Hoppa till innehåll
Anime.se

Starcraft 2


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

"IDG.se"[/url]":1tl8flyn]Blizzard presenterar nytt spel den 19:e maj

Av Anders Lundberg

Efter den senaste tidens rykten om en kommande uppföljare till Starcraft, är det nu väldigt intressant att Kotaku.com har lyckats få ett officiellt svar från Blizzard är man medger att man den 19:e maj kommer tillkännage en ny produkt.

 

AoyYF8.jpg

Ryktena kring Starcraft 2 har varit extra ihärdiga den senaste tiden, speciellt i Korea där spelet fortfarande är så populärt att det finns TV-sända matcher mellan de bästa spelarna. Därför bestämde sig spelbloggen Kotaku.com för att helt enkelt ringa och fråga Blizzard hur det ligger till.

Man kan anta att de blev förvånade av svaret de fick. Inte nog med att Blizzard faktiskt svarade, de till och med medgav att de har ett nytt projekt på gång som de kommer presentera under sin World Wide Invitation i Seoul den 19:e maj. Vad spelet kan tänkas vara återstår att se, men följande citat kanske kan ge en gissning:

"... vi har också en väldigt stark koppling till karaktärerna och miljöerna i Starcraft, och vi planerar att återvända till den världen någon gång i framtiden, men vi har inget mer att säga om det för tillfället."

Enligt Inside Mag Games har Blizzard den senaste tiden sökt programmerare och grafiker för "nästa generationens MMO", så än så länge är det svårt att gissa sig till vad som komma skall. Men för de som gillar Blizzard är det värt att lägga 19/5 på minnet.

 

Ni kan ju gissa vart jag kommer att sova någonstans den närmsta veckan innan releasen speciellt ifall det rör sig om star craft 2, fast diablo 3, skulle inte sitta fel det heller, har ju faktiskt varit rykten om det sen expansionen till tvåan kom ut för ett större antal år sedan!

 

Fast tycker det är skönt att dem lämnar Warcraft världen, mest för att de inte vågar/kan köra storyn vidare tack vare Wow.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Fast tycker det är skönt att dem lämnar Warcraft världen, mest för att de inte vågar/kan köra storyn vidare tack vare Wow.

Inte? Tror du Burning Crusade kommer bli den enda expansionen de kommer sälja? ;)

 

Så länge det finns pengar att mjölka kommer WoW finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menade mest att dem skulle lämna den ett tag, inte för alltid, trodde nästan det var underförstått faktiskt ;)

 

Största anledningar är att det sker ingen utveckling story mässigt i wow, så som jag ser det, vidare expansioner ger enbart fler världar, fler raser, fler hjältar att skriva om, skulle tänka mig att nästa blir nordpolen, vid Frozenthrone kanske att man får se arthas/Litchking eller vad han nu kallar sig, men ingen story, kanske till och med en instance där man kan döda honom. Få Frostmourne kanske?

 

Nästa expansion borde komma om ca fyra månader eller tio, minns inte ifall dem sa en expansion per halv år eller per år. så nog kan dem mjölka pengar, både som spel, och som kort-/roll-/brädspel och som serietidning (manga? minns inte ifall sunwell trilogin var gjord av en japs, eller amerikanare).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast tycker det är skönt att dem lämnar Warcraft världen, mest för att de inte vågar/kan köra storyn vidare tack vare Wow.

Inte? Tror du Burning Crusade kommer bli den enda expansionen de kommer sälja? ;)

 

Så länge det finns pengar att mjölka kommer WoW finnas.

Jag tror inte att det kommer att släppas någon mer expansion, men jag tror dock att det alltid kommer ligga kvar WoW servrar uppe i en lång framtid framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom skulle väl släppa en ny expansion varje år nu var det prat om?

 

Om än inte så mycket så känns det rätt garanterat att det kommer fler expansioner, finns mer platser från Warcraft världen att besöka och tex spel som Everquest 2 har 3 expansioner, även fast dom inte är lika populära.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Revival av StarCraft Ghost! Eller så inte...

 

tala inte om det... jag fortfarande inte kommit över det än ;)

Trots att grafiken var (relativt) ful, så tror jag det skulle sålt som smör. Det värsta var ju dessutom att de var klara, eller så gott som klara med det, iaf så som jag uppfattat det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om 13 dagar visar det sig. Jag håller tummarna för Starcraft 2 / Diablo 3 ;)

 

japp, kom fram till att namnet på tråden är lite missvisande, det är inget nytt spel som släpps bara vilket de jobbar med :S dröjer nog ett större antal månader innan det släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om 13 dagar visar det sig. Jag håller tummarna för Starcraft 2 / Diablo 3 ;)

 

japp, kom fram till att namnet på tråden är lite missvisande, det är inget nytt spel som släpps bara vilket de jobbar med :S dröjer nog ett större antal månader innan det släpps.

 

Ganska självklart ändå tycker jag. Blizzard skulle inte släppa en hemlig produkt bara rakt av, utan någon form av previews. Inte särkilt strategiskt precis. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle vara riktigt trevligt om det var ett Diablo 3 på gång. Men att tro det är som att tro på tomten kommer till jul nästan. Får se hur Hellgate: London är istället då det är några gamla Diablo skapare som gjort det spelet och säger att det ska vara som ett Diablo fast i first person.

 

Hoppas på något trevligt iaf då Blizzard göra jävligt bra spel ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, det ska också bli väldigt intressant, ska lätt testa det. Är lite skeptiskt mot det, men man hoppas självfallet på det bästa! men som jag skrev innan vill jag ha en vidare utveckling på storyn i Starcraft, eller helst i warcraft om det är story, men eftersom dem tillkännagivit att dem är fortfarande väldigt hypade på att göra något nytt i Starcraft/Diablo universumet så lär det vara dem två det rör sig om.

 

förresten när släpps det? alltså Hellgate London?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är Starcraft II, från vad jag hört är det redan utannonserat i Korea.

 

om det stämmer så är det underbara nyheter, risken är dock stor att man blir besviken :S Men sen å andra sidan så har Blizzard inte lyckats göra ett dåligt spel än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas att du inser att jag inte var seriös med mitt "World of Starcraft?!". 38qx3.gif

 

Inte bara du som skojat om det. ;) Men har läst på andra nyhetssidor om att dom tror på ett World of Starcraft, här har du en sida. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

idg.se[/url]":1d8ao3a4]Nytt från Blizzard: Starcraft MMO?

Av Anders Lundberg

RYKTE Nya rykten kring Blizzards förestående produktlansering den 19:e maj gör gällande att det mycket riktigt rör sig om en uppföljare till Starcraft, men att det denna gång är fråga om ett nytt MMO i samma anda som World of Warcraft.

 

k9zO2o.jpg

 

Vi har tidigare rapporterat om ryktena kring och Blizzards sedermera bekräftelse av att ett nytt spel kommer visas upp för världen under Blizzards Worldwide Invitational i Seoul, Korea.

 

Nu skriver dock computerandvideogames.com (CVG) att de vet att spelet som kommer presenteras, precis som ryktena påstod, är en uppföljare till det mycket populära Starcraft. Men CVGs välunderrättade källa meddelar att det inte rör sig om ett realtidsstrategispel, utan ett nytt MMO.

 

Om detta visar sig vara sant är det riktigt stora nyheter, med tanke på hur stort World of Warcraft har blivit, och hur stort Starcraft fortfarande är idag. Det som återstår att se är till vilken grad ett MMO i Starcraftuniversumet skulle vara en direkt konkurrent till just World of Warcraft. "Finns det plats för både World of Warcraft och ett Starcraft-MMO?" undrar CVG.

 

Måste säga att jag tycker det låter väldigt orimligt med ett nytt MMORPG, borde vara rejält dumt att släppa ett konkurrerande spel till världens mest spelade MMO-RPG, speciellt när det är från samma företag :S

Visst, man kan ju tänka som så att dem inte förlorar några kunder, men känns märkligt då dem borde förlora framtida kunder. Om dem släpper WOS, sen när folk inte är hypade på wow längre, så får dem ett nytt penga indragande online-spel, modernt och snyggt.

 

Hoppas fortfarande på ett realtidsstrategispel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du frågar mig så är det där grafiken i spelet.

Dock så tror jag bara att det är ett snyggt strategispel som de har zoomat in på och lagt till menyerna efteråt.

 

ingen omöjlighet att grafiken kommer att se så ut, men själva bilden tror jag är tagen från company of heroes (?), kommer ta inte ihåg vilket spel det var dem gjorde en mod till, finns film på youtube, hur som helst var dem tvungna att lägga ner projektet. De blev stämda av Blizzard.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...