Hoppa till innehåll
Anime.se

Starcraft 2


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

De flitiga spelutvecklarna som kallar sig för Blizzard har något nytt att visa upp och givetvis haglar ryktena som aldrig förr. Det gäller eventet Blizzard World Wide Invitational i Seoul den 19:e maj i år. En talesman för företaget berättar villigt att de har ett nytt onlinespelsprojekt på gång och att man nu söker jobb för att skapa spel för nya plattformar och tekniker. Däremot blir det spöklikt tyst angående vad som ska visas upp i Seoul. Ett rykte som går är att det är Starcraft 2, men detta rykte tillbakavisas direkt av Blizzard. Andra uppgifter handlar om en ny del i serien Diablo III. Vad det än blir lär det bli intressant att följa presentationen senare denna månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla skriver ju olika... Tänker inte lyssna på någon spelsida förens jag får ett officiellt uttalande från Blizzard själva.

 

Men om det är sant att Starcraft 2 nobbas, så lutar det ju åt ett Diablo 3? Eller kanske ett helt nytt fräscht spel? Skulle inte vara helt fel det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man går in på blizzard nu möts man av följande bild, innan man klickar sig vidare till deras hemsida (där det inte står nåt mer om saken.

qCIvwhMaz.jpg

 

men favorit onding(?) nummer ett, samt att Kerrigan är grymt cool, samt StarCraft är alltid trevligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror de räknar ned och byter spelbilder för varje dag. I går var det en Diablo-bild, i morgon blir det en Diablo II-bild, etc. Om det nu var någon som drog slutsatsen att det nya spelet måste vara SC-relaterat för att det är en StarCraft-bild i dag. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, jag kom fram till det efter att ha läst Sceleris post, drog lite förhastade slutsatser. Värt att notera är dock att www.blizzard.com kan betyda nåt, men är inte ett måste, men t ex diablo3.com är dock nåt helt annat samma sak gäller worldofstarcraft (tysk wow sida tror jag).

 

EDIT: meh... www.starcraft2.com men jag kör ändå stenhårt på starcraft 2 presenteras på lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett MMO vore rent korkat att släppa nu (pga WoW) och Diablo 3 tvivlar jag på eftersom D2 spelas av så många fortfarande. Om dom inte gör något helt nytt så ligger mina pengar på SC2. Men isf så måste dom göra ett j*vla bra jobb för att det inte ska floppa. Att bara ha en ny story och ett nytt utseende skulle inte sitta bra hemma hos fansen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så länge man kan köra normal game-speed utan att spelet går snabbt så in i helvete och att man kan ha större upplösning så är jag helt nöjd. Jo, förresten The queen of blades, aka Kerrigan måste också vara med mkt, men annars så. ;)

 

... Diablo 3 tvivlar jag på eftersom D2 spelas av så många fortfarande.

 

Min gissning är att SC spelas mer än D2, faktiskt, SC är faktiskt fortfarande Sydkoreas nationalsport. Kan tänka mig att bra många koreaner, troligen kineser och japaner fortfarande sitter och spelar järnet.

 

 

 

Och vad jag tror kommer med i SC2 är:

 

3d - hörhoppningsvis inte den tecknade stilen som i WC3, men känns som det lutar åt det hållet, men med mindre glada färger, kanske bra kanske dåligt, har inte bestämt mig.

 

hjältar - populärt i wc3, nästan garanterat i SC2

 

Högre upplösning, samt andra nymodigheter :P

 

samt det jag nämnde innan att normalspeed är normal och inte godspeed++ -snabbt

 

typ 2-4 nya units till varje lag, troligen vattenfarkoster, men inte det heller ett säkert kort

 

Kanske ett nytt lag? Ryktas om ett lag Kring Kerrigan, men känns osannolikt, för hon e typ, Zergs Overmind atm om jag minns rätt. Blir det nytt lag så är dem nog baserade på Xel Naga (rätt namn?).

 

Egentliga riktiga nymodigheter kommer nog inte överlag i jämförelse med WC3, utöver vattenburnafarkoster isf. eventuellt mer balanserat så man kan inte komma med 24st Carriers eller nuke-bombadera en 5-8 st på raken. så vissa begränsningar i unit capacity är nog att vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att bara ha en ny story och ett nytt utseende skulle inte sitta bra hemma hos fansen.

 

Och varför skulle det inte det? Vad tror du en uppföljare är egentligen, en helt annan spelserie? ;)

Ny story och ny fräsch grafik är det som gäller. Sen i den nya storyn bör man introducera åtminstone en ny faction, och sen bör alla tidigare factions ha nya enheter etc. Grafiken får gärna vara i stil med Dawn of War eller som WC3 fast med förbättringar då. Sen naturligtvis nya funktioner och fräschare UI.

 

My 2 cents.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att bara ha en ny story och ett nytt utseende skulle inte sitta bra hemma hos fansen.

 

Och varför skulle det inte det? Vad tror du en uppföljare är egentligen, en helt annan spelserie? ;)

Ny story och ny fräsch grafik är det som gäller. Sen i den nya storyn bör man introducera åtminstone en ny faction, och sen bör alla tidigare factions ha nya enheter etc. Grafiken får gärna vara i stil med Dawn of War eller som WC3 fast med förbättringar då. Sen naturligtvis nya funktioner och fräschare UI.

 

My 2 cents.

 

Notera "bara". Men som du säger, nya enheter och kanske någon ny fraction skulle sitta fint om det nu blir SC2 som släpps.

 

Personligen skulle jag villja se en helt ny serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SC: ny story är ett måste, Blizzards största egenskap är story skrivandes, men det här lät fel va? Dem som skriver deras manus är grymt bäst. WC SC stor-arven är så underbart trevliga så det är synd att dem tog slut. Speciellt nu när wow totalt har däckat wc-storyn ett större antal år framåt ;)

 

Nytt blod; tja.. varför inte men jag ser allmänt mer framåt SC som blizzardspel än nåt annat, precis som större delen av världen verkar göra. Iofs så är blizzard inte direkt kända för att lyssna på sina anhängare, men dock så borde ett antal miljoner röster räknas (vilket antagligen SC skulle kommit upp i, ifall man satte upp röstning på deras hemsida).

 

Ja menar SC:G skulle sålt som bara fan, även om grafiken var efter, om dem skulle fått dit spelkänsla vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aja, World of Warcraft ligger uppe idag. Är det bara jag som helst av allt skulle vilja se The Lord of Terror's nuna imorrn? Aja, oavsett vilket av spelen det blir så kommer det med all säkerhet bli en höjdare att spela. Blizzard har inte gjort mig besviken med en enda release så här långt. Jag menar, kasta ett öga på timelinen... =)

 

Överlägset bästa spelproducenten enligt mig. Finns i mina ögon inga som ens är i närheten av att kunna konkurrera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det bestämt Det blev Starcraft 2!!11!!!

 

3:00 - FMV sequence in a spaceship - looks Terran - zooming in on a metal door - door opening - reveals a guy with a cigar in chains - prisoner - door shuts behind him - there's so much bass the room is shaking - guy steps into some kind of metallic devicce - legs are strapped in - guy rising toward ceiling - Korean text on screen got people very excited - another part of the machine is dropping metal arms on him - machine whirring - applying armor to his torso - extremly detailed visuals here - now guy is strapping on gloves - armor is molding together - seems like a Terran marine - rockets turn on - zerg now onscreen - Marine delivers a line - StarCraft 2 officially announced.

 

3:05 - Morheim says everyone eager to see actual game - going to show actual gameplay - bringing up SC2 lead designer. Dustin Browder.

 

3:07 - Showing gameplay footage - Looks like protoss ships - floating over asteroid/ base structure - entering protoss ase - similar looking buildings - vespene gas still in the game - character pane shows up on right side - some protoss guy - shifts to terran bases floating on rockets over same type of territory - sill collecting crystals as resources - marines load out. Dustin is actually playing the game - nothing in the game is final.ign

'

verkar vara några screenshots också, men dem går inte att visa för mig atm, kanske högt tryck på ign´s lina?

 

hitta videon dem sända där borta på SC2

 

 

å herregud vad snyggt det är på screenshotsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ladda upp några bilder, för den late animenörden som inte orkar gå in på spelnördssidor ;)

 

dUxDxesmt.jpg

 

hJnhkRCri.jpg

 

nGwwMiaCR.jpg

 

gBMLktRpT.jpg

 

pxbwybRNu.jpg

 

GiLuGXzlq.jpg

 

Tycker minikartan verkar grymt trevlig.

 

någon som kan tolka vad marninen säger i slutet av trailern jag länka till i förre inlägget? Låter som det är koreanska men inte hundra :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...