Hoppa till innehåll
Anime.se

Sötaste maskoten


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Med tanke på alla små fluffiga och mindre fluffiga kompanjoner som existerar i mången anime är det inte mer än självklart att en sådan här tråd behövs!

 

När jag hör meningen "söt maskot" är min första tanke helt klart Mokona Modoki från Tsubasa Chronicle (bland annat). Inte nog med att denna vit-rosa lilla tok kan prata, han (trap?!) har en alldeles egen karaktärspersonlighet med (som älskar att retas med Kuro-pin >^.^< ). Sen får vi naturligtvis inte glömma Mokona's svarta tvilling vid samma namn. Mycket söt vokalisering av röstskådespelaren med. Mokona uppfyller helt klart alla krav för en söt maskot! ^_^

 

zIPtrgKaz.jpg

 

rcerthMUd.jpg

 

mokona2.gif

 

Nu upprepar jag ordet "söt" mycket i dess olika former, men det är ju faktiskt söta maskotar det handlar om! Det går självfallet bra att ta maskotar från visuella noveller/bishoujo spel med, manga är dock tveksamt med tanke på att svartvitt inte går att göra lika sött.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mokona är söt, men lite för irriterande i sin MKR-inkarnation för att jag tycker den förtjänar titeln sötast.

 

Jag känner igen Mokona från magic knight Rayearth som jag tycker är en grym serie, men jag håller nog med om att filuren mest är irriterande där.

 

Min röst går till den rosa persocomen Sumomo från Chobits, som är sötare än socker.

 

En hedersomnämning också till Piccachu från pokemon, han är blixtrande söt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag misstänkte att någon skulle göra misstaget att nämna Kirby. Kirby är ingen maskot utan en huvudkaraktär för en spelserie. >_-

 

Screenshoten är tagen från animen, Hoshi no Kirby. Visst han må vara "huvudperson", men serien innehåller andra, mer färgstarka (på mer än ett sätt) huvudkaraktärer, och eftersom Kirby (nästan) aldrig säger ett ord förrutom "puyo puyo!" faller han som maskot-ish i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...