Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken manga läste du klart senast?


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Den senaste mangaserien, och den ende serie jag läst hittills är "Emma" som är en romantisk serie på sju böcker som utspelar sig i det viktorianska england och handlar om pigan emma som blir kär i överklassynglingen William Jones. Det var en mycket bra och rolig serie och den fick mig att bli sugen på att läsa mer Manga (har mest varit inne på anime hittills).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den senaste mangaserien, och den ende serie jag läst hittills är "Emma"

 

Har varit nära på att köpa den ett tiotal gånger i närmsta bokhandeln, kanske blir en titt om den är tillräckligt rolig. =)

 

Läste precis klart Lament Of The Lamb, so tragic all the way, eller kanske inte så extremt.

Men den hade den där jobbiga känslan över sig, det som fångade upp en var självklart relationen mellan den mer mänskliga tjejen och huvudrollen.

Lite segt var det dock då denna sjukdom serien handlar om finns i verkligheten, kanske något överdriven i serien men det som var overkligt var att "The Outside World" inte visste om sjukdomen...

 

Väntar på Animen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lament Of The Lamb meow meow mittenz...

 

Väntar på Animen...

Jag har haft den i animeform ett bra tag men. Hitsuji no Uta. >_-

 

I lolled!

 

Varför har jag inte hört om detta förut för WTF WTF WTF WTF WTF WTF

OH MY GOD SERIOUS NEWS FOR MEEEEEEE : O

 

Edit: Btw nu när man sett Animen, det måste vara en av de sämsta övergågnarna ever~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får några dagar sedan läste jag klart hela .hack//Another Birth. Detta är i och för sig ingen manga, utan en literoman-serie, men denna tråd är för inaktiv just nu för att klaga.

 

Reflektioner

Jag är både positivt och negativt inställd till denna serie. Denna är nämligen ett återberättande av .hack-spelen, och eftersom dessa var mer än måttligt mediokra var jag glad att kunna få tag på storyn på annat sätt.

 

Serien är skriven från BlackRose's synvinkel, där hon berättar om sitt liv i både spelet och verkligheten, och jag måste säga att det blev ganska lyckat. Hon är inte direkt min favoritkaraktär - ibland är hon rentav jobbig - men hon beskriver sitt liv på ett så levande sätt att hon får ett oväntat djup.

 

Böckerna i sig varierar i kvalitet. På vissa ställen har .hack-känslan fångats utmärkt, medan andra scener liknar ogenomtänkt ihopkok. En del plot-hole förekommer även; moment som koliderar med annan fakta om .hack.

till exempel....

...Balmung hade i böckerna problem med level 68-fiender. 99 är max-nivån i The World (nämns i .hack//SIGN). Balmung är en av de två legendariska spelarna som lyckades slutföra en über-quest med en über-boss och fick därför sin speciella titel. Finns det någon som helst möjlighet att han då är lägre än level 68? Är det bara jag som ser en botsägelse?

 

Och så nämner hon några gånger att hon "sätter muspekaren på en karaktär", för att se namnen. Detta kan jag bara gissa är en felöversättning, då man spelar spelet endast med en handkontroll och ett headset.

 

I det stora hela är det bra böcker, men jag skulle ha föredragit en anime i stil med SIGN framför detta. Dock är detta bra mycket mer givande än att spela spelen (åtminstånde med den engelska dubben - den är fruntanskvärd.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Kisses, Sighs and Cherry-Blossom Pink

 

Genre: Skolliv, Yuri

Författare: Morinaga Milk

 

En samling av 7 korta historier som utspelar sig på en flickskola.

Mycket välberättade och vackert ritade historier, rekommenderas starkt!

 

Om du gillar denna så rekommenderar jag även att du testar Girl Friends också författad av Morinaga milk, finns hittils 5 kapitel ute, mycket mysig serie ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

One Piece vol. 44 (varning

ÄNTLIGEN! Det tog på tok för långt tid, men nu har jag läst ikapp den svenska utgivningen av One Piece! Jag är sannerligen en slöläsarnas konung från slöläsarnas ö (som finns i varje slöläsares hjärta).

 

Och vilket avslut på arken! Så mycket koncentrerade känslostormar trodde jag inte det kunde bli i One Piece, men Oda har än en gång överträffat sig själv. I scenen när Merry brändes när kunde man nästan inte göra annat än att gråta med stråhattsklanen. Ska bli intressant att se hur serien fortsätter (nu när de har hela världen efter sig), och vilken båt de kommer använda i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

One Piece vol. 44 (varning
ÄNTLIGEN! Det tog på tok för långt tid, men nu har jag läst ikapp den svenska utgivningen av One Piece! Jag är sannerligen en slöläsarnas konung från slöläsarnas ö (som finns i varje slöläsares hjärta).

 

Och vilket avslut på arken! Så mycket koncentrerade känslostormar trodde jag inte det kunde bli i One Piece, men Oda har än en gång överträffat sig själv. I scenen när Merry brändes när kunde man nästan inte göra annat än att gråta med stråhattsklanen. Ska bli intressant att se hur serien fortsätter (nu när de har hela världen efter sig), och vilken båt de kommer använda i framtiden.

 

håller med dig

Jag blev verkligen nedstämd när de brände Merry och det kan ju kännas lite konstigt med tanke på att det "bara" är en båt det handlar om. Jag blev verkligen imponerad av Eiichiro Oda här genom att han lyckades få båten Merry att verka levande och en del av besättningen (vilket hon är men ändå).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste nyss klart Naruto vol. 4

Jag har äntligen dragit tummen ur näsan och bestämt mig för att komma ikapp med den engelska utgivningen av Naruto. Som tur har min broder delarna 1-17 i sin ägo, så jag behöver "bara" inhandla 18-32 på egen hand.

 

Zabusa-arken var faktiskt bättre än vad jag kom ihåg den. En perfekt "introduktion" till Narutos äventyr som bjuder på både en och två känslostormar. Mangan går dessutom i rätt takt, till skillnad från animen (och för all del, spelet Rise of a Ninja).

 

Och nuförtiden -- kanske på grund av min KagaKona-betraktelser -- har jag börjat se hela SasuNaru-grejen i ett helt nytt ljus ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste nyss klart Naruto vol. 4
Spoiler
Och nuförtiden -- kanske på grund av min KagaKona-betraktelser -- har jag börjat se hela SasuNaru-grejen i ett helt nytt ljus ^^

Fantasier i all ära, men om du tror att det är vad Kishimoto har i åtanke på riktigt, så har du större villfarelser än jag trodde... (._. )

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fantasier i all ära, men om du tror att det är vad Kishimoto har i åtanke på riktigt, så har du större villfarelser än jag trodde... (._. )

 

;)

Nejdå,

jag är fortfarande skeptisk mot den sortens relation. Jag är i grunden av tron att äkta vänskap oftast är starkare än kärlek, och det här handlar mer om smygvänskap än något annat. Med tanke på Narutos respektive Sasukes situation i livet är det ju ett smått mirakel att de kan hitta vänner i varandra; en plot-device som faktiskt ligger mitt i storyn.

 

Jag säger bara att jag förstår lite bättre var fangurlsen kommer ifrån. Vi vet ju alla hur karaktärer kan ta sig an egna liv, så möjligheten finns, även om den är yttepytteliten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fantasier i all ära, men om du tror att det är vad Kishimoto har i åtanke på riktigt, så har du större villfarelser än jag trodde... (._. )

 

Alla som har det minsta intresse av att se en massa söta flickor kyssa varandra måste gå på nästa BLYG, när det nu blir. Jag har aldrig sett så mycket spontant tjejhångel utanför arvikafestivalen tidigare. De var förstås utklädda till mangapojkar hela bunten, men ändå.

 

Frågan är vad genusforskaren säger om detta. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Chobits

Mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara. Den var både mysig och lättsam samtidigt som den var spännande, filosofisk och hjärtkramande, och mycket lätt att ta till sig. Tyckte också den förklarade saker och ting bättre än animen (som det visserligen var ett tag sedan jag såg på).

 

Översättning av som tur var också på hög nivå, och jag har fått ny respekt för Magnus Johansson. Ibland lät faktiskt lite konstigt med engelska uttryck inbakade i svenskan ("Du freakar ut mig") och ibland förekom det lite smått episka typos ("Förlåt att jag är sedan") men för det mesta lät allt flytande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Översättning av som tur var också på hög nivå, och jag har fått ny respekt för Magnus Johansson.

 

Oj, jag hade ingen aning om att de hade bytt översättare mitt i. I början av seriens utgivning var det nämligen inte Magnus, utan följande översättarduo som jobbade på serien (enligt random Manga Mania från 2004 som jag drog ut ur hyllan): Miyuki Eriksson-Okada och Martin Werner. Undrar varför de hoppade av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ai Yori Aoshi vol. 1-3

Mangan som inspirerade årets anime.se-julkalender, nu med 20% mer fanservice. I det stora hela var den ganska lik animen, förrutom att den gick snabbare var aningen mer skamlös; förmodligen kommer den att gå åt ett helt annat håll en animen, då den ligger (åtminstone översättningen) på 17 volymer. Animen är klart bättre, men dessa volymer gav mig ändå lite trevlig hjärndöd läsning, men ingenting jag normalt skulle lägga pengar på. Men så var det ju också ett impulsköp baserad på en dröm.

 

Oj, jag hade ingen aning om att de hade bytt översättare mitt i. I början av seriens utgivning var det nämligen inte Magnus, utan följande översättarduo som jobbade på serien (enligt random Manga Mania från 2004 som jag drog ut ur hyllan): Miyuki Eriksson-Okada och Martin Werner. Undrar varför de hoppade av.

De hoppade av redan efter volym två, och enligt Anime News Network (ja, de listar även svenska översättare) har de inte översatt något mer. Vilket är synd, för jag gillade dem faktiskt bättre än Magnus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...