Hoppa till innehåll
Anime.se

final fantasy spelen


Kuroneko
 Share

Rekommenderade inlägg

Halloj!!

 

Jag tänker inte i första hand starta en diskution om dessa utan fråga en sak om de;

 

Vart kan jag få tag på 7, 8 och 10 till playstation 2??

 

Skulle vara jätteschysst att få reda på det.

 

En notering bara; jag vet inte hur spelen är gjorda men de måste tala engelska då jag bara kan några få ord på japanska.

 

Skulle glädja mig mycket om jag fick hjälp. :D

 

Och utöver detta får ni gärna säga hur ni tycker dessa spelen är!! Men GLÖM INTE att svara på frågan!!

 

Arigato!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

okej, efter att ha sökt på en massa internetbutiker så hittar jag 10:an så nu behöver jag bara hjälp med att finna

 

final fantasy 7 och 8 till playstation 2.

 

Dessutom hittar jag en sjua men är det verkligen den??

 

Final Fantasy 7 Dirge of Cerberus

 

Så heter den iallafall, nån aning om det är den "rätta"??

 

Arigato!! Om ni hjälper mig!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

7, 8 och 9 är till vanliga Plejstejshon, men de funkar på tvåan också. Iofs har det ryktats om en rimejk till PS2 för sjuan; det kan ju hända att det är den där du hittat, men det vet jag inte.

De borde finnas i typ vilken spelbutik som helst, eller är det jag som vant mig vid japanska spelbutiker? Nätbutiker kanske inte har dem inne, men det låter konstigt. TV-spelsbörden borde ju garanterat ha dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och så måste man väl ha PS1-minneskort för att kunna spara i PS1-spel på PS2.

 

Dirge of Cerberus är en del i serien uppföljare som har gjorts till det gamla PS1-spelet. Dirge of Cerberus utspelar sig något år eller tre efter fjolårets CG-film Advent Children, som i sig utspelar sig några år efter FF7. Andra uppföljare och föregångare har släppts som exempelvis mobiltelefonspel.

 

Om du inte hittar FF7-9 så finns det på Tradera om inte annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, du kan köra alla vanliga PSX-spel på din PS2.

Men du måste ha ett PSX-minneskort (kostar la 39kr eller nåt (: ) för att kunna spara.

 

Och som Sceleris skrev så är Dirge of Ceberus en fristående uppföljare till 7an (som många anser är det bästa spelet), dock så tror jag inte det är ett RPG utan mer ett action spel ala' Devil May Cry, det är vad det ser ut att vara på screenshotsen iallafall, och från vad som står i texten om spelet som jag läste.

 

Sen finns ju FF X-2 till PS2 med, har inte spelat det själv men har hört att det ska vara helt okej, inte lika bra som X men fortfarande helt klart värt att skaffa.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=16368

 

VIII, VIIII och X-2 finns iallafall att köpa på Webhallen, även Dirge of Ceberus med.

 

Men testa att sök på Prisjakt.nu eller Pricerunner.se så kanske du har tur.

 

Och om du är ett riktigt fan så kanske du vill skaffa dom äldre spelen med, Orgins och Anthology. Är 1,2 och 3,4 vill jag minnas. Sen finns även 6an släppt till PSX som jag kan intyga att det är riktigt bra. (:

 

*Klappar sin FFX non-platinum* :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VIII, VIIII och X-2 finns iallafall att köpa på Webhallen, även Dirge of Ceberus med.

 

 

menas IX? :P

 

FFX är väldigt lätt att få tag på som orginal...

 

 

FF8 och FF7 och FF9 alla i lager klara för beställning :P

 

7an och 8an (nian med för den delen) släpptes innan ps2an föddes... men dem har känsla i sig, även om de brister lite grafik mässigt, framför allt 7an som f.ö. är det bästa... 8an virvlar runt det kring skiftet mellan cd 2 och 3....

 

och vill du hade det billigare, alternativt orginal eller importerat så finns ju alltid Tradera, där brukar det i stort sett alltid finnas nåt final fantasy spel i orginal, eller helt nytt, priset varierar något.

 

fast som nån nämde, du måste ha ett psx minneskort för att kunna spara psx spel (sen kan du flytta över sparningen till ps2 kortet, men för att ex, spara utrymme på psx kortet, men du kan dock inte lira från ps2 kortet...)

 

Ryktena om Remakes av 7an till ps2, är falska, (för tillfället) men det ryktas om en remake till psp som verkar mer trovärdigt för tillfället... vilket vore helt fenomenalt, bortsett från att jag saknar konsolen...

 

 

Sen finns ju FF X-2 till PS2 med, har inte spelat det själv men har hört att det ska vara helt okej, inte lika bra som X men fortfarande helt klart värt att skaffa.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=16368

 

Ge dig inte i sånt du inte vet nåt om! Absolut sämsta FF-spelet genom tiderna, fruktansvärt dåligt. En period i livet man vill glömma... Okej är man för Girl power, och större begränsningar så är det väl ett okej spel... men nej, saknar mycket som gör Final Fantasy, Final Fantasy... men mitt omdöme kan bero lite på att jag hade väldigt höga förväntningar på detta spelet, sedan jag klarat FFX ett antal månader (kanske ett eller kanske två år) tidigare... och sen längtat efter X-2.

 

 

 

Angående uppföljare till FF7, så drar jag mig för att säga nåt... tycker dem gjorde så fruktansvärt mycket fel. Filmen e kass, den e mest skryt, titta vad våra grafiker kan göra, storyn saknas helt. Dirge of Cerberus, kan vara bra, har inte kört det, tvivlar på att jag kommer att testa det den närmsta tiden, har fått nog av Square-enix;s uppblåst het, som klämmer ur det sista, ur det älskade FF7-spelet. (om dem gjort nåt ordentligt så skulle de vara okej, men detta var fruktansvärt, katastrofalt). Bara spottade ut massor av merchandise, spel, allting...

 

*Håller en tyst minut för FF7*

 

 

just det ja, final fantasy 6 verkar komma till Game Boy Advance, eller har kommit? svårt och säga, men kommer definitivt att införskaffa det! och enligt webhallen så FF5 också till Gba, nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte är van vid uråldrig grafik kan framförallt sjuan ställa till med trubbel; polygonfigurerna där ser inte ut vad du är van vid. Om du däremot skiter i sånt och istället går på story är sjuan något utav det mäktigaste som någonsin skapats i RPG-väg.

 

Jag går dock helt mot strömmen och utnämner nian till min personiga favorit. En varning utfärdas dock att jag började spelserien med FFIV, så jag är mer för det traditionella puttenutt-speleriet med allvar i, än dystopisk fantasy-tech som utmärker de senare spelen, och som sexan och sjuan var starten för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej.

 

Okej, har du någon film eller bild på den "remake" du menar?

 

jag skrev att det ryktas om att en remake är på gång, och att dem är mer troliga än en remake till PS2, inte att det finns nåt egentligt bevis att det är nåt på gång... ännu, men jag tycker det vore korkat att inte göra en remake när den stora massan skriker efter en.

 

Finns en trailer till ps3baserat på FF7, tror jag, men det har dem gått ut med var bara en demonstration för att vísa ps3ans prestanda eller nåt IIRC.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag skrev att det ryktas om att en remake är på gång, och att dem är mer troliga än en remake till PS2, inte att det finns nåt egentligt bevis att det är nåt på gång... ännu, men jag tycker det vore korkat att inte göra en remake när den stora massan skriker efter en.

 

Finns en trailer till ps3baserat på FF7, tror jag, men det har dem gått ut med var bara en demonstration för att vísa ps3ans prestanda eller nåt IIRC.

 

Jo, men jag trodde du menade spelet jag länkade. Eftersom det passade in ganska precis med det du sa. :P Jag tycker det samma om att dom borde göra en remake till FF7, men dom håller säkert på med en men vi får inte veta nått. :P Trailern på FF7 med PS3 grafik har jag sett, jäkla läcker btw.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack för svaren, jag får väl helt enkelt försöka gå tillbaka till old school när det gäller grafik och sånt i 7 och 8.

 

Här är en bild på den ni kallar remake av 7:an.

Man spelar en snubbe som heter Vincent.

 

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=57213〈=se&subsite=movies&&ref=

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack för svaren, jag får väl helt enkelt försöka gå tillbaka till old school när det gäller grafik och sånt i 7 och 8.

 

Här är en bild på den ni kallar remake av 7:an.

Man spelar en snubbe som heter Vincent.

 

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=57213〈=se&subsite=movies&&ref=

 

Är ju icke en remake, utan en fristående uppföljare snarare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Man har ju fått se en film på en grafikdemo som Square-Enix gjorde till Playstation 3 för rätt längesen. Förhoppningsvis kommer det bli en remake av Final fantasy 7 till Playstation 3.

 

Är det någon som har importerat och spelat Final fantasy 12 förresten? Skulle vilja veta om det är så bra som många speltidningar/siter säger. Just för att dem bryter sig fri från det gamla stridssystemet så skulle jag vilja veta hur det fungerar, bra eller dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man har ju fått se en film på ett grafikdemo som Square-Enix gjorde till Playstation 3 för rätt längesen. Förhoppningsvis kommer det bli en remake av Final fantasy 7 till Playstation 3.

 

samtidigt har dem gått ut med att det bara var ett demo och att dem har inga som helst planer på en remake av något slag till någon konsol...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

samtidigt har dem gått ut med att det bara var ett demo och att dem har inga som helst planer på en remake av något slag till någon konsol...

 

Som jag skrev, det är bara en grafikdemo men man kan alltid hoppas på att dem lyssnar på sina fans och gör en remake. Det skulle ju inte vara omöjligt och jag tror att det skulle sälja väldigt bra om det skapades. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

samtidigt har dem gått ut med att det bara var ett demo och att dem har inga som helst planer på en remake av något slag till någon konsol...

 

Som jag skrev, det är bara en grafikdemo men man kan alltid hoppas på att dem lyssnar på sina fans och gör en remake. Det skulle ju inte vara omöjligt och jag tror att det skulle sälja väldigt bra om det skapades. :)

 

jojo, men dem är vad jag vet inte kända för att lyssna på sina fans, folk har skrikit efter remake av 7an sen det kom ut i princip :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

om man råkar ha en psp, har stort minenskort pluss lite tid o ta reda på hur man fixxar sin psp att spela ps1 spel så är det ett väldigt bra sätt att uppleva ff7-9 på om man är rädd att grafiken ska kännas uråldrig. Den lilla skärmen gör underverk med spelen (saker och ting känns inte så "lowres" som de gör på en vanlig tv), samt att de är snyggare än de flesta psp spel som släpps, eller åtminstone roligare =p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hittade min FFVII från den här finska sidor http://www.vpd.fi/

 

Det är på finska förstås.

 

Jag har spelat Final Fantasy I, II, IV, VII, VIII och X, men jag har bara VII och X nu och jag kan spela bara VII. VII är bra, tycker jag.

 

Men FFVIII är vad som kallas "underrated", många fans har inte tyckt om det, inklusive jag. Men jag är säkert på att om man lär sig att spela spelet bättre, sen skulle FFVIII vara mycket roligare. Det är användargränssnitten som är svårt i FFVIII. Men en minus i spelet är ju att man måste stjäla trollmakter från monstrer... Och Laguna Loire. Men en står plus är Selphie! Jag har hört att många tycker att hon är en av de mest irriterande spelfiguren nånsin, men jag tycker om henne.

 

EDIT: Jag menar inte att man kan stjäla trollmakter från Laguna men jag menar att han är en minus till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...