Hoppa till innehåll
Anime.se

FFXIII till 360


Hato
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag trodde ju personligen att Sony skulle slita som djur för att behålla deras genom tiderna mest sålda serie , fattar fortfarande inte att de verkligen kommer släppa det till 360 också. Sony måste ha ett gigantisk trumfkort inför deras presskonferanss för att vända på alla PS3-ägares humör.

 

( Ska tillägga att jag varken är PS3 fanboy eller en Xbot ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan va dåligt av Square-Enix att släppa till xbox 360.

Dåligt? Snarare dåligt om de inte skulle göra det. Face facts, bara tankelösa Sony-fanboys säger att Playstation 3 "äger" marknaden och att "det är dåligt att Square-Enix släpper sitt spel till xbox".

Sen release + svårprogrammerad kod till PS3 har gjort att fler och fler PS-trogna speltillverkare börjar släppa spel, om inte gå över till Xbox helt.

 

Kolla bara på Bandai Namco som släppt sina Ace Combat-spel exklusivt till Playstation ända sen 1995. Deras senaste Ace Comat 6 (som är totaläg btw) finns bara exklusivt till 360.

Rockstar med sin Grand Theft Auto har sedan GTA3 släppt sina spel först till Playstation, och senare till xbox, men denna gång har de ordnat en gemensam release, och i augusti i år kommer de släppa ett stort expansionspaket till GTA4 som kommer göras tillgänglig att ladda ner via Xbox Live. Detta paket kommer inte finnas till PS3.

 

Så lägg ner med de där spydiga kommentarerna, för de hjälper inte dig särkilt mycket ;)

 

Men ontopic: Fyfan vad nice! Jag var alltid lite småledsen över att jag inte kunde spela FFXIII eftersom jag bara har en 360 som spelkonsol här hemma, men nu har man ännu ett spel att se fram till <3

 

Och Hato, det är väl ändå Square Enix som bestämmer om deras spel ska släppas till andra konsoller eller inte. Men marknadsläget idag är ändå den att internationellt sett är 360n mycket större, och de ser möjligheterna av att släppa spelet till båda plattformar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror helt enkelt att Sony inte ville betala Square-Enix tillräckligt för att hålla spelet exklusivt till dem , och självfallet vill ju Square-Enix tjäna så mycket pengar som möjligt vilket de kommer göra nu när båda konsollerna får spelet.

 

Jag är helt för att spelet går till 360. Fler fans och göra belåtna borde ju leda till att spelen blir bättre eftersom ribban höjs.

 

Ska också tillägga att PS3 är sålt mer än 360 genom hela 08 enligt fler talet statestiksidor ( orka leta länkar etc ).

 

Jag hoppas bara att Sony ger nått tillbaka till alla som köpt PS3 , hittills har de bara tappat spel m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska också tillägga att PS3 är sålt mer än 360 genom hela 08 enligt fler talet statestiksidor ( orka leta länkar etc ).

Ja, men sen får man tänka på att 360 har haft sin konsoll ute på marknaden i över ett år mer i USA och Japan, samt 1,5 år här i Europa.

 

Jag hoppas bara att Sony ger nått tillbaka till alla som köpt PS3 , hittills har de bara tappat spel m.m

Jag hoppas det också, för PS3:an kunde blivit en så mycket bättre konsoll om Sony fokuserat sig mer på att sälja en konsoll till alla gamers än att hålla på med sina corporate-fulerier >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag överväger att skicka klagomål till Sony... snåla jävlar, jag som övervägde att köpa en ps3a, men nu vetifan... väntar nog på nextgen konsolerna isf. Hyr en ps3a(/360 (twi twi twi, kastar salt över axeln och allt som kan motverka otur)) i en månad lira igenom FFXIII och sen vara nöjd med det.

 

Jag är också övertygad om att M$ betalade mer för att få FFXIII till sin konsol än vad Sony gjorde.

 

f.ö. Så har det bara gått utför med RPG Genren sen Square Soft slogs ihop med Enix, var för sig har de gjort riktigt magnifika spel, men tillsammans har det mest blivit meh...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen release + svårprogrammerad kod till PS3 har gjort att fler och fler PS-trogna speltillverkare börjar släppa spel, om inte gå över till Xbox helt.

Vad jag har hört så skall PS3:an vara mycket smidigare att programmera till än PS2 så jag tror att det rör sig mer om $$$ än "yay easy hardware". Tänk på att de PS2-exklusiva GTA-spelen släpptes till Xbox och PC efter ett tag de också, just för att Rockstar hade ett avtal med Sony. Det var troligtvis avtalet som gjorde att de var exklusiva så länge och då spelar det ju ingen roll vilken konsol det är lättast att utveckla till.

 

Angående detta är jag ganska besviken. Egentligen är det ju ganska onödigt att vara det, jag är ju trots allt en PS3-ägare med planerna att köpa både en Wii och 360 så småningom, men grejen är väl att jag gärna hade sett det här exklusivt för PS3 helt enkelt. Det är trevligare med konsoler som kan definieras av dess spel och nu kan man inte längre tänka: "Final Fantasy? Ah, Playstation." Jag vill till exempel inte se Halo på PS3. Det drygaste är väl att fanboysen, från båda sidorna av kriget, nu vaknar till liv som aldrig förr.

 

Men man undrar ju vad fasen Sony pysslar med. Det här är en jävligt stor grej och man tycker ju att de kunde försöka lite mer med att hålla deras stora titlar exklusiva. Undrar hur mycket stålar Microsoft betalade för det här kalaset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

f.ö. Så har det bara gått utför med RPG Genren sen Square Soft slogs ihop med Enix, var för sig har de gjort riktigt magnifika spel, men tillsammans har det mest blivit meh...

Typ. Alltså, hade jag varit femton år hade jag nog varit extatisk, men nu känns det tjatigt, tråkigt... och framförallt känns den där spelserien så jäkla glättig och ytlig. Å andra sidan borde jag nog prova Final Fantasy XII -- det kanske bara är fördomar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FFXII är riktigt trevligt spel. Riktigt glad över att XIII kommer till 360, ända ångesten jag hade för att jag köpte en 360 var att jag inte skulle kunna spela det spelet. Har inte använt min 360 heller så mycket på senaste så ska bli trevligt att få använda den igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ögnat igenom tråden lite snabbt och jag har inget att säga förutom följande.

 

http://uk.youtube.com/watch?v=k-uTnqYHZ-I&eurl

 

Keep crying!!!

 

Bara bra a tt FFXIII kommer till 360, varför skulle det vara exklusivt för ps3? Varför ska jag var tvungen att köpa en ps3 för att spela ett schysst spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra citat från ANN:

Some PS3 proponents appear to have taken this quite badly, and I think they need a bit of perspective. Think back to that fateful day in 1996 when Square moved Final Fantasy VII from the Nintendo 64 to the PlayStation, thus leaving Nintendo fans with absolutely nothing. You'll still have your Final Fantasy, PS3 owners, so suck it up.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har PS3an fått något Final Fantasy ännu? Jag vet nämligen en hel del som köpte konsolen just för FF...

 

Surt läge xD

FFXIII skulle bli det första. Annars så kan man väl spela PS-spelen på konsolen om man känner för det, alltid nått. Som sagt surt läge men de får helt enkelt skylla sig själva "jumping the gun to early might get you shot when you least expect it".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har PS3an fått något Final Fantasy ännu? Jag vet nämligen en hel del som köpte konsolen just för FF...

 

Surt läge xD

FFXIII skulle bli det första. Annars så kan man väl spela PS-spelen på konsolen om man känner för det, alltid nått. Som sagt surt läge men de får helt enkelt skylla sig själva "jumping the gun to early might get you shot when you least expect it".

 

Haha, stackarna... aja, de får säkert någon sidostory eller något, precis som Nintendo fått alla dessa år sedan FF lämnade SNES.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brydde mig inte alls om FFXIII innan eftersom jag bara spelat sjuan och tactics serien, men nu när det kommer till 360 är jag plötsligt jätte insatt på spelet.

 

Vad jag har hört så skall PS3:an vara mycket smidigare att programmera till än PS2 så jag tror att det rör sig mer om $$$ än "yay easy hardware".

Jag har faktiskt också hört att det skall vara svårare att programmera för PS3n.

Det var från flera programmerare själva, men jag kommer inte ihåg vilket företag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt också hört att det skall vara svårare att programmera för PS3n.

Det var från flera programmerare själva, men jag kommer inte ihåg vilket företag...

Tja, jag skall egentligen inte uttala mig för jag vet verkligen inte ett jota om programmering. Men jag kan tänka mig att det är lite andra faktorer som gör att det i så fall skulle vara svårare att programmera till PS3 än PS2. (Så som att konsolen har så mycket mer kraft så att det blir svårt att lära sig hur man skall lyckas klämma ut kraften än t.ex att mjukvaran de sitter med skulle vara knepigare än föregående)Men som sagt... jag vet inte.

 

Angående att Versus XIII kommer fortsätta vara exklusivt så är det inget jag vågar lita på efter att XIII har bekräftats till 360 också. Speciellt om spelet skulle visa sig sälja bra på Microsofts maskin. (Versus lär ju vara färdigt först ett tag efter att huvudspelet är klart så ändringar kan ju helt klart göras)

 

Thanks to the new PC development platform, Kitase added, "Now that we're developing on a PC base, the pace is going a bit faster," Kitase said.

Det står att det utvecklas på en PC-plattform... det betyder väl inte att spelet även släpps till PC?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...