Meatrose Skrivet september 22, 2009 Anmäl Share Skrivet september 22, 2009 den stora Code Geass-relaterade nyheten =| :( Det kan omöjligen sluta väl. Det är ungefär så jag ser på det jag med. Jag vill inget hellre än att de ska låta serien vila i frid. Problemet är väl bara att Sunrise är sämst i hela jävla världen på att låta avslutade historier få vara avslutade. Det spelar ingen roll för dem att den som hittade på hela sagan och skapade den och dess karaktärer har berättat klart historien, de tycker säkert att de kan återuppliva diverse karaktärer, stoppa in dem i en högst medioker handling som inte alls är skriven på samma sätt som originalet, slänga på Code Geass-loggan och sedan sälja, sälja, sälja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 22, 2009 Anmäl Share Skrivet september 22, 2009 Jag vet precis hur man kan återuppliva Geass-franchisen utan att vanhedra seriens arv! Spoiler Code Geass: Hangyaku no Lelouch-chan!Nyoro~n Chuzaku-san! Och SD Geass! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet september 22, 2009 Anmäl Share Skrivet september 22, 2009 Jag vet precis hur man kan återuppliva Geass-franchisen utan att vanhedra seriens arv! Code Geass: Hangyaku no Lelouch-chan!Nyoro~n Chuzaku-san! Och SD Geass! Haha! Ja, det vore ju något. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet september 22, 2009 Anmäl Share Skrivet september 22, 2009 Fick igång Internet i den nya lägenheten idag efter att ha varit utan det i ca 1 månad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet september 22, 2009 Anmäl Share Skrivet september 22, 2009 Det är ungefär så jag ser på det jag med. Jag vill inget hellre än att de ska låta serien vila i frid. Jag ser en möjlighet. Att ge oss orginalscriptet till R2 :/ Men det har jag inga förhoppningar om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet september 22, 2009 Anmäl Share Skrivet september 22, 2009 Det är ungefär så jag ser på det jag med. Jag vill inget hellre än att de ska låta serien vila i frid. Jag ser en möjlighet. Att ge oss orginalscriptet till R2 :/ Men det har jag inga förhoppningar om. Jag svarar i R2-tråden istället. Visst, det är svårt att gå offtopic här, men det passar ändå bättre där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet september 23, 2009 Anmäl Share Skrivet september 23, 2009 klibb:grattis som fan. Gick det bra? var det kul? :) Jag har nu, efter min andra vikariedag, upptäckt att fjärdeklassare är ungefär som en "read only"-mapp på en dator. De lär sig ingenting! Men samtidigt slås man av hur svinig man själv var när man bara var 10 år =D Men, det är riktigt kul och jag kommer vara där imorgon också, tror dock det är min sista dag. Intressant att köra med fyror, men jag tror nog att jag föredrar snäppet äldre personer. Men om man har ambitionerna kan jag lätt föreslå att vikariera, inte minst för att det genererar omkring sju poäng i livets spel, utan också för att det är riktigt intressant! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet september 23, 2009 Anmäl Share Skrivet september 23, 2009 Idag släppte vi Robert Gustafssons nya hemsida, Kungariket.com. Jag kan väl säga som så att jag gärna hade sett att den var mer komplett och fullfjädrad men fan vad glad jag är att allt gick vägen vid release och att pressen är över... nu kan man sitta och jobba i lugnan ro några dagar framöver igen. Ni får gärna besöka sidan och lämna någon kommentar eller bli medborgare :) Edit: Glömde säga! Om ni hittar några buggar så skicka gärna till michael@ipmulricehamn.se och meddela mig vad det rör sig om Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Robbana87 Skrivet september 24, 2009 Anmäl Share Skrivet september 24, 2009 Fick pengar från CSN idag så jag kunde köpa Halo 3 ODST Collectors Edition. Den vänstra kontrollen är den som följde med spelet och den högra är den som följde med min Halo 3 Edition konsoll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 24, 2009 Anmäl Share Skrivet september 24, 2009 Bloggade lite trafikolycka idag. Otrooooligt spännande dag, alltså. http://misstag.blogspot.com/2009/09/vardagsdrama.html http://misstag.blogspot.com/2009/09/var ... jning.html http://misstag.blogspot.com/2009/09/lit ... drama.html http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.a ... id=5068543 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 24, 2009 Anmäl Share Skrivet september 24, 2009 Idag släppte vi Robert Gustafssons nya hemsida, Kungariket.com. Jag kan väl säga som så att jag gärna hade sett att den var mer komplett och fullfjädrad men fan vad glad jag är att allt gick vägen vid release och att pressen är över... nu kan man sitta och jobba i lugnan ro några dagar framöver igen. Ni får gärna besöka sidan och lämna någon kommentar eller bli medborgare :) Edit: Glömde säga! Om ni hittar några buggar så skicka gärna till michael@ipmulricehamn.se och meddela mig vad det rör sig om Wow, visste inte att du höll på med sådant :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet september 24, 2009 Anmäl Share Skrivet september 24, 2009 MUMS! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet september 25, 2009 Anmäl Share Skrivet september 25, 2009 ... Ser ju ut ungefär som vilket naturgodis som helst... <.< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet september 25, 2009 Anmäl Share Skrivet september 25, 2009 Jag lade just en tokbeställning på AxelMusic, som i runda slängor gick på 1800kr. Över hundra avsnitt anime har jag att vänta om ett par veckor (eller månader). Fatta förresten hur billigt det fortfarande är med anime på R1-DVD. En relativt gammal 26-avsnittare går inte sällan för dryga 340 spänn, vilket inte blir mer än 13-14kr per avsnitt, och lite nyare serier som Welcome to the NHK eller Higurashi brukar inte gå för mer än runt 400 spänn (415 i dessa fall, inklusive frakt), och då blir det ändå bara 15-16kr styck. Jämför med japanska DVDer, som (rätta mig om jag har fel) säljs för motsvarande 300 spänn per skiva och ofta bara innehåller två avsnitt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet september 25, 2009 Anmäl Share Skrivet september 25, 2009 Av någon konstig anledning så är jag väldigt glad. Så här glad har jag inte varit på länge. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 25, 2009 Anmäl Share Skrivet september 25, 2009 Av någon konstig anledning så är jag väldigt glad. Så här glad har jag inte varit på länge. Ingen fara, det går nog snart över. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet september 25, 2009 Anmäl Share Skrivet september 25, 2009 Det har det redan gjort. Det gick väldigt fort :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 26, 2009 Anmäl Share Skrivet september 26, 2009 Gjorde årets bästa golfrunda idag, 78 slag (39 poäng) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet september 26, 2009 Anmäl Share Skrivet september 26, 2009 Sitter och biter sönder mina naglar och fingrar. Jag har precis fått jobb på en lokaltidning, och redan första dagen/mötet så bestämdes det att jag ska iväg till bokmässan i Göteborg nu på söndag och intervjua någon kille som kommer snacka om den kommande svensk-animerade filmen Metropia. Ska även gå runt och gå på seminarier och skriva lite om det. Egentligen så är väl inte själva grejen så svår, (har intervjuat viktigare personer om viktigare ämnen än det här) men nu när det handlar om en riktig artikel/intervju i en tidning som kommer läsas av massa människor, och dessutom när man fått en riktig chef, på så kort deadline så man inte hinner att researcha eller förbereda sig mentalt, så har jag istället hamnat i en sfär av prestationsångest och stress. Jag får väl bara hoppas att jag präglas åt ett positivt håll, men nu får jag snart panik, med ett tomt dokument som behöver innehålla frågor till imorgon, och gärna nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 26, 2009 Anmäl Share Skrivet september 26, 2009 Awesome! :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet september 26, 2009 Anmäl Share Skrivet september 26, 2009 ... vänta lite... "riktig chef"? Hade du en låtsaschef innan? Nu hänger jag inte riktigt med... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet september 26, 2009 Anmäl Share Skrivet september 26, 2009 ... vänta lite... "riktig chef"? Hade du en låtsaschef innan? Nu hänger jag inte riktigt med... Har aldrig jobbat inom journalistyrket förut, det närmsta jag har kommit är skoltidningen och dokumentären om IPRED jag gjorde, där jag fick intervjua random politiker. Men då var jag ju "min egen chef", och hade en betydligt längre deadline. Jag fick reda på igår först vem jag ska intervjua, och om 12 timmar så ska jag vara där och intervjua den här personen jag inte vet ett skvatt om. Och varför jag är mer stressad är väl som sagt för att jag fått en chef nu man gärna vill tillfredsställa, speciellt med sitt första arbete för tidningen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 28, 2009 Anmäl Share Skrivet september 28, 2009 Någon som är sugen på iSnack 2.0? http://www.crikey.com.au/2009/09/28/veg ... -contempt/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet september 28, 2009 Anmäl Share Skrivet september 28, 2009 ... vänta lite... "riktig chef"? Hade du en låtsaschef innan? Nu hänger jag inte riktigt med... Har aldrig jobbat inom journalistyrket förut, det närmsta jag har kommit är skoltidningen och dokumentären om IPRED jag gjorde, där jag fick intervjua random politiker. Men då var jag ju "min egen chef", och hade en betydligt längre deadline. Jag fick reda på igår först vem jag ska intervjua, och om 12 timmar så ska jag vara där och intervjua den här personen jag inte vet ett skvatt om. Och varför jag är mer stressad är väl som sagt för att jag fått en chef nu man gärna vill tillfredsställa, speciellt med sitt första arbete för tidningen. Hur gick det för dig?! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 28, 2009 Anmäl Share Skrivet september 28, 2009 Någon som är sugen på iSnack 2.0? http://www.crikey.com.au/2009/09/28/veg ... -contempt/ Kanske senare, när jag har ätit upp mina... Spoiler (Obs: verklig produkt.) ...givetvis doppade i... Spoiler (Obs: verklig produkt.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg