Hoppa till innehåll
Anime.se

mobiltelefon anpassa anime.se?


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

något för anime.se v3 kanske ?

Är den ens på gång? Skulle vara skönt att få ett fräshare forum och eventuellt locka hit lite fler medlemar. Visst den lilla skara vi har nu är bra men ett par hängivna anime-fans till skulle inte skada.

 

Angående mobiler så vet jag inte hur lätt det är men jag har också märkt att de flesta små sidor inte fungerar bra alls och resten är bara fula och svårnavigerade. Har gett upp när det kommer till internet på mobil/GPS, i alla fall för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har varit inne och läst lite då och då med mobilen. Och det är ganska svårt.

 

Den ända sidan jag själv tycker är bra på mob-anpassad är youtube. Kanske är lite för svårt att göra liknande med våran lilla sida :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Om man vill få en sida mobilanpassad krävs vanligtvis att man mer eller mindre gör två helt separerade sidor. En med en fin och flådig design som tillfredsställer datorbesökaren och en liten fjumpig för mobilerna. Det är faktiskt en hel del jobb att underhålla två sidor vars syfte är att vara likadana om man är ensam med jobbet <.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man vill få en sida mobilanpassad krävs vanligtvis att man mer eller mindre gör två helt separerade sidor. En med en fin och flådig design som tillfredsställer datorbesökaren och en liten fjumpig för mobilerna. Det är faktiskt en hel del jobb att underhålla två sidor vars syfte är att vara likadana om man är ensam med jobbet <.>

Kan man inte bara ha två CSS-filer? En vanlig och en för CSS Mobile?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man vill få en sida mobilanpassad krävs vanligtvis att man mer eller mindre gör två helt separerade sidor. En med en fin och flådig design som tillfredsställer datorbesökaren och en liten fjumpig för mobilerna. Det är faktiskt en hel del jobb att underhålla två sidor vars syfte är att vara likadana om man är ensam med jobbet <.<

Kan man inte bara ha två CSS-filer? En vanlig och en för CSS Mobile?

Beror ju på hur avancerad sidan är, och hur mycket onödig kod man vill att telefonen skall ta emot. Om man skulle göra exempelvis en posta-inlägg-sida mobilvänlig så blir det massor av style="display: none;"-taggar på allt som inte skall visas, vilket är i princip allting förutom text-rutorna.

 

Just därför har de flesta två stycken sidor, en mindre för telefoner, en större för datorer. I annat fall finns Opera Mini som fungerar ganska okej för surfning på vanliga sidor från en telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ptja....borde kunna gå å lägga in rss på alla sidor och på så vis kan man prenumerera på de forum"sidor" man är intresserade av, eller?

 

då poppar det upp (inte alla mobiler som stödjer dock) i mobilen varje gång den tråden uppdateras (dock vet jag inte något bra sätt att kunna skriva i den rss) men men....

 

tipsar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 years later...

(Vad fan, har jag inte skrivit ett svar redan? Skriver väl om det då...)

 

För mig har ingen skrivit i tråden sedan Juli 2008....

Vad Saya menade var att mobiltelefonanpassningen som efterfrågades funnits sedan september 2010, för att det var då vi bytte PhpBB mot IP.Board, där mobiltelefonanpassning följde med på köpet.

 

Vi har alltså inte direkt lagt någon möda på det, och ska kanske inte vara för stolta över bedriften, men det är bra att det fungerar för mobilister. :jglad:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...