Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur ser du på anime?


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

Och jag vet att det ser skitfult ut med högtalaren på skärmen, men det är det enda sättet jag kan ha den på eftersom den saknar plats för upphängning på baksidan :(

Skulle du typ inte kunna skuta bak skrämen lite och sätta högtalaren framför, så har en av mina kompisar det i alla fall.

Jag har den stående bakom skärmen, fungerar hur bra som helst för mig iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 170
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Lal vad många som har MX518 då. ^^ Grymt bra mus iallafall, speciellt när man använder Setpoint och konfigurerar efter smak, blir så fräscha och mjuka rörelser då även fast man har väldigt hög fart på som jag gillar. För att inte tala om att den är tokskön. (:

 

flaskis: Vad heter din? 205BW heter min, och 1680x1050 som native upplösning då. Underbar skärm det med iallafall, gillar Samsung.

 

Kan ju inte säga att jag inte varit sugen på att köra igång på mina föräldrars 42" plasma med hemmabio någon gång, fast föredrar det egna rummets lugna vrå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mx518 är förövrigt en riktigt sunkig mus. Jag saknar min gamla Mx500 :(

Kör inte med något av Logitechs egen programvara eftersom jag inte har behov av någon form av acceleration eller mjukhet.

 

Min skärm heter 940BW. 1440x900 har den. Skulle egentligen ha köpt en 22" skärm, men samtidigt var det ett riktigt impulsköp och priset var helt ok för 19". Kommer nog byta upp mig snart om jag hittar en 22" med bra pris. 19" känns lite för litet för filmtittande enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det meningen att det skulle bli en tråd för människor som är svältfödda på uppskattning för sina elajta TV-apparater eller att det skulle diskuteras datorskärmar och -pekdon? icon_rolleyes.gif

 

 

 

Nä, förlåt, ni kanske verkligen är intresserade. Strunta i mig, jag är nog bara cynisk. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mx518 är förövrigt en riktigt sunkig mus. Jag saknar min gamla Mx500 :(

Kör inte med något av Logitechs egen programvara eftersom jag inte har behov av någon form av acceleration eller mjukhet.

 

Kör du inte med Setpoint får du skylla dig själv, då kan du ju inte utnyttja något av hårdvarans effekter alls. :/

 

Och vad är sunkigt med den? Grymt skön att hålla i, knapparna på perfekta platser och den kallas inte Gaming-Grade för inget. För övrigt är det ju typ exakt en MX500/MX510, bara snyggare, skönare och högre DPI.

Hade en MX300 innan men denna är grymt mycket bättre.

 

Sceleris: Det var väl baktanken med tråden, och i vilket fall är en tråd som denna bunden att sluta såhär. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Logitechs G5 äger allt(nästan), sjukt skön mus.

 

På sistone har jag börjat glo på anime på datorn mer och mer istället för på duken, vet inte varför dock. Känns bara jobbigt att behöva sätta igång allting och ställa in så det ska bli så bra som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör du inte med Setpoint får du skylla dig själv, då kan du ju inte utnyttja något av hårdvarans effekter alls. :/

 

Och vad är sunkigt med den? Grymt skön att hålla i, knapparna på perfekta platser och den kallas inte Gaming-Grade för inget. För övrigt är det ju typ exakt en MX500/MX510, bara snyggare, skönare och högre DPI.

Hade en MX300 innan men denna är grymt mycket bättre.

 

Sceleris: Det var väl baktanken med tråden, och i vilket fall är en tråd som denna bunden att sluta såhär. :>

Fortsätter den elajta diskussionen /o/

 

Men det jag ogillar med Mx518 är inte uppförandet. Jag kör bara utan någon programvara eftersom Windows som standard (med förbättrad pekarprecision avmarkerat) passar mig perfekt. Det jag ogillar med 518 är ytbehandlingen. För det första ser märket helt sönderskrapat ut p.g.a billig lackning. Sen gör den glatta ytan att minsta handsvett fastnar och samlar på sig småpartiklar som gör ytan smågrov och hur äcklig som helst att röra vid. Min dagliga rutin innan jag sätter mig vid datorn går ut på att jag gnuggar bort all skit som sitter på ytan. Nej tacka vet jag gamla goa Mx500. Det var en mus som var perfekt i alla aspekter!

 

Appropå widescreen; Jag hoppas verkligen att fler och fler serier börjar sändas i widescreen. Många gör det redan, men samtidigt verkar vissa tv-kanaler hålla kvar vid dne stenåldriga 4:3, t.ex Manabi Straight. Varför gör man ens det? Sänder man i widescreenformat irriteras inte dem som har 4:3 skärmar, men att sända i 4:3 gör att bilden blir jobbigt centerad på widescreen, och man får en känsla av att skärmytan inte utnyttjas (konstigt nog är det inte en lika stark känsla i det motsatta fallet).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan vilken utrustning folk har!

 

Hittade den här när jag surfade häromdan. Den skulle vara nåt att ha, även om prislappen på 100k är lite väl, kanske.

 

Själv halvligger jag i min relativt nyinförskaffade ALLAK, från IKEA då jag tittar på något enstaka avnitt. Jag flyttar på skärmen ungefär en halvmeter och ligger i sängen om det ska bli marathon. Härligheterna visas på en 19' LG1950. Jag kan inte skryta med något surroundsystem, ej heller widescreen eller TV-kablar, men jag klarar mig alldeles förnämligt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har antagligen en S-video utång. En S-Video-sladd ser ut så här och utgången sitter antagligen på grafikkortet.

 

Om du har en sådan utgång så behöver du först en S-Video kabel på lämpligt antal meter. Det finns att få tag på på de flesta elektronikaffärer. Typ Claes Ohlsson. Sen behöver du en S-Video/Scart-adapter. Den borde också finnas på Claes Ohlsson.

 

S-Video ut är bara bild-data; det ger inget ljud. För att få ljud ur TVn behöver behöver du antagligen en RCA-stereo sladd. Det är en sån sladd som ofta förljer med datorhögtalarsystem, en "hörlurskontakt" i ena änden och två stycken kontakter med olika färg (svart/vit och röd är det vanliga).

 

Annars kan du ju nöja dig med ljudet från dina data-högtalare. Om du inte har en jätteball TV så ger dina datorhögtalare antagligen bättre ljud än din TV, så det är inte direkt en förlust.

 

Hoppas jag var till någon hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har antagligen en S-video utång. En S-Video-sladd ser ut så här och utgången sitter antagligen på grafikkortet.

 

Om du har en sådan utgång så behöver du först en S-Video kabel på lämpligt antal meter. Det finns att få tag på på de flesta elektronikaffärer. Typ Claes Ohlsson. Sen behöver du en S-Video/Scart-adapter. Den borde också finnas på Claes Ohlsson.

 

S-Video ut är bara bild-data; det ger inget ljud. För att få ljud ur TVn behöver behöver du antagligen en RCA-stereo sladd. Det är en sån sladd som ofta förljer med datorhögtalarsystem, en "hörlurskontakt" i ena änden och två stycken kontakter med olika färg (svart/vit och röd är det vanliga).

 

Annars kan du ju nöja dig med ljudet från dina data-högtalare. Om du inte har en jätteball TV så ger dina datorhögtalare antagligen bättre ljud än din TV, så det är inte direkt en förlust.

 

Hoppas jag var till någon hjälp.

 

Tack ska du ha! 250.gif

 

S-Video kabeln fick jag med vid köpet av grafikkortet... men lång e den då inte.. Så det jag behöver nu är, S-Video scart-adapter? Sen ere bara att koppla ihop allt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig sett en s-video kabel med en hona (en kontakt som låter dig koppla ihop två kontakter. Namnet är självförklarande). Det finns dock säkert.

 

Som du säger; det är bara att koppla ihop allt. Du kommer vara tvungen att ställa in vilken video-utgång du vill använda i windows innan du ser någonting på TVn dock. För mig brukade det bara komma upp en prompt så fort jag kopplade in S-VHS-sladden, men om det inte gör det så får du gå in i "Egenskaper för bildskärm" i kontrollpanelen (förutsatt att du kör Windows), eller bara högerklicka på skrivbordet och välja "Egenskaper" och därefter klicka på fliken "Inställningar". I det fönstret borde det finnas en drop-down meny där du kan välja bildskärmar. Du borde se din TV där, eller om du klickar på "avancerat" i samma fönster. Därefter beror det mycket på vad du har för software, men det borde finnas en flik som heter "Bildskärmar" eller dylikt. Där kan du aktivera eller avaktivera bildskärmar och TV-apparater efter behag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig sett en s-video kabel med en hona (en kontakt som låter dig koppla ihop två kontakter. Namnet är självförklarande). Det finns dock säkert.

 

Som du säger; det är bara att koppla ihop allt. Du kommer vara tvungen att ställa in vilken video-utgång du vill använda i windows innan du ser någonting på TVn dock. För mig brukade det bara komma upp en prompt så fort jag kopplade in S-VGA-sladden, men om det inte gör det så får du gå in i "Egenskaper för bildskärm" i kontrollpanelen (förutsatt att du kör Windows), eller bara högerklicka på skrivbordet och välja "Egenskaper" och därefter klicka på fliken "Inställningar". I det fönstret borde det finnas en drop-down meny där du kan välja bildskärmar. Du borde se din TV där, eller om du klickar på "avancerat" i samma fönster. Därefter beror det mycket på vad du har för software, men det borde finnas en flik som heter "Bildskärmar" eller dylikt. Där kan du aktivera eller avaktivera bildskärmar och TV-apparater efter behag.

 

Tack igen!

 

Jag testade, tog fram min bärbara, kopplade in S-video kabeln i i den o den andra utgången till en scart (PS2 scart video) inkopplat i tv:n ... det fungerar, men bilden är svart/vit? Hur kommer det sig? Kan det vara för att jag kopplar in andra utgången till en konsols scart?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan bero på att din Video-kodning inte är samma som TVns. Du får gå in i Bildskärmsinställningar och ändra. Pröva både Pal-b och Pal-g.

 

Annars kan det bero på vilken Scart-kontakt du använder på tv'n. Pröva att byta till en annan scart-ingång. Sen kan du se om du ställt in den på S-video. Inte komposit eller auto eller så (om du hittar en sån inställning).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

flaskis: Ja det är väl inget som stör mig iallafall, men saker är ju olika för olika personer så. Och håller verkligen med dig angående widescreen.

 

skybeck: Det är troligtvis så nära väggen som möjligt den ska stå. Har läst diverse guider för placering av basen, och om man ska vara petig så ska man ställa basen där man sitter, min datorstol that is, och sen krypa omkring och lyssna (samtidigt som man spelar något som använder den mycket ofc) tills man hittar det ställe där basen återgivs bäst och ställa basen där. Men jag orkar inte bry mig om det för det är bara till datorn ändå där jag bara lyssnar på musik och spelar. Tycker det ser mycket snyggt ut där den står just nu, och därför vill jag ha den där.

 

Endolphins: Har med en nyinskaffad ALLAK, älskar den. ^^

 

Edit: Fast ska jag vara ärlig så flyttade jag precis ner den under datorbordet. Jag skulle väl inte säga att det är placeringen som gör det, men tack vare det så kan jag faktiskt ha på så mycket bas jag vill ha, för innan så darrade tangentbordet så mycket när jag spelade högt med bas. Men nu ser ju ingen den längre, -skrytfaktor. =((

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tittar jag på 90% av all anime på min laptop. Duger alldeles utmärkt för mig. Dock föredrar jag att titta på en TV när jag får chansen. Fast eftersom min TV är en aning gammaldags, klarar den inte att visa R:1-DVDer i färg. R:4 har den dock inga problem med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser i stort sett all anime på min lilla dator, och har ingen TV i närheten direkt så jag kan icke koppla in din i någon TV heller.

Vid ytterst få tillfällen tittar jag på anime på TV:n i vardagsrummet, men det är inte särskilt ofta som det händer eftersom det finns inte särskilt mycket anime (som går att köpa, med svensk text) som jag gillar.

 

Här är förresten en liten bild, om det nu intresserar någon. XD

 

Photo-0008.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser i stort sett all anime på min lilla dator, och har ingen TV i närheten direkt så jag kan icke koppla in din i någon TV heller.

Vid ytterst få tillfällen tittar jag på anime på TV:n i vardagsrummet, men det är inte särskilt ofta som det händer eftersom det finns inte särskilt mycket anime (som går att köpa, med svensk text) som jag gillar.

 

Här är förresten en liten bild, om det nu intresserar någon. XD

 

Photo-0008.jpg

 

Bästa datorbordet har du iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...