Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Inte för att det riktigt rådde någon tvivel om att det någon gång skulle ske, men nu är det i varje fall bekräftat att ADV har lyckats roffa åt sig licensen till Kanon 2006. De ligger ju mitt i Air-utgivningen, så jag vet inte när DVD-skivorna kommer börja dyka upp i butikerna. Kanske någon gång i vinter? Goda nyheter i varje fall. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 3 weeks later...

Heh ja "Minase familjen wars" har sina ljusa stunder, speciellt:

 

イヤ:75回 

ダメ:52回 

もう許して:27回 

 

以上今夜の祐一の台詞BEST3でした。

 

Finns även en del andra bra på hans sida, tex den här utmärkta beskrivningen av Little Busters.

http://suezen.cool.ne.jp/lb.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Nu har ADV släppt en trailer. (Engelska, förstås. Man hör Ayus förmodade dubbskådis.)

 

Ayu:s engelska dubb röst är lika gnällig och "falsk" som dubb röster alltid är i anime.

 

När släpps den första volymen?

 

EDIT: Såg att ADV films har släppt ett brev där det står att den första volymen släpps den 1 januari 2008.

http://www.advfilms.com/latest-news/adv ... id467=6871

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kom att tänka på nu, hur tror ni att Ayu:s Uguu~ låter som dubbat.

 

Med tanke på att det finns cirka 80 olika versioner av Uguu~ på orginalspråket undrar man ju.

Tror ni att Ayu:s amerikanska röstskådespelare ens kommer komma i närheten av så många olika Uguu~?

Jag tvivlar skarpt på det! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med tanke på att det finns cirka 80 olika versioner av Uguu~ på orginalspråket undrar man ju.

Tror ni att Ayu:s amerikanska röstskådespelare ens kommer komma i närheten av så många olika Uguu~?

Förmodligen inte! Yui Horie har ju så ofattbart unika stämband att ingen på denna jord kan yttra lika många nyanser av tal som hon! Och eftersom dessa olika varianter av "uguu~" spelar en otroligt väsentlig del av handlingen är dubben dömd till misslyckande! :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förmodligen inte! Yui Horie har ju så ofattbart unika stämband att ingen på denna jord kan yttra lika många nyanser av tal som hon! Och eftersom dessa olika varianter av "uguu~" spelar en otroligt väsentlig del av handlingen är dubben dömd till misslyckande! :O

Unika stämband har hon allt, finns nog ingen röst som retar mig så mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte inte det var något direkt fel på Ayus röst i just den trailern. Den japanska är såklart bättre, men den engelska var verkligen inte dålig. Sedan återstår det att se hur det blir med hennes Uguu~iska röst...

 

Men visst finns det bra dubbar även på engelska. Att säga att dubbar "alltid" är falska är väl inte helt rättvist; .hack/SIGN, Trigun, Princess Mononoke och Fullmetal Panic är fina exempel på anime med utmärkta engelska dubbar. Chansen finns definitivt att ADV överraskar oss med kvalitativa röstskådisar även till Kanon ^^

 

(Hoorah-hi Sozomiya, lol... ^^; )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad snopen jag blev när jag hörde att det var Canon in D Major som spelades i bakgrunden inne på caféet i avsnitt ett. Den har jag ju haft på min hemsida några månader nu ;)

 

Fast egentligen borde det väl inte vara så förvånansvärt när serien faktiskt heter Kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...