Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken manga läser du just nu och vilken ser du fram emot?


Hikari no Hohenheim
 Share

Rekommenderade inlägg

Det slog mig just; denna tråd finns i både anime- och Tv-spelsformat, men inte i manga! Visst för att manga-forumet oftast är mindre aktivt än de andra, men nog förtjänar det en tråd av den här typen.

 

Själv har jag just börjat läsa om One Piece, och är nu på 3:e volymen. Anledningen är helt enkelt att det har gott så förbaskat länge sedan jag läste den sist, och att jag är fem volymer efter i utgivningen; så istället för att börja någonstans i mitten, tänkte jag att jag lika gärna kan ta det från början. Det är den väl värd.

 

De enda mangorna jag ser fram emot just nu är den senaste Fullmetal Alchemist (vol. 16; har säkert redan kommit ut). I övrigt har jag redan så mycket att läsa -- One Piece, Death Note, Conan, Naruto, Hikaru no Go, Fruits Basket, ect. -- att det vore ovist att köpa mer just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, just nu läser jag Fairy Tail som nyligen kom ut med engelsk text, en riktigt mysig manga i samma stil som One Piece. Längtar redan efter den andra volymen.

 

Sen hoppas jag att mina 3 volymer av Hikaru No Go dyker upp i postlådan idag, en manga som jag sett fram emot väldigt länge efter det att jag sett animen.

 

Annars läser jag Claymore och Death Note, något som har slagit mig är att det tar väldigt lång tid för mig att läsa klart just denna Death Note, jag är på volym 4 nu men har ägt några volymen väldigt länge utan att riktigt kasta mig över dem, jag tar helt enkelt och läser allt annat jag får tag på först. Vet inte varför riktigt :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läser xxxholic, school rumble och air gear alla på engelska vilket jag börjar ångra lite i fallet xxholic då svenska versionen bara är 1 volym efter engelska och är betydligt billigare. På svenska läser jag serierna i Shojo Stars (w juliet, fruits basket, skip beat, gakuen alice)

Jag längtar till nästa nr av alla dessa...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sitter och biter på naglarna av spänning inför nästa volym av Monster. Inte långt kvar till upplösningen!

Sen ska det bli kul att läsa de andra serierna av författaren som ska publiceras efter Monsters slut, men eftersom jag inte börjat med dem än är det lite lugnare.

 

Har också beställt tre första volymerna av Swan som jag har höga förväntingar inför!

 

De andra serierna jag läser är det inte lika akut bråttom med. Okej, att få veta vad som kommer hänga i Genju no Seiza eller xxxHolic härnäst vore ju inte dumt men jag kan vänta. Ett kort tag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dancing Moon, Monster det är om den där doktorn som ger sig ut och letar efter en viss person eller något va?, jag har sett några episoder av animen och tyckte att den verkade riktigt intressant. Kanske är mangan bättre?, något du rekommenderar?.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ju slutligen fått hem bok #2 av Alita så det är vad jag läser just nu.

har dock inte haft tid att sätta mig och göra det ordentligt än, utan bara tagit det första kapittlet.

 

Jäkligt skön manga måste jag säga. Den rekomenderas defenitivt.

 

Ser även fram emot att ge mig på Blade of the immortal & den som najica postat i gissa manga tråden, som jag inte får tala om vilken det är ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett något av animen, men mangan är verkligen jättebra. Spännande och komplex intrig, men man tappar aldrig bort sig, bra figurer och den känns väldigt välgjord (teckningar, bakgrundsforskning, allt).

 

Någon sa till mig att mangan och animen följer samma handling hela vägen och att animen är trogen ursprunget. Om det stämmer tycker jag att man helt enkelt kan välja det man brukar föredra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

På engelska:

Dammade av Vagabond 1-3 på engelska som jag köpte 2002, för att läsa om. Snyggt tecknat och spännande handling. Härligt med färgsidor även mitt i pocketen!

 

På svenska:

Drömmarnas djup (manga) och Wachifield - Dayans första äventyr (japansk barnbok) var mysiga och välskrivna båda två, och en frisk fläkt i den svenska utgivningen. Varmt rekommenderade!

 

Annars har jag plöjt fram till 39 i One Piece, som verkligen är fylld av energi och alltid kul att läsa. Den fulla metallalchemisten ligger närnäst på listan över saker jag ska läsa på svenska, och jag har fått löfte om att få låna hela Emma-serien av en kompis.

 

På japanska:

Hur mycket som helst. För mycket för att kunna lista. Jag får ångest bara jag tänker på hur många serier jag samlar för närvarande. Samt allt oläst som bara samlar damm, trots att jag vill läsa dem (har inte tid riktigt). Urk...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Let's see... Vad läser jag nu... Är en hel del att hålla koll på, eftersom det blir en del väntan på nya kapitel när man läst alla tillgängliga ^^'

 

 

Pluto

Doubt

Franken Fran

Red Eyes

Akumetsu

Bokurano

Bitter Virgin

Highschool of the Dead

Manhole

The World is Mine

Fullmetal Alchemist

Naruto

Bleach

One Piece

Fairy Tail

7 Seeds

Mirai Nikki

Berserk

Hellsing

Gantz

Hunter X Hunter

D.Gray-man

Deadman Wonderland

Elfen Lied

History's Strongest Disciple Kenichi

Shiki

Vinland Saga

Zetman

Riki-Oh

Negative Happy Chainsaw Edge

Jackals

Beach Stars

Kurogane no Linebarrel

Kurozakuro

 

Tänkte påbörja Himizu senare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

då man är en hederlig medborgare och köper mangan som jag läser är inte min lista speciellt lång...

 

Det jag läser just nu:

- ingenting

 

Varför? För den serie som jag fäst mig vid har slutat ges ut!! Sedan läste jag på biblioteket förr, något jag slutat med då det blev lite omständigt... så just nu tror jag att jag är omkring 14 böcker in i Kare Kano även om jag slutade läsa den för sisådär ett år sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har nyss läst fushigi yuugi vol 8

 

ska snart börja läsa fushigi yuugi vol 9.

 

ser fram emot att få veta vad jin kobayashi ska göra nu efter att school rumble blir avslutad denna vecka, och vad rumiko takahashi ska göra nu ser jag ochså fram emot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Just nu så läser jag en hel del mangor. lite jobbigt eftersom man får lite svårt när man står i butiken å bestämma sig för vilken man ska köpa :P men iallafall så läser jag just nu:

 

Death note

Bleach

Black cat

Naruto

Full metal alchemist

Shaman king

Kenshin

Kingdom hearts 2

.Hack//G.U+

Full metal panic overload

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu läser jag genshiken som jag tycker är helt okej med slice of life i en skola sen att dom är lite nördiga av sig också, som jag tycker är roligt.

 

 

sen när jag har lite mer pengar ska jag nog inskaffa lite mer av Nana böckerna och fortsätta läsa dom.

 

 

sen som jag planererar att läsa är Bad company , en manga serie om GTO innan han blev lärare den verkar ganska bra tyckte jag så det blir mitt framtids projekt att läsa. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyligen klart på .hack//Roots, så jag tyckte det var hög tid att läsa första volymen av .hack//G.U.+ som har stått och ruttnat i min bokhylla i kanske ett halvår.

 

Då den gav svar till en del frågor som lämnades öppna i slutet av Roots, kan jag inte säga att serien är särskilt välritad. Man ser vad som händer, men det finns inte mycket som estetiskt tilltalar. Dessutom är det Tatsuya Hamazaki -- författaren av A.I.-buster -- som är bakom ratten, vilket bara det ger anledning att tvivla på kvaliteten. Början av boken stämmer inte heller överens med slutet av serien.

 

För 100 kronor per bok blir det nog inte så aktuellt för mig att samla på serien. Jag tar hellre mina chanser på spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

One Piece vol. 31

Kalgara-delen av Uranotopia-arken, alltså. Episkt är bara förnamnet. Nog för att jag är svag för vänskaps-temat som ligger i fokus, men när det gäller One Piece blir det genast både roligt, lättsamt och hjärtskärande på samma gång, på ett sätt som bara Oda kan åstadkomma. Och Ruffy är fortfarande en av de absolut coolaste karaktärerna som någonsin förekommit i en serie.

 

Det slog mig just hur mycket jag egentligen ligger efter i One Piece. Jag äger upp till volym 41, men själv har jag bara läst fram till 36. Utöver det har utgivningen hunnit nå vol. 44; med andra ord är det åtta volymer jag inte har läst. Åtta! Just snygg One Piece-fan jag är...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har bestämt mig nu att ta upp EDEN samt Gantz. Köpte båda igår (volym ett av båda) och jag föll direkt. Gantz har jag bara sett animen av men mangan är så fruktansvärt bra/vackert(kanske inte rätt ord med tanke på innehållet) ritad. Samt att jag vill verkligen veta mer om Gantz värld då animen inte alls gav mig ett tillfredsställande avslut. EDEN är även den en mörk serie likt Gantz. Och likt Gantz är även EDEN snyggt ritad med en intressant historia om världens undergång (typ). Volym två av dessa kommer nog inhandlas så snabbt som möjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...