Hoppa till innehåll
Anime.se

Amerikansk Remake av Death Note Filme(rna)/n


Amathev
 Share

Rekommenderade inlägg

The production notes for the recent horror films Shutter and The Strangers both reveal that America's Vertigo Entertainment is developing a remake of the Death Note franchise and has hired Vlas and Charles Parlapanides to write the screenplay.

 

- http://www.animenewsnetwork.com/news/20 ... ote-remake

 

Gud, det här kommer ju bli en katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med tanke på att remakes brukar suga så tänker jag att en remake av en sugig film kommer suga ännu hårdare.

 

Nja, å andra sidan, om jag nu inte tänker helt fel, så vart ju Ring-remaken riktigt uppskattad. Så chansen finns alltid att det här kanske blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något får mig att tro att det enda namnet som man behåller skulle vara "L"... frågan är om man verkligen kommer känna igen filmen, visste ni förresten att den purfärska filmen "Speedracer" är baserad på Akira... jag ha bara sett affischerna men jag kan inte minnas att någon i Akira åkte bil med någon vit spandex-dräkt och plasthjälm...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, å andra sidan, om jag nu inte tänker helt fel, så vart ju Ring-remaken riktigt uppskattad. Så chansen finns alltid att det här kanske blir bättre.

Jag antar att du har rätt.

Ja, The Ring-remaken blev uppskattad, men den blev ju inte bättre. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, å andra sidan, om jag nu inte tänker helt fel, så vart ju Ring-remaken riktigt uppskattad. Så chansen finns alltid att det här kanske blir bättre.

Jag antar att du har rätt.

Ja, The Ring-remaken blev uppskattad, men den blev ju inte bättre. ;)

what he said. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visste ni förresten att den purfärska filmen "Speedracer" är baserad på Akira...

Och här trodde jag i min enfald att den var baserad på Speed Racer (dvs amerikanska dubbversionen av Mach GoGoGo)...!

 

Visst är det lustigt? Killen som gjort filmen (har glömt av vem det var) påstod att den var baserad på Akira och inte Mach Gogogo, just därför jag reagerat... -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det var kanske dumt av mig att bara anta att filmen skulle vara skit, men själv tycker jag att kvalitén bland filmer har gått neråt på sistonde.

Numera är det bara enklare för mig att anta att alla filmer är skit tills de bevisar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Säker på att du inte läst fel? De ska göra en amerikansk variant av Akira, Di Caprio ska vara inblandad, men jag har inte hört någon påstå att Speed Racer var den filmen.

 

Ingen aning, fanns en intervju i Metro där de skrev om en film som nyss hade premiär (vilket var Speed Racer) och att den gick dåligt i USA men ändå uppskattades av folk som var intresserade av "såkallad anime" då "någon" hade hämtat mycket inspiration från Akira. Mach Gogogo nämndes inte alls i artikeln...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...