Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2007


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Ja Seto no Hanayome är den som får mig att skratta mest av den här säsongens serier (Masa-san!), avsnitt 4 och 5 fortsätter i samma tempo och jag gillar verkligen åt vilket håll utvecklingen går.

 

Om man kollar på Lucky Star så är det ingen serie som jag kanske gapskrattar åt lika mycket utan den är mer allmänt trevlig. Hayate är också kul men inte på långa vägar lika imponerande som Seto har varit och Nagasarete klarar jag inte av att titta på pga Yui Horie (Suzu). Några fler rena komedier än dom har jag inte tittat på den här säsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, den är riktigt bra, även om hon (sjöjungfrun) ser bättre ut i mangan, och att jag vid vissa tillfället ogillar röstvalet, men den är en av årets stjärnor inom komedi, har läst delar av mangan också, vilken animen följer till punkt å pricka. Vet inte om jag kan hålla mig om med dig om att den är bättre än Hayate, Orrin, men det är fan inte långt ifrån och sen kan jag absolut inte förstå hur du kan ogilla/hata Suzu, du går miste om en helt enkelt skit kul harem serie där med.

 

Kom nyss fram till att jag måste göra en lista på alla gäst karaktärer som är med i Hayate, sen vet jag inte, men kan inte själva serien var en parodi av Zero no Tsukaima? Stilen påminner rent generellt om den faktiskt?

 

på tal om Zero, när kommer säsong två? tittade snabbt på [...], står 2007 där, nån som vet något närmare typ månad och sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

på tal om Zero, när kommer säsong två? tittade snabbt på [...], står 2007 där, nån som vet något närmare typ månad och sådant?

 

Vill också veta och försökt kollat runt, men det är bara massa rykten som jag hittat som nog inte går att lita på.

 

Komedi serier finns det gott om nu, själv har jag Hayate som favorit men tycker att Seto no Hanayome och Nagasarete Airantou är grymt roliga också.

Nagasarete ep 4

Det var så grymt skoj med spöket. Sen älskar jag verkligen Machi och hennes voodoo krux.

 

även om hon (sjöjungfrun) ser bättre ut i mangan

 

Håller med om det, fast minerna dom kör på dom vid vissa tillfällen är grym roliga, bättre än i mangan tycker jag. Gillar speciellt den som Nagasumi fårnär han ser Masa-san. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sen kan jag absolut inte förstå hur du kan ogilla/hata Suzu, du går miste om en helt enkelt skit kul harem serie där med.

Jag klarar inte av Yui Horie helt enkelt, visst hon går bra i vissa roller som tex Youko i Inukami men som över söt/snäll så går det inte alls för min del. Jag förstår dock att andra tycker den är bra, för dom tre avsnitten jag såg var onekligen roliga. Kanske kommer se mer när jag känner mig tolerant någon dag.

 

på tal om Zero, när kommer säsong två? tittade snabbt på [...], står 2007 där, nån som vet något närmare typ månad och sådant?

Zero no Tsukaima säsong 2 börjar vid midnatt den 13nde/14nde Juli enligt Moonphase.

 

Sen så föredrar jag faktiskt Seto animen över mangan även om dom egentligen är nästan lika bra, men då har jag inte läst särskilt mycket och började med den efter jag hade sett några avsnitt av animen så jag hade inte föreställt mig några röster innan. Det jag tyckte animen gör bättre är användandet av körsbärsblommorna när San blir allvarlig, samt att jag gillar att rösterna ändras tillsammans med ansiktsuttrycken. Sen har jag blivit riktigt förtjust i Kyoto dialekten också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu fanns det ingen Gurren Lagann-tråd, så vafan.

 

Jag såg några uppenbara Gainax-referenser i avsnitt sex.

Spoiler

fVe50f.jpg

Rei Ayanami (Evangelion), Mahoro (Mahoromatic), Nono (Sikta mot toppen 2!), Asuka Langley Soryu (Evangelion) och Larc Melk Marre (Sikta mot toppen 2!).

N4ZTrc.jpg

Jag ser fröken Aki (Abenobashi), Reiko Kashiwara? (Sikta mot toppen!) och Jung Freud (Sikta mot toppen!).

NGtttZ.jpg

Det ljusblå håret påminner om Chiko Science (Sikta mot toppen 2!).

CkXgqB.jpg

Uppe till höger är så klart Kazumi Amano (Sikta mot toppen!).

 

Inte att missa att alla har samma utstyrsel som Daicon-tjejen.

 

Någon som känner igen några fler? Och var är Noriko? Misato? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis ep1 av Kono Aozora ni Yakusoku wo , helt klart en serie jag kommer följa, animationen var bra och handlingen med även om det inte hände allt för mycket i detta avsnittet så lade det grunden för en hel del bra framöver :D

 

Det var ett tillräckligt bra avsnitt för att få mig att se ett andra , får se ifall det händer mer i nästa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg på första avnisttet av Keitai Shoujo. Det är skönt att se på sådana här serier där avsnitten är korta, REC var ju tex en sådan serie och den var ju kalas bra så denna kommer jag nog att fortsätta kolla på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Appropå Juli. Skulle inte Kodomo no Jikan börja sändas då?

Kan ju så snällt avslöja för er andra att alla serier under 2007 listan förutom Clannad är planerade för Juli. Kom bara ihåg att det inte är helt säkert att dom kommer börja då.

 

Kodomo no jikan, Doujin Work och Moe-tan <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Dokuro chan 2 är trevligt men varför ef... Spelet är alleredan "animerat" och det känns bara som om det finns bättre spel att göra anime på. Jag menar ef må ha varit någonting extremt överhypat men samtidigt var den många som vart besvikna på det, trots Makoto Shinkai...

 

Edit: Missade visst att det var Shaft som ska animera ef, då kanske den kan bli lite kul allafall...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...