Hoppa till innehåll
Anime.se

Kurogane no LineBarrel


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

HAEUZjwQE.png

Omslaget från volym 1 av mangan.

 

Officiell hemsida: http://www.linebarrels.jp/

Genre: Shounen, sci-fi, mecha

Produktion: GONZO

 

Mecha dags. Kurogane no LineBarrel, som är en manga från början, kommer få sig en egen anime serie någon gång under 2008, mer mecha åt folket!

 

Serien handlar om Hayase Kouichi som var med om en olycka där en satellit föll. Kouichi hamnar i koma i ett halv år 2013. När Kouichi vaknar upp igen har han fått underliga krafter. 2016 ställs han öga mot öga med roboten Linebarrel, vad ska hända här näst?

 

Det har cirkulerats endel likheter mellan Koichi's underliga krafter samt Gundam seriernas unga piloter och krafter. Spännande värre. Hisashi Hirai som stått för karaktärs designen till bland annat Gundam Seed, Fafner och Heroic Age kommer även stå för det till den här serien. Tre av seriens seiyuus har även redan presenterats som följande:

 

Hayase Kouichi

Tetsuya Kakihara; Romeo × Juliet, Tengen Toppa Gurren-Lagann

 

Kizaki Emi

Mamiko Noto; Elfen Lied, Full Metal Panic!, Negima!?

 

Katou Hisataka

Jun Fukuyama; Code Geass, Gankutsuou, Inukami

 

Mer info om serien kommer komma upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Jag tror att Kurogane no LineBarrel kommer börjar sändas ungefär samtidigt som Rosario + Vampire Capu2 (som också är Gonzo >.>)

 

Jag tycker att mangan är rätt okej faktiskt, så det är klart att man kommer ha sina förväntningar osv.

 

 

Ser som sagt ut att kunna bli underhållande. Bara en sak som oroar mig och det är namnet GONZO.

 

Det är bara att hoppas på det bästa dock.

 

Gonzo har ju faktist nogra bra titlar och för att nämna några exempel

 

Strike Witches

Saikano

Full Metal Panic!

Vandread

Welcome to the N.H.K. (dock inte sätt >.> men dom säger att den är bra iaf)

 

det är ju bara ett par som dom har hållt i iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag nekade inte till att de aldrig gjort något bra. Jag tycker bara dom är som en Bergodalbana. Det finns inget mellanting.

 

Bokurano t.ex, vem sätter en director (eller var det nu va) som sedan går ut och säger "Jag gillar inte original storyn, folk som läser mangan borde inte titta på animen" etc.

 

Samma sak gäller deras CG, jag finner den oftast horribel (Dragonaut någon), men i filmen Gin'iro no kami no Agito såg det riktigt nice ut.

 

Trots att GONZO producerat en utav mina absoluta favoriter, är jag alltid skeptiskt till deras verk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Glöm inte att GONZO gjort Last Exile också.

Å Last Exile, var så länge sen jag såg den.

Mycket väl gjord serie. Om den kommande mechan vore i samma klass kommer den definitivt hamna i bokhyllan snart :)

 

De har gjort Gatekeepers 21, det senaste som jag såg lite av var Blassreiter.

Synd att den är intill omöjlig att få tag i Europa. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att Kurogane no LineBarrel kommer börjar sändas ungefär samtidigt som Rosario + Vampire Capu2 (som också är Gonzo >.>)

 

Jag tycker att mangan är rätt okej faktiskt, så det är klart att man kommer ha sina förväntningar osv.

 

 

Ser som sagt ut att kunna bli underhållande. Bara en sak som oroar mig och det är namnet GONZO.

 

Det är bara att hoppas på det bästa dock.

 

Gonzo har ju faktist nogra bra titlar och för att nämna några exempel

 

Strike Witches

Saikano

Full Metal Panic!

Vandread

Welcome to the N.H.K. (dock inte sätt >.> men dom säger att den är bra iaf)

 

det är ju bara ett par som dom har hållt i iaf.

 

Var inte Gonzo mest finansiärer för både Vandred och FMP? Om man tittar rent grafiskt så är det inte riiktigt i samma linje som deras övriga. Kanske Vandred. Jag försökte fiska fakta kring dessa men bara fram till de var finansiärer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Å Last Exile, var så länge sen jag såg den.

Mycket väl gjord serie. Om den kommande mechan vore i samma klass kommer den definitivt hamna i bokhyllan snart :)

 

De har gjort Gatekeepers 21, det senaste som jag såg lite av var Blassreiter.

Synd att den är intill omöjlig att få tag i Europa. :(

Själv så har man hört att Last Exile mest ska vara medioker story i en visuellt underskön förpackning. Ska dock ta reda på det redan imorgon då jag får dvd-boxen. Hoppas på det bästa men jag vet iaf att karaktärsdesignen är superb så en halvkass story kan man väl överkomma om det skulle vara fallet.

 

Angående Blassreiter så är det bland de värsta serier jag sett och ligger bland ett fåtal andra serier på min "dropped" MAL-lista. Såg 3 avsnitt och sen så orkade jag inte med den längre, usch.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag tänkte: Nu ska jag skriva om Linebarrel för den har ingen skrivit om än... Tack Blå för att du snott vad jag tänkt skriva om, flera dagar innan jag bestämt mig för att göra det!

 

Hur som helst, efter 3 avsnitt så är serien fortfarande väldigt bra, och ser väldigt mycket potential i den fortfarande. De kommande avsnitten verkar bli väldigt intressanta. Men det är en serie som helt klart är värd att följa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänkte: Nu ska jag skriva om Linebarrel för den har ingen skrivit om än... Tack Blå för att du snott vad jag tänkt skriva om, flera dagar innan jag bestämt mig för att göra det!

 

Dagar? Månader låter mer rätt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänkte: Nu ska jag skriva om Linebarrel för den har ingen skrivit om än... Tack Blå för att du snott vad jag tänkt skriva om, flera dagar innan jag bestämt mig för att göra det!

 

Dagar? Månader låter mer rätt. ;)

 

mindre detaljer... rekommenderar serien i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...