Hoppa till innehåll
Anime.se

They are my noble masters


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

pIyhSmnNI.png

Have no fear, Ren is here!

 

Officiell hemsida: http://kimiaru.jp/

Genre: Komedi, ecchi, romans, vardagsförhållanden

Avsnitt: TBA

Produktion: A.C.G.T.

 

 

Hayate the combat butler...uhm...jag menar They are my noble masters handlar om ett syskonpar som precis har rymt hemifrån från sin alkoliserade far. Det börjar med att syskonen försöker att hitta jobb i den nya staden de kommit till. Men ingen lycka har dom den första dagen och de tvingas slå läger i en park.

 

Andra dagen och Nagi.... förlåt... Miyu är ute på promenad med sin lilla uppfinning. Svimmar och Ren (brodern i syskonparet) fångar upp henne och hjälper henne hem med sin syster. Väl där hittar vi Klaus... Taisa menar jag.

 

Äh ni fattar nog, men trots likheterna som finns så gillade jag första avsnittet som verkligen bjöd upp på dans. Får hoppas att det kan hålla i sig.

 

Uesugi:

 

Ren

Tomokazu Seki; Akane Maniax, Full Metal Panic!, Genshiken

IXslFdOPD.png

Har bestämt sig för att ge sin syster så mycket lycka som möjligt. Verkar ha ett kort temprament men är inte den som säger nej till arbete.

 

Mihato

Furuya Hitomi; Happiness!, Shuffle!, _summer

wTPXzRRFb.png

Verkar ha ett broderskomplex. Kan tydligen också göma upp till 49 olika saker i sinna kläder. Men en snäll person på ytan verkar en riktigt slug en gömma sig inuti.

 

Kuonji:

 

Shinra

Shizuka Itou; Hayate the Combat Butler, Shakugan no Shana, ToHeart2

vlBCemEKN.png

Gillar söta saker, tjejer tex. Är en stor dirigent och verkar ha en stark personlighet.

 

Miyu

Yuko Goto; Lamune, Shuffle! The Melancholy of Haruhi Suzumiya

UBiiqyNgp.png

Blir kallad loli av sin storasyster, men vill helst bli kallad kvinna. Uppfinningsrik och anser sig själv som en riktig skönhet.

 

Yume

Shizuka Minamori

wcJmFotex.png

Stackars Yume. Verkar ha en riktigt svag personlighet och tar inte upp mycket utrymme bland syskonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här verkar mycket lovande efter ett avsnitt och visst är likheterna med Hayate många, inte minst för att den refererar till den några gånger också. Fast den här var nog mer galen och "otakuig".

 

Det som jag uppskattade allra mest var nog nästan röstskådisarna dock, undrar hur många "Hitomi anime!" jag har sett på japanska sidor den här veckan... För dom som inte känner till det så är hon en av dom, om inte den som har gjort flest roller av alla. Annars så hör även Shizuka Itou, Hyosei och Tomokazu Seki till mina favoriter. Sen finns det säkert dom som gillar Yosuke Akimoto (G Gundam, Master Asia) också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min regel är att ge renodlade humorserier ett avsnitt. Om jag är road kan jag mycket väl fortsätta, annars släpper jag den som en het potatis. Det är därför jag inte har sett mer än ett avsnitt av Lucky Star, och inte mer än ett avsnitt av Minami-ke.

 

Kimiaru kan nu också räknas till den skaran. Förutom bristen på humor (som tilltalar mig, don't get your panties in a twist!), fann jag inget meriterande. Historien är inte originell. Berättandet i sig är mediokert. Animationen och musiken får måhända inget skäll, men inget beröm heller. Ljuddesignen kändes platt och provisorisk. Röstskådespelarna lät oengagerade, inlevelselösa... Det verkar inte som en animé där de har kul på inspelningarna (jfr. ex. Genshiken 2).

 

Det är förstås bara min uppfattning av första avsnittet, så om ni tror att det blir en markant förbättring så kan ni ju hojta åt mig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

så drog sig denna serien mot sit slut med jag tyckte verkligen den var värd att se, sen att slutet gav mig några tårar med skadade inte.

 

 

 

@Sceleris, måhända du har rätt men vilket fall som helst så var det ganska intressant och se hur dom anpassade sig och får veta lite om deras historia samt bra karaktär utveckling då tänker jag mest på ren men kan nog vara värt en tit om du har tid över.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker också serien var underhållande, till en viss del. Att de jobbade mycket med karaktärs utvecklingen i serien var väl det som faktsit var intressant. I stort sett så var det som 4 delar på de 13 avsnitten. 3 olika som fokusera på de olika systrarna och en om Ren och Mihato. Sen fanns det lite olika karaktärer som fick ett avsnitt var också eller delar av några, men men.

 

Underhållande till en viss del som sagt. Humorn var väl okej också. Det som var lite sådär var Shinra's systerkomplex, men det gick att leva med och var också kanske lite underhållande. Allt som allt var de väl en medelmåttig serie som man kan ge en chans som sagt om man känner att man har tid.

 

Och jag som jämnförde den med Hayate också. Ska jag göra en snabb bedömning så är Hayate bra mycket bättre i de flesta aspeckter, det ända som den här serien vinner på är att det är lite mer lättklätt bland damerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag inte sett klart Kimiaru (har fortfarande 3 avsnitt kvar), men jag passar ändå på att säga min mening om den. Jag tycker den har varit rolig, vissa avsnitt mer än andra.

 

Eftersom så många jämnför den med Hayate så passar nog jag också på att göra det, jag tycker den har varit bra mycket bättre än Hayate som inte var alls speciellt rolig. Visst Hayate har många referenser, men referenser utan att göra något med dom blir bara torrt i längden speciellt i en så lång serie som Hayate är. Kimiaru har även den referenser fast många är kanske lite mer "nördiga" än Hayate, sen så är även skämten mycket roligare här (jag vet tex att jag skrattade gott när Ren stötte på Taisa i duschen och han var censurerad med ett stort 漢).

 

Tillslut så har även Kimiaru bättre röstskådisar än Hayate (Hitomi, Yuko Gotou, Shizuka Itou, Hyosei etc. någon?). Det jag kan klaga på hos båda är att dom har inte så värsta introlåtar, Kimiarus har en ganska intetsägande anime orginal låt och Hayate kör med två halvtaskiga Kotoko låtar.

 

Men visst Kimiaru flörtar mer med visualnovel spelaren och 2ch/nicovideo publiken medan Hayate är mer till den anime/manga intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte den var tillräckligt underhållande för att jag skulle köpa spelet (och tillhörande 'fan book'), vilket jag för tillfället kör. Hittills har det iaf uppfyllt mina förväntningar.

 

Om någon skulle vilja se introt till spelet så finns det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...