Hoppa till innehåll
Anime.se

Vem/Vilka är den mest störande anime karaktären?

Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

Ojojojojojoj, denna lista skulle kunna göras lång för mig! Fast jag brukar alltid förtränga dom eländiga anime-förstörarna, men tar dom jag kommer på för tillfället:

Naruto (Naruto) - Han ska ju alltid fjanta sig och bete sig som om han har IQ fiskmås, enda gångerna han är lite grym är när han blivit slagen blodig några gånger och använder lite vettiga skills eller går i Nine-tails mode. Man kan ändå inte förmå sig att avsky han, och dessutom är det mest fillers som förstört hans personlighet totalt.

Vash The Stampede (Trigun) - Otroligt löjlig antidödargrej, ska bara hålla på att gråta och tänka på Rem. Han är dock en rolig karaktär, men man stör sig en hel del på han. Sen att han smittar Wolfwood med sin moral och tack vare det så... >:(

Emiya Shiro (Fate/Stay night) - Han ska ju bara hålla på och fjanta sig hela tiden och få smäll och tro att han kan göra något när han är så klen. Åtminstone i första halvan av serien.

Chad och Inoue (Bleach) - Dom borde inte ens få ha några krafter.

Esther Blanchett (Trinity Blood) - Man gillade henne i början och hon är en söt tjej (har en hemlig passion för rött hår :> ) men man blir ju tokig tex när hon kom in i rummet när Abel skulle döda XXX och tack vare henne så kunde han inte göra det och han dog nästan själv istället.

XXXX (XXXX) - Varje person som ska hålla på och fjanta sig med en antidödarpolicy, varje person som tror dom kan göra något när dom inte kan det, varje person som saktar ner för resten av karaktärerna som man gillar och varje person med för mycket moral!

Det är många gånger man bara känns "dö snälla" på olika karaktärer, fast gillat dom i andra stunder. Så det är rätt relativt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Karasuma (School Rumble) - Han är skum och tråkig(fattar inte varför Tenma gillar honom).

Keitaro Urashima (Love Hina) - Jag gillade honom i mangan men i animén så är han töntig och hans röst är irriterande(har bara sett den dubbade versionen).

Hayase (KGNE) - Tyckte att det var lågt att hon älskade med Takayuki medan Haruka låg på sjukhuset och att hon sedan säger till Takayuki att han ska sluta besöka Haruka. Egoistiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den karaktären som jag stör mig på rätt hårt är Kato Masaku, snubben från Gantz som inte vill slåss eller inte kan skjuta någon när det handlar om liv eller död. Jag klarar knappt av såna karaktärer som ska sega ner det helt och hållet, det måste vara lite fart och action(kanske inte hela tiden men i serier där det är en av grunderna så ska det inte vara någon töntig antivåld snubbe som ska förstöra för andra).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den karaktären som jag stör mig på rätt hårt är Kato Masaku, snubben från Gantz som inte vill slåss eller inte kan skjuta någon när det handlar om liv eller död. Jag klarar knappt av såna karaktärer som ska sega ner det helt och hållet, det måste vara lite fart och action(kanske inte hela tiden men i serier där det är en av grunderna så ska det inte vara någon töntig antivåld snubbe som ska förstöra för andra).

Kunde inte sagt det bättre själv! Och Kato hör verkligen hemma på min lista.

Karasuma (School Rumble) - Han är skum och tråkig(fattar inte varför Tenma gillar honom).

Usch ja. :/

Hayase är ju dock den jag gillade i serien. Den manliga huvudpersonen däremot är en total idiot som borde avlivats efter femte-sjätte avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hayase är ju dock den jag gillade i serien. Den manliga huvudpersonen däremot är en total idiot som borde avlivats efter femte-sjätte avsnittet.

jag tyckte synd honom. Stackarn visste inte vad han skulle göra och han var ju snäll mot alla(Haruka, Mutsuki och även Akane).

SPOILER VARNING

Enda gången jag hatar honom är när han lämnar Haruka i slutet.

SPOILER VARNING SLUT

Om Mitsuki älskade honom så skulle hon ha sagt det till Haruka och Narumi från början. Det skulle ha varit en annan sak istället för att säga det när Haruka ligger på sjukhus. Jag tycker att det är fegt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Innan olyckan hände menar du? Hon var ju inte säker på sina känslor då, utan det var snarare när hon spenderade mer tid med han tillsammans med Haruka som hon fick klart för sig hur hon kände.

Och sen efter olyckan hänt och Haruka är på sjukhuset och dom är sambo, vad ska hon ta sig till när svinet typ totalt slutar bry sig om henne och bara håller på med eländiga Haruka istället?

Inte undra på att hon ligger med Takayuki, hon är depressiv och vet inte vad hon ska ta sig till och han är typ hennes enda nära vän.

Båda tjejerna är offren i fallet men det är Mitsuki som var hans tjej då och han hade absolut inga skyldigheter gentemot Haruka. En total idiot är vad han är, vem bryr sig om han är snäll. Han kan ju inte bestämma sig eller stå för något och sprider bara förvillande känslor som sårar andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Akitsuki Yamato (Suzuka)

Visst de är väl bra att inte ge upp men att han inte kan släppa sina känslor för Suzuka när hon behandlar honom som hon gör är rent ut sagt jobbigt tycker jag att se på. Sen att han är helt bakom flötet många gånger hjälper inte eller direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Shuichi från Gravitation, helt klart! Ingen tvivel om saken. Har i och för sig inte läst mangan, men animeversionen av honom är den mest störiga, fjompiga karaktären som någonsin förekommit.

2. Mariya från Otome wa Boku ni Koishiteru. Hennes attityd gick mig på nerverna mer ofta än inte. Dock sa hon en del bra saker i sista avsnittet.

3. Ovan nämnda Daikuji från Kimi ga Nozumu Eien.

"Killar som äter sötsaker? Vad äckligt!"

O RLY?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en del karaktärer som man har tyckt varit lite halv jobbiga, men Kotaro Nambara från Hand Maid May stör mig riktigt ordentligt. Han är bara helt enkelt jobbig, besvärlig, dryg och mycket annat. Jag säger inte att dom skulle ha skitit att tagit bort karaktären, men dom kunde dämpat ner honom lite.

Den andra är Fuyo Kaede från Shuffle! för att hon skrämmer skiten ur mig. Hon är ett psycko som borde bli inlåst på mentalsjukhus för länge sen. Jo alla har ju sina problem, men man tar fan i tu med dom på något annat sätt än vad hon gör! Så hon irreterar mig på ett konstigt sätt.

Har väll en del till, men jag dom två ligger högst upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns massor av störande karaktärer från diverse animes, men av de värsta enligt mig är Kon från Bleach, han fullkomligen förstör varje scen han är med i (Samma värdelösa skämt om och om igen) och inte nog med det, han drar ner betyget för hela serien (Som i övrigt är helt ok i mina ögon, inget mästerverk men en underhållande historia) med sina värdelösa upptåg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom Bleach inte bara är en actionserie utan komedi också så tycker jag det är bra att det finns en karaktär som poppar upp här och där för att förhöja humorn en bit som kon gör. Han är ju inte med överdrivet mycket så det blir precis lagom. En störig karaktär i Bleach får bli Inoue isååfal som alltid bölar för att hon är så svag och inte kan hjälpa en fluga. Hennes självförtroende är botten och DET drar ner en hel del på vissa scener där det ska vara hårdkokt action. Tycker det ska finnas en svag karaktär i en serie som Bleach men inte en som bölar stup i kvarten och anser sig vara värdelös när personen i fråga har en rätt sjyst " kraft ".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter