Hoppa till innehåll
Anime.se

School Days


Orrin
 Share

Rekommenderade inlägg

Har gett serien en ny chans och såg precis klart på avsnitt 7. Det kommer fan bli plågsamt att se klart den här då jag knappt vill se vidare efter avsnitt 7. Makoto är precis så vidrig som jag minns och kan som sagt var knappt se på honom utan att må dåligt och tänka "sådana här personer kan fan inte finnas i denna värld".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Så nu har jag sett klart på både SD TV-serien och OVAn.

 

Tankar kring SD

Jag hade nog som de flesta skulle jag tro svårt att se Makoto som en bra huvudperson. Men efter att ha sett klart på hela serien så uppskattar jag nog ändå att man har haft ett sådant as som Makoto ändå var i serien. Flickorna kunde kanske ha varit mindre naiva och haft lite starkare karaktärer, kanske. Har ingen som helst koll på hur spelet är i jämförelse.

 

Jag gillar faktist ändå det här konceptet med enkla skoldagar som blir helt upp och ner. Det må vara att de går övergränsen med det hela och jag hade faktist lite svårt att se på allt. Men när jag väl kom till de tre sista avsnitten när allt bara eskalerade med ett barn, gruppsex och lite mer där till så insåg jag hur bra den här serien var ändå. Eller, jag gav upphoppet och såg serien mer för vad den var och vad den ville visa. Slutet var det ultimata och hade nog inte kunnat slutat bättre.

 

OVAn har jag inte så mycket att säga om än att det var ett trevligt avbräck från det man tidigare hade sett på. Om några dagar (28 mars) ska School Days ~Magical Heart Kokoro-chan~ komma som jag nu ser fram emot. En liten spinoff med Kotonoha's lillasyster i spetsen som en magiskflicka. Låter väldigt lockande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara tvungen att skriva av mig.

 

Såg den precis färdigt den. Började sent igår och avsluta nu.

Jag kan då säga att den här berörde mig mer än Elfen Lied.

 

Inte på det där goda sättet utan att det kändes som dom gröpte

ur mitt hjärta med en sked och körde den i en mixer medans dom mata mig med frätande syra.

 

Jag hatar allt som har med denna serie och göra, men skulle inte tveka för

en sekund att kolla om det kom en "wannabe" uppföljare.

 

Alltså jag hittar inte dom rätta orden riktigt för karaktärerna.

Men jag kan inte säga att jag hata någon... Inte ens "casanovan".

 

Nej jag vet inte ens varför jag skriver, nu ska jag hämta en kopp kaffe och

förtränga hela serien. Tack o hej =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Är det någon som vet var man kan få tag på dvdn? Hittar verkligen inte nånstans. Googlat som fan. Vart har ni sett den? Såg att nån hade skrivit nånting om att den kommer på dvd.

Synd att jag läste igenom nästan hela tråden eftersom jag letade efter en länk. Nu vet jag att nåns kille kommer och dö >:) Men det gör inget, vill iaf se den.

Men hoppas nån kommer med ett tips. Skulle vara dunder!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon som vet var man kan få tag på dvdn? Hittar verkligen inte nånstans. Googlat som fan. Vart har ni sett den? Såg att nån hade skrivit nånting om att den kommer på dvd.

Synd att jag läste igenom nästan hela tråden eftersom jag letade efter en länk. Nu vet jag att nåns kille kommer och dö >:) Men det gör inget, vill iaf se den.

Men hoppas nån kommer med ett tips. Skulle vara dunder!

 

 

mm. se den. den är i min top 5 av en anledning.

Riktigt grymm serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men hoppas nån kommer med ett tips. Skulle vara dunder!

School Days är inte licensierad så du får nöja dig med den japanska utgåvan http://www.amazon.co.jp/School-Days-%E7 ... B000SKNR52

 

Okey tack för tippset. Synd att jag inte kan flytande japanska. Aja får väl se den på ett annat sätt då! Tack till allihop :D

 

Ladda ner fansub och köp japanska DVD utgåvan för att visa ditt stöd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har äntligen sett den!! Det är det sjukaste slutet jag har sett i mitt liv.. det är ju fan bättre än när Jigsaw ställer sig upp från toagolvet o säger GAMEOVER(Saw1) och man hör den där låten. Ni som inte har sett denna anime måste se den. Rekomenderar den staaarkt! Det enda negativa jag kan säga är att den blir lite lite(bara lite) tjatig de sista kapitlarna. Men slutet kompenserar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...