Hoppa till innehåll
Anime.se

kostat dig mycket?


Guttso
 Share

Rekommenderade inlägg

Hela min manga-sammling, inklusive manga-romanerna och Ragnarök (som är koreansk), ligger på ca 11600 kr i dagsläget. Inkluderar man all min anime ligger det på ca 16200. En del har jag givetvis fått i födelsedagspresent/julklapp, så jag vet inte den exakta summan jag har spenderat, men över 10000 blir det garanterat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Manga... Hrm. USA:ska utgåvor är för dyra, svenska utgåvor är för få, och japanska läser man inte. Inte mer än 2500 kr kan jag ha lagt ut på manga, totalt. (Anime, kanske åtta-tio gånger det. Men jag är huvudsakligen datornörd, så det är dit det mesta går.)

 

Inte för en student! :P

Amen, broder! Jag menar, visst har man lite över på studielånet varje månad, men ändå...! ^-^;;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför sommarjobbar man för? :surprised:

Bah, bara man kunde ett sommarjobb. Sabla konkurrens...

 

Jag vet inte exakt, men jag har nog lagt ner minst tiotusen på min mangasamling i alla fall. (Allting är svenska utgåvor bortsett från Nausicaä - Perfect Collection, elva - snart tolv - volymer av Bärsärk och tre av Hellsing) Vad gäller anime gissar jag på kring 3-4000kr och det mesta är importerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snabb överslagsräkning:

 

Tysk manga ~ 9000 kr

 

Engelsk manga ~ 7000 kr (och den här avdelningen är den minimalaste av allihop, grrrr)

 

Svensk manga ~ 3700 kr

 

+ artbooks och doujinshi för åtskilliga pengar. Men de kostar så olika mycket att jag inte kan räkna ut något pris snabbt, så det orkar jag inte.

Min anime-samling bör däremot kosta under tusenlappen, eftersom jag bara köpt en handfull VHS:er, två DVD:er och lånat det mesta andra eller sett på konvent.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Jag kom på ett enklelt sätt att räkna! Om man räknar in porto hem, så har väl mina böcker kostat någonting i stil med 30 eller 40 kronor i medel. Vissa kostade väl bara femton kronor (begagnat i Japan plus porto hem) medan vissa andra kostade 60. Så 1200*40 ungefär, nästan femtio papp. Uff.

 

Å andra sidan var det faktiskt inte mer än min bil. Jag måste ha räknat in min animésamling i det tänket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...