Hoppa till innehåll
Anime.se

Umineko no naku koro ni


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Tillhör du dem som haft mardrömmar om en liten tanig tös med vit basker och en stor blodig machete?

Då är det dags att få rysningar nu.

 

När fiskmåsarna skriker/gråter.

 

rZAiskHXh.jpg

Titel: Umineko no naku koro ni

Produktion: Frontier Works

Genre: Skräck, Mysterium, Psykologi, Higurashi

Avsnitt: ?

Startdatum: ? (I produktion just nu)

officiell sida

Promotional video

 

 

aEZzrSIlG.png

 

 

Handling:

Handlingen utspelar sig på ön Rokkenjima, mellan den 4e och 5e oktober 1986. Gamlingen Kinzo Ushiromiya ska gå och dö och ska därför avhandla vem som ska ärva familjens förmögenhet.

Hans 11 potentiella arvingar anländer precis lagom till att en tyfon drar in över ön, så att all kontakt med omvärlden hindras.

I sann Agatha Christie anda börjar familjemedlemmarna dö en efter en och vips så har man ett mördar mysterium.

 

Teasers från original spelet:

Umineko no Naku koro ni, Intro

Slideshow

 

Tankar

Nu kunde ju denhär handlingen låta ganska så alldagligt och tråkigt stereotyp. Om det inte vore för att dethär är uppföljaren till Higurashi no naku Koro Ni/Kai. Då har plötsligt scenariot potential till att bli något alldeles extra!

För er som inte sett Higurashi, skäms på er ;)

Dethär är vad ni missat:

 

Enligt min mening är dethär det bästa dom kunde ha gjort, då en 3e säsong på samma handling hade blivit fruktansvärt överflödigt efter kai's nötande och blötande av historien.

Nya karaktärer. Nytt scenario. En helt ny anime, men samma härliga Higurashi i grunden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, istället för en tredje säsång av Higurashi no naku koro ni?

Nja, det kommer en tredje del i serien (Higurashi no Naku Koro Ni Rei) dock så är det en OVA och kanske inte borde räknas som en ny säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, istället för en tredje säsång av Higurashi no naku koro ni?

Nja, det kommer en tredje del i serien (Higurashi no Naku Koro Ni Rei) dock så är det en OVA och kanske inte borde räknas som en ny säsong.

Om jag inte missförstått det helt så ska den OVAn inte vara en uppföljare, utan en remake av samma story som serien.

 

och ärligt talat. vill man ha en fortsättning på den sotryn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, istället för en tredje säsång av Higurashi no naku koro ni?

Nja, det kommer en tredje del i serien (Higurashi no Naku Koro Ni Rei) dock så är det en OVA och kanske inte borde räknas som en ny säsong.

Om jag inte missförstått det helt så ska den OVAn inte vara en uppföljare, utan en remake av samma story som serien.

 

och ärligt talat. vill man ha en fortsättning på den sotryn?

 

Från ANN:

The software developer Ryukishi07 (Seventh Expansion) revealed on Wednesday that the Higurashi no Naku Koro ni franchise's first video anime series, the Higurashi no Naku Koro ni Rei collection of side stories, will begin shipping on December 26 on DVD and one month later on Blu-ray Disc in Japan. The first of five volumes, "Hajisarashi," will be a gag story set in the municipal swimming pool. The next three volumes, which will be the "Saikoroshi" arc, will be a serious drama involving one of the story's heroines after the resolution of the two previous television series. This arc will be released between February and June of next year. The final volume, "Hirukowashi" on August of 2009, will be a slapstick romantic comedy based on a novel spinoff from the Higurashi Daybreak game, which is being ported to the PSP.

 

...verkar inte röra sig om en remake och det vore dessutom väldigt konstigt eftersom att Rei betyder tre eller tredje.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det vore dessutom väldigt konstigt eftersom att Rei betyder tre eller tredje.

Njae.

itch, ni, san ...tyckte väl det var något fel där. :|

Tänkte fel, sorry. Annars så tror jag faktist att Rei syftar mer på soul, spirit, departed soul, ghost eller zero, nought som jag fick fram här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte fel, sorry. Annars så tror jag faktist att Rei syftar mer på soul, spirit, departed soul, ghost eller zero, nought som jag fick fram här.

Tyvärr det stavas 礼 i Higurashis fall som Sceleris skrev och inte 零 eller 霊 (noll, ingenting etc och själ/ande som du nämnde).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, har aninem samm introlåt som spelet gör det mig VÄLDIGT glad.

Nja, det är nog inte speciellt troligt med tanke på dethär:

Higurashi anime intro

men dom lyckades ju ruskigt bra sist, så jag har höga förväntningar på musiken.

 

jag menar, inte mycket spöar denhär: Naraku No Hana

 

En officiell sida för serien finns nu uppe också. tyvärr är den på utrikiska.

 

Skulle någon vilja vara så vänlig och tolka vad domdär datumen handlar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Det här kan ju bli intressant. Ska definitivt kolla in den när den kommer. Jag tänker dock inte hoppas på för mycket eftersom Kai totalt våldtog mina förväntningar genom att kombinera känslan från första säsongen med en generisk, amerikansk tonårs-historia med sensmoralen "tillsammans är vi starka, vi kan om vi vill". Har fortfarande inte återhämtat mig till fullo.

 

Btw... fiskmås = havskatt? =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Btw... fiskmås = havskatt? =P

ja jag noterade också det. märkligt språk dom har där borta. :D

 

Förstår precis dina tankar om kai. är därför jag är väldigt glad att de valde en helt annan story med helt andra karaktärer för denhär uppföljaren.

By the way...

Tydligen ska denhär storyn vara ännu mer grafiskt våldsam än föregångarna. :surprised: >:D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

Tackar sceleris som uppmärksammade mig på denna uppdatering:

http://www.famitsu.com/anime/news/1224979_1558.html

Smakprov på både ljud och bild från serien, till skillnad från förra teaser som bara var stilbilder och musik från spelen.

Jag dreglar.

 

Någon med utländska språkkunskaper får gärna tolka texten och datumen i slutet. :D

oAODNKgLN.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Vafalls? Inga reaktioner på detta härliga första avsnitt?

 

För min del så tycker jag att det levde upp till alla mina förväntningar och känns riktigt lovande så långt.

Och vilken jäkla bra musik!

 

Min lilla bloggning från tåget imorse efter att ha sett avsnittet:

http://ashestoashaz.blogspot.com/2009/07/fiskmasar.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till skillnad från Higurashi, som ju började med att visa ett brutalt mord direkt, hade inte Umineko en sådan start som verkligen väcker ett starkt intresse, men eftersom det är samma skapare så är det ingen större fara. Jag tyckte det var ett hyfsat första avsnitt, men en del spelare av PC-versionen tyckte visst att det gick lite väl fort fram, att man hoppade över djupare introduktioner och motiveringar. Men det är ju ett första avsnitt, så man får väl ge det mer tid.

 

Det ser åtminstone mycket bättre ut än Higurashi, och jag hoppas att Umineko inte kommer att gå miste om sin potential lika mycket som Higurashi gjorde på grund av dålig animation och stel regi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att serien börjar starkt och som Sceleris skrev till skillnad ifrån Higurashi så tog dom det lite lugnare, och med det så vart det mer spänande tycker jag.

Hoppas att dom kommer kunna hålla dom mått nu som dom har satt upp ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...