Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Fick samtal från en kvinna från outsourca, ett företag som jag har sökt jobb hos. Förhoppningsvis ringer hon tillbaka innan nyår och erbjuder mig ett jobb som event försäljare! Vara hemma 3 dagar i veckan är kanske ingen höjdare tänker vissa men det är ett jobb iaf.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehum, om jag får ett jobb så kan jag inte tacka nej då jobbet lever upp till alla krav som ams kräver. Jag går ju hos ams för att få ett jobb så jag kan börja tjäna pengar, flytta hemifrån och slutligen ansöka till skolan i Japan. Det är ju mitt mål! :)

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menlösa fakta2: Min mamma, som förövigt inte hört av sig på tre år, skickar plöstligt ett paket. Man skulle tror det är en bomb.

Så here I go och hämtar paketet. Där finner jag julklappar från mina släktingar från vårt hemland. Julklapparna är tre år gamla och alla tvålar som många kusiner envisades att ge hade alla BF datum utgångna.

Hon skrev ett kort med kommentaren "ring ok?"..

Folk säger jag är cynisk, men, 3 år gamla julklappar? Tanken som räknas (tre år senare) Hallå?

Eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag hade verkligen inte haft något emot att sätta tänderna i det nu lagom till jul. Dock läste jag precis en intervju med Kazunori Yamauchi, mannen bakom serien, och han sade att de siktar på att få ut det till jul 2008. Vet dock inte hur mycket jag tror på det. Menar förstås hela GT5 då, vet inte riktigt vad som ingår i Prologue.

 

Skall spela Forza 2 nu bara för det!

 

PS. Snyggt cover. Till skillnad från många andra så diggar jag faktiskt nya GT-R

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ju ett demo på GT5 på den Japanska PSN affären. Jag är dock besviken på GT5 då fartkänslan är = 0. Fast så är det oftast med GT serien och så känns allt plastigt och tråkigt, inte alls samma känsla som Froza, pgr eller tdu.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, Gran Turismo kräver mer av spelaren. Tror man måste vara mer bilälskare för att gilla spelet om jag skall vara ärlig. Endast då kan man ha överseende med bristerna som finns. Jag orkar inte börja rabbla om vad bristerna är men det är också förmodligen de som gör att en vanlig spelare inte uppskattar spelet. Det känns om möjligt lite syntetiskt och inte riktigt som man har samma kontroll över vad som händer jämfört med Forza 2 till exempel.

 

Nu var det dock en evighet sen jag spelade GT4 så har inte många intryck kvar. Vet bara att jag lade säkert 500+ varv på Nürburgring i det spelet, och medeltiden är kanske 7-8 minuter för varje varv, så många timmar blev det :)

 

Det bästa med GT är förmodligen inte dess känsla, även om det är tillräckligt bra för att det skall bli roligt att köra de många olika bilarna som finns i spelet. Det bästa är nog istället helheten. Att samla på sig bilarna. Att köra på de olika klassiska banorna. Beta av race för race, ta licenserna, pressa tider osv. Som sagt, det är inget spel man sätter sig ner och njuter av i några minuter, det kräver lite mer.

 

Forza 2 är bättre på denna punkten och har helt enkelt kört om (HA HA) Polyphonys serie .Får se vad de lyckas åstadkomma med när femman kommer. Jag gissar på att de förbättrar fysiken och ljuden markant. Jämförde man GT4 Prologue och det färdiga spelet var det en rätt stor skillnad, så tror inte man skall dra för feta slutsatser ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag äger en del bilspel själv och jag älskar bilar, har även spelat alla GT spel så jag vet vad det handlar om. :)

 

Men det är något med GT-serien som känns riktigt segt, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad men något är det. Hur som helst så föredrar jag andra bilspel. Jag är inte så förtjust i Forza 2 heller faktist, det blev lite för mycket där. Fast å andra sidan kan man köra Koenigsegg CCGT och den är riktigt sjyst. Kudos till Sverige för Koenigsegg.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, bra. Jag förmodar att jag omedvetet antog att du var Jockes henchman och således också avskydde bilspel. Men det är bra!

 

Då kan du också hålla med om att PGR4 är hästlängder bättre än PGR3, även om jag förvisso inte har köpt det ännu men funderar starkt på det. Bättre arkadsim finns inte. Ungefär som tvåan, fast bättre.

 

Mja, GT saknar fartkänsla, såvida du inte kör med en gammal LeMans-bil på Nurbürgring. Då går det fan undan alltså. Synd att jag inte har kvar min gamla film online.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, jag är ingen henchman. 8)

 

Jag äger tyvärr inte PGR4 än men jag har spelat det mycket hos en polare. Jag kan hålla med om att PGR4 är mycket roligare än 3an. Jag gillar starkt vädereffekterna och hur det påverkar bilarna samt att motorcyklar finns!

 

Tänker garanterat köpa PGR4 snart, det kostar ju inte speciellt mycket nu heller.

 

Men jag håller mig iaf till PGR serien i fortsättningen och skippar faktist GT den här gången.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, bra. Jag förmodar att jag omedvetet antog att du var Jockes henchman och således också avskydde bilspel. Men det är bra!

Ore wo dare da to omotteyagaru!?

 

Jag ägde på Cruisin USA till Dreamcast. Med ratt och pedal. B).

 

 

 

 

Sen vet vi alla här att Timotei är min underlydande...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu blev jag genast extremt nedstämd.

Inte kommer jag att kunna gå till sängs såhär.

Tungt och deprimerande.

 

Nämligen.

Ett Flash-Dokument jag hållt på med under dagen började bete sig mer flummigt för var minut efter att jag kommit hem för kvällen.

Skulle återuppta arbetet, mitt hjärta började plötsligt slå snabbt.

Datorn tänkte plötsligt en massa då den började låta vilket den aldrig gör så länge allt är som det ska.

Jag sparar alltid med jämna mellanrum, men ändå kallsvett.

Som jag trodde, "Svarar inte", bara sådär.

Tydligen hade jag inte sparat detta projekt ens någon gång från när jag började.

Då nybörjarmisstag som det kan bli, även om jag hållt på med programmet i flera år.

Det här känns tungt, som om någon precis dött.

Vad ska man ta sig till.

 

Nej, finns nog inget annat att göra än att göra om allting från början helt enkelt...

Inte är jag ett tyskt dampbarn som börjar slå sönder hemmet pga en mindre olycka.

 

Nej, man är trots allt en viking!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gnnnnh!

 

bara 5 avsnitt kvar på fate/stay night... och inte ens 15 minuter på mej totalt efter att man slutar jobbet idag, innan man måste iväg till tåget.

Hur ska man hålla sej fram till januari? >.<

 

ai vant mååår!

 

 

Va? beroende? Jag?

...jajjemen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ägde på Cruisin USA till Dreamcast. Med ratt och pedal. B).

 

Sen vet vi alla här att Timotei är min underlydande...

Det spelet körde jag mycket i arkadhallar, fast Cruisin World hette det väl då om jag inte minns fel. Dubbelblippa på gasen så gick bilen upp på bakhjulen. Det var lite ball ;)

 

Vad du dillade om innan har jag ingen aning, min japanska är ungefär lika bra som en tvåårings. Däremot ligger det nog något i minitexten, ja ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok. Ja, jag blandar alltid ihop de. Minns jag spelade detta spel på Lidköpings camping många gånger iaf. Dock var man liten på den tiden och kunde inte sådant som att växla manuellt. Minns jag beundrade några äldre gossar som körde felfritt och fick vara med på highscore osv. Hade varit kul att ge det en chans nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...