Hoppa till innehåll
Anime.se

Är du inte nöjd som livet är så finns den blåa högern här


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Dock så undrar jag varför folk inte kan lätta upp och inte ta det så seriöst. (pekar på de som kommenterat filmen) :roll:

Jag brukar oftare undra varför människor inte kan hålla sina idiotiska åsikter för sig själva istället för att skriva en massa poänglösa kommentarer på sådana ställen.

 

Det är då vad jag brukar göra. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ha ha, den där skickade verkligen smockor i alla riktningar. Helt underbart!

 

Jao fast jag tror att dom flesta seriösa personer ser det, men det var inga särskilt hårda ord och att vara kapitalist är inget att skämmas över! :)

Kapitalism och fri konkurrens är ett hyfsat bra system, som ju går ut på att folk köper det de vill ha, och dessa produkter då kvarstår och frodas, men som en god vän sa det, problemet med kapitalismen är när befolkningen går och sabbar den genom att köpa saker de INTE vill ha och därmed slår omkull hela idén :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ha ha, den där skickade verkligen smockor i alla riktningar. Helt underbart!

 

Jao fast jag tror att dom flesta seriösa personer ser det, men det var inga särskilt hårda ord och att vara kapitalist är inget att skämmas över! :)

Kapitalism och fri konkurrens är ett hyfsat bra system, som ju går ut på att folk köper det de vill ha, och dessa produkter då kvarstår och frodas, men som en god vän sa det, problemet med kapitalismen är när befolkningen går och sabbar den genom att köpa saker de INTE vill ha och därmed slår omkull hela idén :)

 

ännu ett problem med kapitalism är att pengar kanaliseras. dem samlas upp på företag och ledningar och stannar där. det skapar större klyftor osv.

 

och att vara kapitalist är inget att skämmas över! :)

det håller jag inte med om :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ännu ett problem med kapitalism är att pengar kanaliseras. dem samlas upp på företag och ledningar och stannar där. det skapar större klyftor osv.

Vart ska dom annars ta vägen menar du? Det är ju där jobben skapas.

 

 

Men nu ska vi INTE dra upp en diskussion här, vissa är röda, vissa är blåa och vissa är något annat, valet är över så det spelar ingen roll. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ännu ett problem med kapitalism är att pengar kanaliseras. dem samlas upp på företag och ledningar och stannar där. det skapar större klyftor osv.

Vart ska dom annars ta vägen menar du? Det är ju där jobben skapas.

 

 

Men nu ska vi INTE dra upp en diskussion här, vissa är röda, vissa är blåa och vissa är något annat, valet är över så det spelar ingen roll. (:

 

det är inte alls där jobben skapas. jobben skapas inte av pengar, dem skapas av ideer av människor, inte banker och företag. och klart det spelar roll även om valet är över. men skit samma. vi drar ett sträck där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...