Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangismo i farozonen?


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Gamla nyheter för många, men det krävs en tråd om det här:

 

--------------

Hej allihop

 

Normalt tycker vi att det är roligt att skriva nyhetsbrev till er, men den här gången är det inte så kul. Verkligen inte. För idag är nyheterna inte så goda. Trots att vi har hängivna fans till serierna (ni!) därute, så räcker det inte .

 

Mangismo har ställt in alla betalningar, vilket lyckligtvis inte betyder konkurs. Det är en sorts paus medan vi förhandlar om en försäljning av förlaget. Och det tror vi är en bra lösning. Både för seriernas och för er och vår skull. Än så länge vet vi inte bestämt vilka serier vi ska fortsätta med.

 

Vi räknar med att ha kommit fram till en lösning omkring den 1 september. Självklart kommer vi att hålla er informerade i forumet, så fort det händer något nytt.

Men fram till dess ber vi om ert tålamod och att ni håller tummarna.

 

Många hälsningar

Redaktionen på Mangismo

------------

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var nytt för mig. Det är ju inte kul om de tvingas lägga ned. Licenser och rättigheter kan de ju förstås överlämna till någon annan förläggare, fast då krävs det ju också att de är intresserade av att ge ut serierna, men det tråkigaste är väl att utbudet av manga ökar i ett segare tempo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag har djupt besviken på detta :( fick nyligen meddelandet om att de faktiskt lägger ned Manga Mania och flyttar över alla på antingen Shonen eller någon "tjej" tidning.

 

Jag har varit prenumerant i två år och saknar tidningen redan, den hade massor av bra serier i en bred blandning. Synd och skam att denna tidning försvinner, inte för att jag blir av med pengar utan för att den hade det bästa utbudet och roliga artiklar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

största problemet de har är att de flesta som köper köper redan när engelska versionen kommer. Med tanke på hur bra medelsvensken kan engelska så finns det ingen anledning att vänta på en svensk version.

 

mangan är iofs något billigare, men samtidigt görs de i "pocket" format vilket e ett stort minus när det gäller manga...

 

Så länge serier i sverige inte licenseiras och översätts snabbare så misstänker jag att fler företag kommer följa.

 

EDIT, har inte direkt kollat in deras hemsida innan, men ska man ge någon ett smakprov så ska man inte använda en bild som denna...

 

Chrono_D_sid13.gif

 

10 sider som man får läsa och man ser inte ett piss av texten typ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men grejjen med manga mania var att det var a4 format! Usch va besviken jag är, dessutom tar de bort den enda tidningen med mix som inte innehåller antingen småbarns serier som naruto eller tjejserier!

 

Tror du blandar ihop saker lite... Mangismo är ett förlag och det är inte detta förlag som ger ut Mangamania, utan de ger ut serier i poket (dock lite större än BCmangas pocketar)

 

Hoppas verkligen att Mangismo klarar sig och att alla serier får fortsätta, för de har ju en hel del intressanta titlar och skulle ju börja med både Death Note och Full Metal Panic! nu i höst....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men grejjen med manga mania var att det var a4 format! Usch va besviken jag är, dessutom tar de bort den enda tidningen med mix som inte innehåller antingen småbarns serier som naruto eller tjejserier!

 

det säger killen med one piece avatar :P... One Piece är riktat på precis samma åldersgrupp som till exempel naruto, shaman king.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men jag gillar inte Naruto. ^^ En eller två av serierna har jag följt annars skulle jag inte kunna uttala mig negativt om den. Vad det gäller MM så är det en skam. Detta gäller även alla andra svenska förlag, men detta beror väll mer på att större bolag ger sig med i leken?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Men grejjen med manga mania var att det var a4 format! Usch va besviken jag är, dessutom tar de bort den enda tidningen med mix som inte innehåller antingen småbarns serier som naruto eller tjejserier!

 

Är inte POWER! en tjejserie? En mycket bra serie för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror det är rätt dött på Mangismo-fronten. Det enda jag hört (var det här?) var att det var försöken i Norge som var den ensklit största förlusten.

 

Norge sänkte Mangismo! :P

 

Det var en dansk, en svensk och en norrman, och de gick in på ett förlag… äh, nä, förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Saxat från Mangismos forum:

 

Aaahh... Jag har fått lite info från Jesper som jag får nöjet att ofentligöra här. Det är kanske inte mycket men tyvärr det enda vi får berätta än.

 

Jag kan säga att ett avtal med ett annat förlag är mycket nära en lösning. Det ser ut som om (även om det inte är 100% säkert än) de flesta, om inte alla, serier kommer att återupptas och avslutas. Detta är inget löfte men det ser så ut.

Nu kanske det här låter som ännu en hopplös deadline men varje förhandling tar oss lite närmare en lösning. I slutet av november hoppas vi på ett slutgiltigt svar eller åtminstonde mer info.

 

Skönt att få höra något överhuvudtaget angående läget från dem... Låt oss nu hoppas att det går vägen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...