Hoppa till innehåll
Anime.se

Zero no Tsukaima


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Ni gilalr säkert bara piskan ;P fast hon har ju sina stunder måste jag säga ;)

Vi gillar

Louise

0louisegh8.th.jpg

eftersom hon är av samma typ som

Shana

shanagi8.th.jpg

och i mitt fall Ibuki

ibuki3uf3.th.jpg
och i flaskis fall(?) Nanoha
0nanohawk7.th.jpg

 

Med andra ord borde vi antagligenpassa oss...

0arrestkb3.jpg

 

...piskan är dock helt klart ett plus i kanten.

 

 

Hursomhelst. Jag gillade serien även om 13 avsnitt var lite väl kort med tanke på hur många böcker som finns ute. Men det slutade okej och så där lagomt öppet för en fortsättning (vilket jag är övertygad om att det kommer komma). Tills dess får jag hålla igång mitt Louise-beroende med böckerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aaah, Louise <3

Och Nanoha är en klass för sig ;)

Men jag nekar inte den sista bilden ;)

 

Såg sista avsnittet igår, och jag var väl inte överraskad över att den slutade som den gjorde, men samtidigt vart jag lite besviken på serien eftersom den slutade så som jag hade förutsett. Dock är slutet rätt så öppet, men det finns många liknande korta serier som slutat i samma stil men inte haft en fortsättning. Ska inte avslöja mer eftersom det sista avsnittet inte är subbat än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

diggar "2 shirizu" i den raden :P

 

Edit: Det var väl bekräftat sedan ett tag tillbaks att en andra säsong är på väg. Dock hade jag automatiskt antagit att det skulle bli en tv-serie och inte en OVA. Fast det ska bli kul med en andra säsong, speciellt med tanke på att originalboken har så mycket innehåll om denna värld och alla händelser i den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var faktiskt bara tal om att det skulle bli en andra säsong, det var aldrig bekräftat av J.C. Staff. Om du har hört något annat Flaskis så stämmer det inte, det har dock gått ett trovärdigt rykte (från samma källa som Evangelion filmen och Haruhi säsong 2) bekräftat vart det först nu i DVD 4.

 

http://img275.imageshack.us/my.php?imag ... imaph1.jpg

http://img98.imageshack.us/my.php?image ... ma2up6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...

[アニメ]「ゼロの使い魔」アニメ第3シリーズ決定!

 

Och nu var det dags för en tredje säsong av Zero no Tsukaima, själv tappade jag dock intresset under säsong två men ifall det finns någon som har kvar det kanske det kan vara kul att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[アニメ]「ゼロの使い魔」アニメ第3シリーズ決定!

 

Och nu var det dags för en tredje säsong av Zero no Tsukaima, själv tappade jag dock intresset under säsong två men ifall det finns någon som har kvar det kanske det kan vara kul att veta.

 

Håller med om att säsong 2 var riktigt... lam, men va fan fungerar som en utmärkt farmar anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

spoiler andra sesongen

Okej nu har jag sett klart dom sista avsnitten och jag måste nog säga att serien höjdes i min syn när Saito stormar 70 000 män och dör, riktigt manligt och brave måste jag säga sen att louise verkligen säger att hon älskar honom osv. men den sjönk igen några snepp när han återuppstog och larvade sig igen :/.

Med andra ord, första serien kanon, andra mindre bra men hade sina stunder ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jag håller med dig Boda.

 

Vet inte om jag ska se på säsong 3. Det hade fungerat som en kort serie med bara första säsongen, upplägget i säsong 2 var lite mer urvattnad men fungerade ändå. En tredje säsong....njaee, jag vet inte.

 

Det var däremot en ganska bra serie på det hela taget, trots att de skulle ha kunnat tona ner lite av extremhumorn några snäpp. Det blir inte kul den tretusensjuhundraelfte gången man ser samma sak. Ridpiskan är dock ett återkommande fenomen som jag inte kan annat än småflina åt. Vet ej varför, men jag finner det ganska underhållande att de alltid lyckas få med den i varje avsnitt oavsett tema.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, andra säsongen var ganska dålig. Men med tanke på att de nya karaktärerna (som handlingen cirkulerade kring ganska mycket) var alla karaktärer vars handlingar man inte kunde förstå sig på, gav den inte mycket.

 

Tredje säsongen verkar dock mycket mer intressant med tanke på att de nya karaktärerna åtminstonde till utseendet ser lite mer intressanta ut än Agnès och vad den där heterokroma killen hette, bådar det lite gott i alla fall:

http://www.famitsu.com/anime/news/1215654_1558.html

 

(Sen att Louise verkar gå mer mot dere-dere mode om man kollar på sängscenerna på den sidan är en helt annan sak) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh, jag gillade andra säsongen. Visst håller jag med om att den inte var lika bra som första, men den hade andra aspekter som jag gillade. Agnes historia fann jag dock intressant att följa. Louise är dock den ända jag behöver för att kolla på tredje säsongen så, ja, jag kommer att se även den med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...