Hoppa till innehåll
Anime.se

National Novel Writing Month


Hikari no Hohenheim
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...

Kanske lite sent att säga det nu men... ja, jag skriver. Och jag ligger ikapp med vad jag ska ha gjort tills idag (runt 38300 ord). Det har faktiskt gått ganska bra: till en början så gillade jag inte min historia, men den tog sig, och nu är det bara att lyckas få till ett bra slut.

 

Min största utmaning har varit varken skrivkramp eller tidsbrist. Det har varit katterna. Nuförtiden har vi två katter här hemma, och en av dem tror att hon är en hund och vill ha konstant uppmärksamhet. Därför kan jag aldrig ha dörren stängd, vilket också tär på privatlivet. En leka-med-katten-paus har blivit ett måste i min rutin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...

Jag har varit mer aktiv på NaNo-fronten än vad jag någonsin har varit. Sedan förra året har jag träffat ett gäng NaNo-kompisar på kafé i stan under årets gång, och nu när November nalkas märker man att fler och fler börjar dyka upp på dessa möten. Jag var på kick-off-möte i Stockholm i söndags, och även om det inte var riktigt lika många där som förra året så ligger intresset fortfarande på topp.

 

Mitt personliga mål för i år är att skriva 75000 ord! Jag har nått 50k-gränsen i sju år nu, så det är dags att skruva upp tempot. Jag har en någorlunda plan och en ganska så utplanerad värld, men händelseförloppen kommer i vanlig ordning att tänkas ut när jag väl kommer dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt personliga mål för i år är att skriva 75000 ord! Jag har nått 50k-gränsen i sju år nu, så det är dags att skruva upp tempot. Jag har en någorlunda plan och en ganska så utplanerad värld, men händelseförloppen kommer i vanlig ordning att tänkas ut när jag väl kommer dit.

Hur lång tid brukar du kunna sitta och skriva per dag (under NNWM) då, Hikkun?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur lång tid brukar du kunna sitta och skriva per dag (under NNWM) då, Hikkun?

 

Jag har faktiskt aldrig tagit tid innan, så jag kan inte säga med säkerhet, men runt en och en halv timme skulle jag nog tippa på. Nu lär det väl bli 2-3 timmar om dagen, minst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

En liten statusuppdatering för att påminna om att NaNo fortfarande är en grej. Jag sa innan november att mitt mål var att skriva runt 75000 ord. Har jag lyckats? Inte riktigt... för nu ligger jag på 92000 ord! Men jag är inte klar: jag har helgen på mig att färdigställa min berättelse innan månaden är slut. Jag skulle inte bli förvånad om jag kom över 100000.

 

Slutet av historien kommer att involvera en zombie-drake.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...