Hoppa till innehåll
Anime.se

Bor någon i Japan här?


Keitara
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

klart man ska flytta till japan... hehe med mina journalist skills och när jag kan språket är det lätt att få jobb... jag vet att alla kommer att skriva: du klarar det aldrig.. det är för dyrt.. men NEJ jag har 100% självförtroende och jag tor fullt på den här saken.. och föresten blir det alltid som jag vill i slutändan. trust me :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska åka dit den 12 Oktober i höst och stannar till den 4 november.

Är det något som ni tycker att jag ska besöka?

 

Umm, allt tycker jag. Svårt när man inte vet vilken stad du åker till.

En sån där resturang där du sitter framför ett rullande band och plockar det du ska äta från bandet låter väldigt speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sån där resturang där du sitter framför ett rullande band och plockar det du ska äta från bandet låter väldigt speciellt.

Inte mer speciellt än att de hade en sån i Stockholm ett tag också, i Gallerian. Men den gick inget vidare (den var dyr) och försvann rätt snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska åka dit den 12 Oktober i höst och stannar till den 4 november.

Är det något som ni tycker att jag ska besöka?

 

Om du har möjligheten att ta dej upp till nåt tempel bland bergen så gör det! Det var en av höjdpunkterna på min resa i vintras.

 

Sen tycker jag att du borde åka både till en storstad och till nån liten ort på landsbygden, för att se de oerhörda kontrasterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle ha ätit på en sån där resturang i London när jag var där, jag tror den hete Itzu eller något sådent men vi hittade aldrig dit... så det måste jag nog ta igen för.

Sedan tänkte jag att jag måste hitta något bra boende där man kan träffa andra människor att prata med och kanske gå ut och göra något kul med (jag åker själv).

Och defenitivt onsen för där kan man även bo, har jag läst.

 

Är det någon som kan rekomendera något ställe av egen erfarenhet och förresten...är det någon som vet hur mycket yen:en är uppe i nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...