Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 281
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Har tankat ner det soundtracket för att se om den låten (Xmas Dance Mix) finns med på skivan, men det gör den inte.

Man kan tro att låten "Last Regrets (-2006 memorial mix-)" skulle kunna vara den låten men det är Xmas Dance Mix versionen av låten som är den rätta versionen och den finns inte med på skivan...tyvärr :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Reflektioner en vecka efter sjuttonde avsnittet:

* Curryscenen var söt. heart.gif

* Sen minns jag inget mer...

 

Reflektioner efter artonde avsnittet:

* Kitagawa säger det alla andra (killar) bara tänker!

* Dansscenen, alltså... Jag hade inte väntat mig en så allvarlig och rörande scen om manlig vänskap i en "sad girls in snow"-serie.

* "Säg inte vilseledande saker" säger Yuuichi... men vad som är vilseledande är hans beteende. Alla av de där tjejerna ser sig säkert redan som Yuiichis flickvän. ^^;;

* En uppåtpanorering mot...

Spoiler
...ängeln på bågen över gatan! "zOMG ett kommande mirakel!" eller bara en oväsentlig detalj?

* Pffft, bara på kinden? Weak!

* Förtitten till 19 verkade vara en Nayuki-/Ayu-kombo med en mindre brygga. Slutade Shiori-delen bara så där? Eller är det bara klippt så man inte ska förstå hur det gick (även om det visas)? :x

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler avsnitt 18
Det här var väldigt annorlunda mot spelet, men det var allafall mycket bättre än vad Toei gjorde. Jag tyckte väl bättre om Shioris scenario i animen än vad jag gjorde i spelet, dock så gillade jag slutet bättre i spelet för det är inte särskilt öppet. Nu ska jag inte säga nått än egentligen för det kanske kommer en förklaring nästa vecka.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler avsnitt 19

Först och främst ett WTF?! Ayus scenario före Nayukis? Verkar som om vi kommer få ett Nayuki slut den här gången, verkligen inte mig emot för hon är min favorit efter Mai.

 

Juns kommentar om Ayus ålder var bara för rolig, hela stycket med tävlingen var föressten inte med i spelet men det fungerade bra för att komma ifrån Shioris scenario.

 

Sista scenen i avsnittet var även den mycket fin och professionellt utförd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler avsnitt 19
Först och främst ett WTF?! Ayus scenario före Nayukis? Verkar som om vi kommer få ett Nayuki slut den här gången, verkligen inte mig emot för hon är min favorit efter Mai.

 

Juns kommentar om Ayus ålder var bara för rolig, hela stycket med tävlingen var föressten inte med i spelet men det fungerade bra för att komma ifrån Shioris scenario.

 

Sista scenen i avsnittet var även den mycket fin och professionellt utförd.

Allt det du sa :D

Spoiler avsnitt 19

Jag tyckte Yuuichi var otroligt trög där i cafét. Även efter att Nayuki till och med sa att "det verkar som om han själv har glömt min kärleksförklaring". Kan man vara mer tjockskallig? :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reaktioner efter nittonde avsnittet:

* Kitagawas reaktion VAR verkligen för rolig.

* "Känd i gymnasielöparvärlden"... Så det finns en gymnasielöparvärld?

* Ja, jösses, vilka kan det vara som Nayuki pratar om? icon_rolleyes.gif

* Attack chance!!1

* Det fanns inga egentliga sätt att ta sig upp för trädet...

Spoiler
Det är nästan som om hon... flög. ^_~

* Okej, så är Shiori död än? Kyo-... Förlåt, Yuuichi är ju en sådan lipsill att det är svårt att veta om han sörjer henne, någon annan av sina flickvänner, eller om han bölar för allt som har hänt, eller för att han glömde mobiltelefonen hemma.

* Jag sparar på energin och stjäl en mening av Orrin: Sista scenen i avsnittet var [...] mycket fin och professionellt utförd. Det bästa är att det för första gången i serien är dubbelriktad romantik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var tvungen att se om slutscenen på föregående avsnitt före jag började med detta.

 

Reaktioner efter tjugonde avsnittet:

* "Lyckliga stunder kan aldrig sluta väl" tänkte jag i början. :3

* Det bygger på ett häntajj-spel, men... No nipples? :(

* Badankan såg väldigt lustig ut. Var det verkligen nödvändigt att köra med 3DCG där?

* "Ore!!" LEWL! :D

* Hela grejen med...

Spoiler
...att Ayu börjar förstå att hon har falska minnen, vinkar om att hennes "borttappade sak" är den lilla tygängeln (eller? Det kan ju även vara något abstrakt), och att hon försvinner i slutet... Det kom några avsnitt före jag trodde det skulle. Det är ju annars en sådan där typisk klimaxgrej. Nu vet jag då inte vad som ska hända härnäst. icon_surprised.gif I och för sig är det bara fyra avsnitt till, och inte sex (6) som jag tänkte först.

* Och apropå tygängeln... Är det en "spöken har något som håller kvar dem på jorden"-grej? Och, är tygängeln anledningen till ängeltemat som Ayu har, eller är tygängeln i sig en delmängd av temat? We shall se, we shall se...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reaktioner efter tjugoförsta avsnittet:

* "Perfekta skolan"-snacket kändes lite fånigt.

* Jag vill provsmaka taiyaki.

* "Kan inte fråga Kaori", alltså... har lillasyster trillat av pinn eller hur är det?

* "Det enda huset jag kan komma hem till"... Vet man om varför Yuuichi började bo där?

* Väldigt udda och oförklarlig liten situation direkt efter föregående citat.

* Chock!! icon_eek.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reaktioner efter tjugoandra avsnittet:

* De har inte bilbälten, dumma ungar!

* Kitagawas roll i de andra inkarnationerna är så vitt jag förstår det mycket mindre eller obefintlig, men jag tycker han är ett ett bra tillskott.

* Jag kanske börjar bli mjäkig på gamla dar...

Spoiler
...men jag kände mig fysiskt obehagad av Ayus döds(?)scen. Mer obehagad än rörd, faktiskt. Jag har väl hög empati för kroppsliga skador...
* Skönt att serien snart är slut - jag längtar till konklusionen!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag törs inte säga någonting så här nära slutet så jag inte råkar avslöja vad som kommer hända, nöjer mig med att säga att avsnittet var bra.

 

Edit: Jag måste tillägga att Piro är en otrolig katt, att han inte åt Nayukis mat som Yuuichi placerade på golvet är ett under för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...