Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Ska börja på ett nytt uppdrag på jobbet idag.

 

Tell us, how did it go man?

gick rött bra. men jobbet suger.

På föra uppdraget fick man iallafall vara lite techie. Nu sitter jag och administrerar konto junk. knappa siffror hela dagen. Drygaste jag har gjort hittills. Fast folket är lite roliga iallafall.

 

nåja. om en dryg månad går man vidare till nästa uppdrag, så man kanske kan stå ut.

En jäkla tur man fick dendär ipoden i julas så man kan få tiden att ticka fortare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Onödig fakta 1: Någon med hotmailadressen "animefreaket666" (Nick: "anime") försöker adda mig på MSN. Eftersom jag har dåliga erfarenheter av att adda folk som jag inte känner, vet jag inte om jag vill acceptera denna inbjudan. Känner någon här till denna adress? Tillhör den måhända någon av er?

 

Onödig fakta 2: Windows Vista gillar inte Cambridge Advanced Learner's Dictionary. Varje gång jag sätter igång den måste tydligen temat bytas, och Windowsanimationerna försvinner. Curse you, Vista!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Onödig fakta 1: Någon med hotmailadressen "animefreaket666" (Nick: "anime") försöker adda mig på MSN. Eftersom jag har dåliga erfarenheter av att adda folk som jag inte känner, vet jag inte om jag vill acceptera denna inbjudan. Känner någon här till denna adress? Tillhör den måhända någon av er?

 

Samma sak hände mig. Jag accepterade för flera dagar sedan, men denne har inte varit online sedan dess.

 

Mitt tips är att bara ignorera honom/henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan också.

Jag letade runt i över en timma efter vad dendär Hatsune Miku kom ifrån.

Blev lagom besviken när det inte var någon anime ;)

 

Hatsune Miku skall ju få sin egen manga om jag inte minns fel.

Så det betyder att det kommer komma fler doujinshi'sar med henne :3

 

Härligt~ :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Onödig fakta: Tokyopops har ett ruttet forum full av spammers, och moderatorerna verkar inte bry sig.

 

Jag postade nämligen en version av "Vad kan vi göra för att rädda vår värld?" (tråden i TP-forumet ligger i den privata delen av forumet, så man måste vara inloggad för att läsa den), och svaren jag fick var sådana som får JockeIIs svar att framstå som intelligenta och genomtänkta. En snubbe ville motargumentera, så han och jag hade en fram-och-tillbaka-diskusison (där han totalvägrade att lyssna på ett ord jag sa); resten nöjde sig med att luta sig tillbaka och kommentera på själva diskussionen (samt kommentarer som: "the internet is for p0rnz") istället för ämnet, varav en av dessa människor var en moderator. Jag föll dock själv i fällan, då jag till sist framstod som sur och tjatig, medan den andra behöll sitt lugn med sina spydiga och IQ-befrieade kommentarer kommentarer.

 

Ok, nu kanske det är en aning orättvist att döma hela forumet efter just den diskutionen, men att moderaterna acceptans för spammare skrämmer mig. Tacka vet jag Animesuki (där jag faktiskt fick en varning för att skapa samma typ av tråd, när den redan fanns).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg just på första avsnittet av Kinos Resa... med den engelska dubben!

 

Inlevelsen var ytterst halvdassig, Kino lät på tok för gamal och Hermes lät som hes 15-årig kille som försökte låta tuff. Rekommenderas ej.

 

I samma veva kan jag också nämna att jag prövade .hack//Roots-dubben för några dagar sen. Den var bättre, dock fortfarande ganska forcerad. Rekommenderas inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg just på första avsnittet av Kinos Resa... med den engelska dubben!

 

Inlevelsen var ytterst halvdassig, Kino lät på tok för gamal och Hermes lät som hes 15-årig kille som försökte låta tuff. Rekommenderas ej.

 

I samma veva kan jag också nämna att jag prövade .hack//Roots-dubben för några dagar sen. Den var bättre, dock fortfarande ganska forcerad. Rekommenderas inte heller.

Ingen dubb som jag har sett har någonsin varit bättre än ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen dubb som jag har sett har någonsin varit bättre än ok.

Pröva Princess Mononoke-dubben. Här har vi röstskådisar som vet vad de håller på med ^^

 

Även Trigun, .hack//SIGN och Full Metal Panic gör sig förvånansvärt bra på engelska.

 

Håller med om Mononoke Hime, kan också tillägga att FLCL och Hellsing har bra dubbar dom också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...