Hoppa till innehåll
Anime.se

FFXIII till 360


Hato
 Share

Rekommenderade inlägg

Alltså det som avgjorde att dom släpper det till 360 också är antagligen utvecklingsverktygen till 360 som jag hört många prisa på senaste tiden som dom bästa som finns på konsolmarknaden, måste vara det, för varför inte släppa ett spel till ytterligare en marknad om det tom är lättare än att bara göra det till konsolen man planerade exclusive till?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta var en av de bästa nyheterna detta året på spelfronten.

Jag är ett JRPG fan sedan SNES tiden och väntat på den dagen då Square Enix får tummen ur o ger ut spel till boxen med. och då spel de själv gör inte bara spel de själv ger ut men som har en annan utväcklare.

 

Dock lite synd att FF versus XIII inte kommer till boxen då det är en del av samma story men man får väl vara glad för det man får om man inte köper båda konsollerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Det står att det utvecklas på en PC-plattform... det betyder väl inte att spelet även släpps till PC?

Square har nu bekräftat att en PC-version inte ingår i planeringen.

 

Alltså det som avgjorde att dom släpper det till 360 också är antagligen utvecklingsverktygen till 360 som jag hört många prisa på senaste tiden som dom bästa som finns på konsolmarknaden

Med tanke på att de har gått ut med att de inte tänker påbörja 360-versionen av spelet förrän den japanska PS3-versionen är färdig och att den sistnämnda variantens utveckling inte kommer påverkas ett dugg av den andra, så... nja, jag är skeptisk. Jag tror mer på att det gick till så här:

 

- Tjena, mitt namn är Microsoft. Vi skulle kunna pröjsa för ett par exklusiva titlar, vad sägs? Vi betalar extra om vi får FFXIII också.

 

- Hmmm... vi får fett av stålar av herr Microsoft OCH chansen att sälja ännu fler exemplar. Win!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sa han inte i uttalandet under E3 att FF13 kommer släppas samtidigt till båda plattformar?

 

Surfade runt lite på FZ och hittade förljande information.

Toriyama sa att utvecklingen inte ändrat riktning - PS3-versionen görs först, utan kompromisser med kvaliteten, för att sedan portas till 360. Det betyder att utanför Japan får PS3-versionen ligga och vänta på att 360-porten ska bli klar, eftersom spelet ska släppas samtidigt för båda plattformarna i Nordamerika och Europa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att Square äntligen går ifrån PS som enda plattform är allt annat än negativt. Just när det gäller Final Fantasy serien så har Sony stått för brutala konstnärliga förändringar i grund designen på bland annat karaktärer för att dom ville visa nya effekter, bland annat vid inträdet av CGI. Sen har dom även tagit bort en del för att konsollen hade svagheter på de områdena.

 

Så att Final Fantasy serien kommer gå över till flera konsoller är ett stort steg frammåt. Sprid Final Fantasy kärleken genom att uttöka mängden som har råd att följa serien med extremt stora number och sätter press på utvecklarna av konsollerna och inte på utvecklarna av spelet. Man skulle aldrig ha sagt till Leonardo Da'vinci att "Du kan inte måla den där kvinnan, blonda kvinnor är nyare".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när det gäller Final Fantasy serien så har Sony stått för brutala konstnärliga förändringar i grund designen på bland annat karaktärer för att dom ville visa nya effekter, bland annat vid inträdet av CGI.

Tetsuya Nomuras design kommer inte försvinna bara för att FFXIII släpps till 360 också, det vet du väl? Sony har inte stått för någonting annat än att introducera kraftigare hårdvara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej nej, det var ju bara det som jag antydde på helt enkelt. Att det inte kommer göra det, Sony har ju haft handlingskraften över serien och gjort ändringar som inte skaparna har varit överens om, och det är utöver tetsoya nomura.

 

Tänker på både FF7, FF8 och FFX där saker har ändrats.

 

Jag tycker att det är skitbra att det släpps till flera konsoller, så flera kan njuta av final fantasy hemma i deras tv soffor =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sony har ju haft handlingskraften över serien och gjort ändringar som inte skaparna har varit överens om, och det är utöver tetsoya nomura.

Öh. Näe? Ändringarna som Square har gjort med FF-serien (vad det nu är du syftar på, sci-fi grejerna kanske?) är ju helt och hållet Squares påhitt. Hironobou Sakaguchi har till exempel sagt att sci-fi-inriktningen de tog med FFVII är vad han alltid hade velat göra. Det hade varit synnerligen våghalsigt av Sony att gå och ställa krav på Square för att de skall få släppa en ny del av deras allra största spelserie på deras konsol som var helt ny och var tänkt att konkurrera med självaste Nintendo.

 

Vad är din källa egentligen? Gamereactors forum? För jag tror inte på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Undertiden kan ni pröva Eternal Sonata till 360 coolt rollspel, FFXIII släpps ut 09, va?

 

Antagligen om M$ får tummarna ur röven och ger Square-Enix tillgång till 360 devkitet -__-

Är lite det som det hänger på, för det ska släppas till båda plattformarna samtidigt, men så länge inte S-E får tillgång till utvecklingspacketet så tillåter inte utvecklingsledaren utvecklarna att ens tänka på en 360-version. utan total fokus på ps3-versionen. Vilket iofs är bra på sitt sätt, att de fokuserar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...