime. iofs så gillar jag inte översättningen till warriors of the wind heller...

 

dessa hära gillar jag:

3bc0b2c008a0a468ddaa2010lbg2.jpg

pcgguildwarsfactionsassasinli1.jpg

har några andra på lager som antagligen letar sig hit så småning om... men dessa var först upp till ytan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det skulle lika gärna kulla stå "neon genesis evangelion" på det där ZoE omslaget >_<

 

Sedan tycker jag att både ICO och Shadow of the Colossus har jäkligt snygga omslag.

 

Sedan harjag alltid gillat detta mycket simpla omslag:

 

finalfantasy7frontyg2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...