Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy: Distant Worlds biljetterna släppta


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

logo_right_01.gif

Den 4 december är det dags, då börjar nämligen världspremiären för turnén Final Fantasy: Distant Worlds på koncerthuset i Stockholm och firandet av Final Fantasy seriens 20års jubileum. På plats finns inte bara Kungliga Filharmonikerna utan även seriens hovkompositör Nobuo Uematsu.

 

Musik från de elva första Final Fantasy spelen kommer framföras , bland de låtar som kommer att framföras under den 2 timmar långa spelningen är Theme of Love, Dear Friends, To Zanarkand, Liberi Fatali, Aeris’ Theme och den tolv minuter långa operan Maria and Draco, som bygger på den klassiska scenen från Final Fantasy VI.

 

Vid konserten kommer minnesvärda sekvenserna från spelseriens historia visas på skärmar i salen. Bland musiken som framförs finns ett antal stycken som aldrig tidigare spelats live för publik.

 

Efter konserten ges fansen tillfälle att träffa Nobuo Uematsu och Arnie Roth vid en s k Meet & Greet. Antalet platser är begränsat, varför biljetter säljs separat till denna träff.

Pris 150 kr.

 

Biljetter för koncerten i sig kostar 390 / 485 kr

 

Biljetter har funnits ute sen i onsdags och finns att köpas via Ticnet

 

Kungliga Filharmonikerna

Arnie Roth dirigent

Allmänna Sången

Elisabet Strid sopran

Fredrik Strid tenor

Johan Schinkler bas

 

koncertens hemsida:

FFDistantworlds.com

 

Källor: koncerthuset.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Meet & greet är utsålda nu,

 

F.ö. så skulle jag väldigt gärna gå på koncerten, men har nog varken råd och tid att åka upp till stockholm. :(

 

Men jag skulle faktskt gänra komma upp å få en guidad tur av någon stockholmare från anime.se (annars är jag vilse på fem minuter). Och träffa lite liksinade (iaf när det gäller anime) Men de får nog ske i sammanknutning med nästa års anime-/mangakonvent, Tänker fane mig komma dit nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... konserter är något som jag älskar men jag vill helst ha hört, inte allt naturligtvis, men i varje fall något av vad som kommer spelas. Mitt problem bottnar väl i att jag aldrig har spelat eller ens sett någon spela ett Final Fantasy-spel. XD

 

*Hukar sig för att undvika verbala luggningar*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh! hade varit så kul!

Men kan nog inte få semster och komma tillbaka från Egypten bara för nån dag...

Får spela spelen så länge och drömma att jag är där... ;)

Ni som är där får sända en tanke till oss som inte kan delta! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh! hade varit så kul!

Men kan nog inte få semster och komma tillbaka från Egypten bara för nån dag...

Får spela spelen så länge och drömma att jag är där... ;)

Ni som är där får sända en tanke till oss som inte kan delta! :D

 

Egypten... Dit ska jag i slutet av November.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar rätt häftigt :P

 

Själv har jag bara spelat FF 8.. eller om det var 9 vet inte riktigt, aldrig varit en stor fan av FF tyvärr.. men gillar musiken :blush:

Så man får väll se, har några polare som gillar det ska snacka med dom o se ifall dom vill gå, isåfall hakar man nog på! :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...