Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur ser du på anime?


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 170
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag ser rätt ofta anime i skolan.

 

Jag går visserligen på chalmers och det inbjuder till att man tar sig en del friheter (typ lånar projektorer och hörsalar/tankar anime från nån ftpserver sent på natten när man suttit och skrivit labbrapport och inte orkar gå hem).

 

Tycker ni förresten att anime bäst avnjuts i sällskap eller i ensamhet?

 

Jag gillar att se serier i sällskap för första gången, men bara om folk har samma marathon-uthållighet som jag (såg Blood+ på en söndag - 21h i sträck) annars slutar det bara med att jag ser klart efter att alla andra gått hem. Det är sjysst, speciellt med serier som Texhnolyze eller Lain när det egentligen krävs lite diskussion för att man verkligen ska fatta vad man har sett och bilda sig en riktig uppfattning om det. Och det är mycket roligare att skratta tillsammans än att skratta ensam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker ni förresten att anime bäst avnjuts i sällskap eller i ensamhet?

Beror på genre, tycker jag. Komedi är ju som gjort för sällskapsvisning: Delad glädje är dubbel glädje. (Om nu humorn fungerar på alla i sällskapet...) Action är också ganska bra i sällskap, tycker jag. Black Lagoon såg jag med en kompis, det var helbra -- det är inte så mycket man missar om man kanske sitter och snackar skit under tiden man ser. Och om man ser tillsammans med rätt sorts människor kan man som du skriver se lite mer diskussionsvänliga filmer (och serier). Vi var i somras tre stycken som såg om Ghost in the Shell och hade en väldigt givande diskussion om den efteråt -- jag upptäckte flera aspekter och detaljer jag missat tidigare.

 

Drama, thrillers och skräckisar tycker jag däremot är motsatsen: Delad sorg är halv sorg. Delad spänning och delad skräck likaså. Vill man bli skrämd till vettet av någon mordrulle, eller fälla en tår för stackarna i Eldflugornas grav, ska man ju inte kunna söka tröst i sitt sällskap.

 

Just diskussionsanimé skulle jag vilja se mer i sällskap. Önskar jag kände fler likasinnade i närheten. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt skrivbord är väldigt enkelt, har en as skön stol så jag kan sitta flera timmar i sträck utan att få ont i arslet :rolleyes:

 

PICT2843.JPG

notera att konata dansar i hörnet ! ^^

 

Måste lägga upp min jolt samling också 170 burkar :D

 

PICT2845.JPG

 

Dåliga bilder pga halvpaj blixt på kameran och att det var mörkt i rummet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kände att det var dags för animen att ta ut sin 50"iga HD rätt. :>

 

PqOSdHKPI.jpg

 

(Ignorera den fula gråa kabeln från 360n till kontrollen, glömde av att jag höll på att ladda kontrollens batteri)

 

tNZHTaQLX.jpg

 

 

Har dock för dålig digitalkamera för att ens komma i närheten av TVns riktiga bildkvalité.

 

 

Har däremot beställt en 22tum widescreen skärm nu :D

Samsung 226BW? För i så fall är du min och flaskis vän!

Och nästan min vän! Köpte dock min 225BW när 226BW modellen inte existerade, för att inte tala om att 225an kostade mycket mer än vad 226an kostar. /cry -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

P1010005.jpg

 

Här sitter jag o glor på anime för det mesta. Ibland sitter jag och kollar på anime tillsammans med min bror i hans rum :rolleyes:

 

Observera tangentbordet... mitt första tangentbord!~~ <3

Onödigt att köpa ett nytt när gamla bettan funkar perfekt.. ungefär 10 år gammalt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skönt att se att fler och fler har widescreen. Anime går ju faktiskt mer åt det hållet nu, vilket är bra!

 

Ni som kollar skrivbordstråden har ju redan sett, så med risk för att bli tjatig. Iofs tagit ny bild men ja..

arbetsplats2.jpg

 

Får nog korrigera mitt tidigare statement lite. Tycker faktiskt att anime är mysigast att se på (hand)datorn. Blir mycket mer intimt så = oftast bättre. Actionserier kan ofta funka på TV förvisso. Men lite halvmysigt att sitta med hörlurar och kolla på daudan. Var ju trots allt så det hela började för några år sedan. För min del då..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter flytten till Umeå ,nyss, har jag äntligen kommit på plats och kunde ta lite bilder på hur det ser ut nu. :D

 

Framför datorn (Allt mer sällan) 19":

P1010494.jpg

 

Framför TV (Vanligast) 37":

P1010502.jpg

 

Framför projektorn (Endast slutet på serier eller filmer) ~80":

P1010504.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tittar alltid på anime vid datorn. Kan bero på att datorskärmen är 19 tum och att jag blivit kär i min läderstol. Har datorn som fotstöd så det blir nice o sitta där i timmar. Jag är ju galen i japan och dess kultur för övrigt, så jag tycker det är som mysigast när man får sitta där med japanska morgonrocken och dricka lite japanskt grönt te :)

Om ni vill förstå det hela bättre illustrerar jag det gärna med några bilder som ni ser här nedanför!

 

BTW innan ni börjar fråga, JA jag har min dator i en garderob ^^ Transformers.....Mangaplace in desguist

 

http://img526.imageshack.us/my.php?image=img0236nb9.jpg

 

http://img516.imageshack.us/my.php?image=img0239mb9.jpg

Nue muggen på plats, tankad me grönt te :)

 

http://img516.imageshack.us/my.php?image=img0240ra0.jpg

Sen vet vi ju alla vad som gör kvällen bättre >:D :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JA jag har min dator i en garderob ^^ Transformers.....Mangaplace in desguist

 

Nu kommer jag att säga något jättelamt, har du inte kommit ut ur garderoben ännu? :|

 

Blev förövrigt väldigt fascinerad över hela "AnimeNörderietIdenGömdaGarderoben-Style", måste testa även om det blir lite skitsvårt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade skrattat om garderobskämtet var riktat till någon annan mej jag bjuder på ett HAHA :)

Du borde absolut testa det, för det e så skönt att när man drar från datorn bara stänga dörrarna på garderoben och rulla stolen till skrivbordet :P rummet ser renare ut :) Plus att om farsan klagar på att rummet e stökigt har du ett ställe som du kan trycka in all skit i ^^ The closet of dirtyness!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://img516.imageshack.us/my.php?image=img0239mb9.jpg

Nue muggen på plats, tankad me grönt te :)

 

http://img516.imageshack.us/my.php?image=img0240ra0.jpg

Sen vet vi ju alla vad som gör kvällen bättre >:D :blush:

 

Blir mycket grönt te ser jag!

 

1 kopp te, 8 bärs och 1.5L Pepsi MAX? :D

 

EDIT: 13 bärs, såg inte dom på hyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...