Hoppa till innehåll
Anime.se

Nintendo Wii officiell information - Priser bl.a.


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu är det officiellt. Nintendo Wii kommer att släppas följande datum på plats med följande priser;

 

Japan - 2 December - 25000 JPY (1500kr~)

Nordamerika - 19 November - 259 USD (1800kr~)

Europa - 8 December - £179/€249 (2600kr~)

 

Snacka om att rippa oss Europeer. Observera att Wii kommer att vara regionsfri så var beredd på att börja importera folks. ;)

 

Här har ni en massa filmklipp som släppts på sistone. Bl.a. en kompilation med alla spel som ska komma hittils. (De 5 övre klippen, kolla datumen)

 

 

Intressant läsning

Officiella sidan

Wii-breakdown - Dess mjukvarufunktioner och om Opera; webbläsaren

Wii stödjer Flash-spel

Europeiska konferensen - Information

Nintendo går plus på alla sålda Wii och spel

Hårdvaran

Regionsfri

Intressant blog-läsning

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det officiellt. Nintendo Wii kommer att släppas följande datum på plats med följande priser;

 

Japan - 2 December - 25000 JPY (1500kr~)

Nordamerika - 19 September - 259 USD (1800kr~)

Europa - 8 December - £179/€249 (2600kr~)

US release före japan release? om fyra dagar till och med? menas 19 december? annars importerar jag nog på tisdag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oops, November ska det vara. ^^; (ska säkerhetskolla)

 

Edit*

11.19.2006 är rätta datumet.

 

ok, men ändå före japan, man kan inte annat än bli förvånad ändå, sen pris skillnaderna får en att hoppa till... men en wii är ett mycket möjligt inköp, speciellt med tanke på ps3ans pris och försening...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo. Dock så tror jag att mycket kan bero på att Wii's chip och liknande produceras av IBM i USA. Kanske lätt att skeppa till butikerna fort där? Dessutom så tror jag att Nintendo har förstått att Nordamerika faktiskt är en större marknad än Japan ensam. I alla fall på release. (om jag har rätt uppfattning) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antar att det går bra att importera, fast jag tycker det verkar lite onödigt eftersom du då måste fixa med all frakt o vänta på den osv.

Dessutom, är den verkligen helt regionsfri? Jag har inte hört något sådant, bara att den skulle vara regionsfri för Nintendos spel. Länk?

 

Dessutom följer inte Wii sports med startpaketet i Japan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det fanns faktiskt en länk om det i originalinlägget under intressant läsning. ;)

 

http://www.chaos-realms.com/news.php?id=535

 

Speaking to Wired News' Joel Johnson, Kaplan happen to confirm that, like the DS, Wii gamers will be able to play titles from different territories without restriction. The news is likely to be welcomed by import fans, eager to get their hands on games as close to initial release as possible. Though, Kaplan also suggested that region-locking on third-party games would be left up to individual publishers.

 

Kort och gott så är det upp till tredje part att välja vilka regioner deras spel ska fungera i. Cheers~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var ett hyffsat pris iaf. Det var 500kr mer än vad man hoppades på, men det å andra sidan är bara ca 10 pizzor. (Jömförelsen kan ifrågasättas, men ändå ^^.)

 

Synd bara att den inte är regionsfri, det är jobbigt att vara bunden till det europeiska sortimentet. Förhoppningsvis kommer det freeloader och chip inte allt för långt efter releasen.

 

Man får hoppas att det går att få tag på zelda på releasedagen med. Blir lätt en sömnlös helg den 8:e xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, alltså har du räknat pund till kronor när du räknade ut priset eller?! XD En euro är inte ens 10kr. :S ... Fast i.o.f.s. lär det bli mer sen när den höga svenska momsen läggs till. XD 25% yay!

 

Det lät nästan för bra för att vara sant när ni började prata om att Wii skulle vara regionsfri. Känns liksom lite konstigt att de skulle ge upp de begränsingarna nu utan direkt förvarning. :S

 

Men jag är fortfarande lite oroligt över hur jag kommer göra. Ngn gång kommer jag ju köpa en Wii, det är jag säker på, men innan jag köper den vill jag veta att jag kan spela mina gamla spel. Grejen är den att jag har en japansk Gamecube nu, med några japanska spel, och jag har ingen direkt lust att importera en japansk Wii p.g.a. att jag blev rätt avskräckt av tullavgifterna förra gången jag importerade en konsol till Sverige. -_-; Det kommer säkert släppas ngn Freeloader-variant till Wii, men frågan är om de gör ngn till GC-spel till Wii. :'< Buhuhu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, alltså har du räknat pund till kronor när du räknade ut priset eller?! XD En euro är inte ens 10kr. :S ... Fast i.o.f.s. lär det bli mer sen när den höga svenska momsen läggs till. XD 25% yay!

 

£179 = 2,450.12 SEK

€249 = 2,294.61 SEK

 

2.300-2.500 kr

 

Så det är inte så stor skillnad där inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men då räcker det väl typ bara med att någon göra en uppdatering av freeloadern? ;)

Jag har iofs ingen aning om hur något av det där funkar iaf.

 

Man skulle ju faktiskt få äga de spelen man laddar ner, så de försvinner inte till 100% om du skulle bränna upp din konsol. Frågan är ju bara om det finns nåt sätt att ta med sig spelen till kompisen/låna ut dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nu är regionsmysterierna uppnystade till 99%.

 

Wii kommer vara regionslåst. Detsamma gäller GameCube spelen.

 

De Virtual Console spel man laddar ner kommer också vara knutna till diverse regioner. Vi i Europa får alltså endast ta del av ursprungliga EU-utgåvor. Farväl, Chrono Trigger...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...