Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur ser du på anime?


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 170
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

ser på genom min lilla 19"tft och kontorsstol.

har inget annat verktyg att se det med. Kanske nästa gång jag flyttar att jag bryr mig å skaffar tv å allt sådant.

 

Ibland om jag vill ligga i sängen ser jag det på min laptop som har 17" widescreen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

E-penis diskution! då måste jag posta :3

 

orkar tyvärr inte ta ny bild så det får vara en 2-3 månader gammal bild :P

 

1080p ftw ;3

 

 

Fan va liten bild, jag kan inte fatta att du sitter och glor animé där. Allt under 100'' försvinn!. B)

 

Men det är en grymt snygg tv/datorskärm och bra.

 

 

:sleep:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har hört att man inte ska använda LCD-tv's som datorskärm. Men det är antagligen så att det bara är folk som inte har råd med en HD-tv som vill gnälla på de som har.

 

Eller är det där en 'riktig' datorskärm? I så fall, kongratulationer, min herre. Du har nu en officiell anledning att inte ha ett meat-space liv.

 

Jag uppgraderade min animetittarhörna med en wall-mount för skärmen - ligga i sängen och glo ftw! Synd att man får så mycket mer bôs där, bara - jag diggar chocolate chip cookies och de smular något hemskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har hört att man inte ska använda LCD-tv's som datorskärm.

Mhm, annars skulle ju inte TFT-skärmar existera. Det verkar tyvärr ha blivit så att en del har fått för sig att om något är platt och har digitala ingångar så ska man kunna använda det lika bra som en vanlig datorskärm. Har inte koll på alla skillnader men dom vitalaste är väl dels att datorskärmar (TFT) och TV-apparater (LCD i detta fallet) inte ens har samma format. Datorskärmar kör med 16:10 i widescreen, men TV-apparater däremot kör 16:9. Likaså blir därför upplösningarna helt fel (1080P är inte något man vill ha i Windows eller spel, det är gjort för film). Sen finns det ju inte heller samma fokus på ms och dylikt på en LCD som det är på en TFT. Visst, ska man inte spela på skärmen så fungerar väl en LCD helt okej men annars blir det mindre bra.

Men så ser folk att "Oj, jag kan köpa en 32" LCD för 6-7K, varför då köpa en 30" TFT för 10k+?!" utan att fundera på varför det är så. -_-

 

Det ska vara lagom storlek när man sitter nära en datorskärm (20-24", WS självfallet) och rejält när man sitter i soffan framför TVn (50"+).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kvalité? Kvalitén ökar snarare då projektorer har gått framåt tekniskt sätt snabbt nu dom senaste åren. En projektor ger större bild för mindre pengar och lika bra eller bättre. Fördelen med tv är väl att man inte behöver oroa sig för ljus lika mycket men med dagens teknik(JVC tänker jag på) så är det snart inte ett problem längre. Fast jag föredrar och spela, se på film och animé i mörker. Nackdel med projektor är att lampan brukar ha en brinntid på 3-4000 timmar sen blir det en ny för 1000-3000kronor(ökar med projektorns kostnad).

 

Sen ger projektor den där riktiga hemmabiokänslan som man vill ha.

 

Ja, men jag ligger ner och spelar eller sitter upp med en stor fet mysig kudde från Ikea som täcker 1/4 av sängen.

 

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...