Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur ser du på anime?


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har på tok för mycket adhd för att kunna sitta och bara se på serier, så jag brukar titta på anime på halva skärmen för att sen sitta och surfa på andra halvan. Tror det här osunda sättet att titta på anime har förbättrat min simultanförmåga, eller nåt sånt.

 

Sitter btw och ser på claymore medan jag skriver detta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 170
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Tyvär sittar jag framför dator-skärmen igen och inte teven med hjälp av en sån där trevlig sladd ni vet. Min gamla plåtburk hade ju ett fiffigt uttag men min nya dator har inte ett fiffigt uttag så det blev back to da hood så att säga. Måste ordna det här på nåt sätt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvär sittar jag framför dator-skärmen igen och inte teven med hjälp av en sån där trevlig sladd ni vet. Min gamla plåtburk hade ju ett fiffigt uttag men min nya dator har inte ett fiffigt uttag så det blev back to da hood så att säga. Måste ordna det här på nåt sätt. :S

Trevliga sladdar och fiffiga uttag är bra att ha ja ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nedslagen på en omodern tresitsig soffa á la mormors inredning, med datorn på andra sidan rummet. Animen avnjutes bäst på en numera utgången (dvs ett samlarobjekt) hp v72 17" CRT. Planerar dock att köpa en "riktig" TV till jul.

 

(För att slippa posta i "Vad äter du till din anime"), i näven återfinns väldigt varierad mat. Ravioli, äggnudlar, oxpytt, sallad och en tjeckisk pilsner, alt. valfri annan kolsyrad dryck eller cappuccino.

 

Allt till lågpris.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Själv avnjuter jag anime när jag ligger i sängen och tittar på datorskärmen. Inte det mest optimala sättet men.... ja. Det får gå.

 

Likt SayaSe så orkar jag inte posta i "Vad äter du......"-tråden så här kommer det.

Jag äter oftast spagetti och köttbullar. Självklart någon sorts Euroshopper till lågpris. Men även annan husmanskost. Så som pizza.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kanske kan få nån sorts pris för uthållighet, min datorstol är en "Emil" köksstol från IKEA som är smal och hård och alldeles platt. Rekordet är 17 episoder Bleach på den >_<

 

Brukar bli hälften tittande där på datorn, hälften i betydligt mysigare läge på sängen framför teven.

Oftast te till, i stooora koppar. Gärna rissnacks, ofta frukost/lunch/middag också...om det sitts vid datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe om jag ska vara ärlig har jag inte drukit så mycket den senaste månaden (har inte haft tid att se på anime eller läsa manga, för mycket skola) och sedan har jag inte råd till så mycket längra. pengarna går till mcyket annat

 

men nu har vi kommit miltals in på det dödliga offtopic området

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ingen anong... men "you only have one life" och svenska energidrycker inehåller ca 1/3 kopp kaffe när det gäller koffein och taurin sammanlagt

 

Jolt Cola ska ju tydligen innehålla lika mycket som en kopp kaffe med samma volym, borde vara minst lika mycket för andra energidrycker?

 

Jag dricker dock fyra koppar kaffe per dag och har gjort det i ett antal år så det ska nog inte vara några problem. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nyligt inhandlat en sladd så jag kan koppla upp datorn till TV'n, mycket härligt att kunna njuta av animen från soffan :)

Jag har på sin höjd en cola att drycka medans jag ser, jag kan helt enkelt inte äta och se på film samtidigt(om det är en bra film). Om jag köper popcorn på en biograf brukar jag komma ut med mer än hälften kvar. Och det jag åt upp åt jag under reklamen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Framför datorn med en kopp kaffe. Slänger gärna upp fötterna på skrivbordet också med ett ritblock i knät. Men detta slutar ofta med att jag helt plötsligt bara sitter och ritar och glömmer bort att jag har en serie som rullar på datorn, så får ofta se om avsnitt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...