Hoppa till innehåll
Anime.se

Rock Band announced


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

För de som missat helt;

 

http://www.usatoday.com/tech/gaming/200 ... band_N.htm

http://www.gamespot.com/news/6168398.ht ... lk=topslot

 

Kort och gott - skaparna bakom Guitar Hero (Harmonix) arbetar för fullt på ett nytt spel tillsammans med EA Games och MTV där upp till fyra spelare (Gitarr, Bas, Trummor och Sång) ska kunna spela tillsammans. Spelet är på väg till PS3 och Xbox360 och enligt IGN ska det komma ut till julhelgen. Det går rykten om en Wii-version också.

 

Jag vet i alla fall vilken position i bandet jag tar plats som. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nog rätt många miljoner som spelar akustisk gitarr ska du se. :S

 

Rätt många miljoner i en värld där det bor vad är det.. 8-9 miljarder?

 

Ja du förstår kanske själv. :rolleyes: .

 

OT: Är det bara jag som uppfattar jokkeII lite överdrivet kaxig i de flesta av sina posts?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jao jag är rätt kaxig jag. :D

 

Och vad är fel med att det är rätt många miljoner som spelar gitarr? Om vi går efter Herr. Harlock's 6,5 miljarder så är det alltså 6500 miljoner människor i världen, så då vore det väl inte alltför fel att säga att det är ett antal miljoner av dom som kan spela akustisk gitarr, vare sig dom är bra eller inte. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det här spelet verkar jättetråkigt. Kan man bara inte skippa och släppa sånt här skit i framtiden, låt kidsen starta upp riktiga band och skapa ljuv musik istället för att spela ett jävla spel.

 

Och nej, jag tror inte på att spela detta först och sen kunna göra ett band. Jag tror mer på träning alternativt gå kurser inom det utvalda instrumentet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guttso >> Om du tänker efter generellt så är nog några miljoner rätt så mycket. Några av de där miljarderna av människor råkar vara i U-länder där jag tvivlar att de har möjlighet till vettiga instrument. Sedan kan du väl tillägga hur många olika instrument det finns, hur många som blir musiker och sedan dela upp det. :)

 

Satou-kun >> Nu ska vi inte vara sådan. :] Alla har väl varken talang eller möjligtvis tålamod att lära sig ett riktigt instrument. Dessutom så är riktiga instrument rätt så dyra saker att investera sig i - fast det är väl tv-spel också. Jag tycker att du ska ta det här som ett party-spel - vad är det för fel i om folk spelar Rock Band eller Super Smash Brothers? Jag tar då musiken framför slagsmålet. :)

 

Aja, orka gå in på människors psykologi, en del gillar väl bara att kunna följa rytmen i sina favoritsånger men inte att kunna spela dem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denny, du får ju tänka på att det är en hel del människor som helt enkelt har en gitarr liggandes hemma och kanske kan dra någon trudilutt på den även fast dom inte kan spela bra och i princip aldrig spelar. (:

 

Men jag håller med Tobbe-kun, gillar inte sådana spel. Blir ju som med Wii'n, nån familjekonsol med partyspel.

Då föredrar jag hellre att dom spenderar tid på att utveckla bra spel, Baldur's Gate 3 where are thou?!

(Och nej det är ingen ide att komma med arguementet om att göra tv-spel mainstream lol :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni verkar inte förstå min poäng.

 

Det jag menat hela tiden är att det inte finns en tillräckligt stor marknad. Istället har de löst problemet med att skapa en ny gitarr där ALLA kan spela. Även de som inte tränat halva sina liv på gitarr (aukustisk eller ej spelar ingen roll :P).

 

Jag hade dock hellre önskat att någon kunde sattsa lite på att göra ett highscorelir för RIKTIG gitarr. Som singstar fast man använder sig av en riktig gitarr istället för en riktig mikrofon.

om ni hajjar ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Satou-kun >> Nu ska vi inte vara sådan. :] Alla har väl varken talang eller möjligtvis tålamod att lära sig ett riktigt instrument. Dessutom så är riktiga instrument rätt så dyra saker att investera sig i - fast det är väl tv-spel också. Jag tycker att du ska ta det här som ett party-spel - vad är det för fel i om folk spelar Rock Band eller Super Smash Brothers? Jag tar då musiken framför slagsmålet. :)

 

Alla har varken talang eller tålamod? Först och främt så finns det jättemånga barn/vuxna runt om i världen som har haft talang sedan de föddes(en del är bra på att springa andra spela instrument etc) och tålamod måste man ha ifall man ska lära sig något överhuvudtaget. Tålamod är en del av livet anser jag.

 

Wolfgang Amadeus Mozart hade talang inom musik(enligt hans far och många andra runt om i världen) och han var väl inte direkt dålig? ;)

Men sålänge det finns en vilja och tålamodet(vilket ALLA människor har från början) så går det ska du se. Sen har pengar ingen betydelse om man nu vill lära sig ett instrument, då får man helt enkelt spara eller börja jobba som alla andra gör när de vill ha något speciellt.

 

 

Baldur's gate 3 skulle varit så mycket bättre som Jocke-tan sa. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag menat hela tiden är att det inte finns en tillräckligt stor marknad. Istället har de löst problemet med att skapa en ny gitarr där ALLA kan spela. Även de som inte tränat halva sina liv på gitarr (aukustisk eller ej spelar ingen roll :P

 

 

Marknaden är säkert jättestor ska du se. Blivit jättepopulärt med sådant skit vilket jag tycker är dåligt. Sen att ALLA kan spela är fel då de utan 5 fingrar eller något i den stilen inte kan spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...