Hoppa till innehåll
Anime.se

Terry Prachett


Hellis
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo det är synd, vad värre är, är att Robert Jordan är död. Han var grymt bra, men Terry Pratchett är jag faktiskt inte så förtjust i. Han har en märklig stil, har faktiskt svårt att ta den till mig (har inte läst ut en hel bok av honom än...). Kanske får ge honom en chans till om han nu är så bra? Något att rekommendera?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det är synd, vad värre är, är att Robert Jordan är död. Han var grymt bra, men Terry Pratchett är jag faktiskt inte så förtjust i. Han har en märklig stil, har faktiskt svårt att ta den till mig (har inte läst ut en hel bok av honom än...). Kanske får ge honom en chans till om han nu är så bra? Något att rekommendera?

 

Pyramider, Små Gudar, Alla böcker I "Watch" serien

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det viktigaste för att uppskatta Pratchetts verk till fullo är att läsa dem på originalspråk, eftersom han har en otrolig mängd ordvitsar. Och regel två är att vara allmänbildad eftersom karln driver med och drar paralleller till ALLT. Ju mer man kan, desto roligare blir hans böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aa en bra tråd ^^ måste ha lite hjälp om ett namn på en av Terry Prachett böker/pocket. Den handlar om en person som blivit Dödens lärjunge, så Döden ska lära upp den här personen om allt döden gör osv sen har döden en dotter har jag för mig som senare blir nån relation mellan lärjungen och dottern... har bara svaga minnen ur boken men skulle vilja läsa om den men kommer dock inte på vad den heter kan ni kunniga hjälpa mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillar du just "döden" och hans gäng så ska du läsa Hogfather.

 

Tomten har blivit kidnappan. Så vem vikarierar för att rädda julen om inte... en viss mager typ med lösskägg och en kudde under den röda rocken. XD

Allt medan dödens dotter räddar världen.

 

 

Jag måste nog ändå säga att döden (den riktiga) skulle vara betydligt mindre skrämmande om man kunde lämna efter sig något så stort som både Pratchett och Jordan har lyckats med.

De lär knappast bli bortglämda, som vi vanliga dödliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns konstigt att han har drabbats av det. Har läst en hel del av hans böcker o de är riktigt roliga!

Skönt med en avkopllande bok av Terry faktiskt. Men som sagt är han inte död utan istället få vi hålla tummarna på det som han gör, att det kanske är en lätt variant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...