Hoppa till innehåll
Anime.se

The Last Remnant


Pthia
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon mer än jag som satt tänderna i detta?

Personligen tycker jag att det är ett av de bättre jrpg jag spelat denna generationen, vilket kanske inte säger så mkt eftersom det inte släpts så många samt jag bara äger en 360.

Men hur som hälst om man bortser från den dåliga framerate i fighterna o lite texture popins så är det ett riktigt bra spel imo.

Någon annan som testat det? (själv kom jag nyss till disc 2 och gillar det skarpt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I min mening är det bättre. Men jag är med förtjust i turn based systemet än real time, och man slogs ju faktiskt i real time i eternal sonata även om man turades om.

det är desutom längre och det finns betydligt mer att göra vid sidan om main quest storyline.

Personligen tycker jag detta är vassare men eternal sonata var ett bra spel utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tagit tag i det här spelet och måste hålla med om att det är riktigt roligt. Bra med massor av sidouppdrag. En liten negativ grej är dock all laddningstid. Storyn är även den lite svag men själva stridssystemet och sidouppdragen lyfter spelet en hel del.

 

Om jag ska jämföra den här med det senaste jrpg jag spela, Infinite Undiscovery som också är gjort av square enix så gillar jag det här snäppet bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tagit tag i det här spelet och måste hålla med om att det är riktigt roligt. Bra med massor av sidouppdrag. En liten negativ grej är dock all laddningstid. Storyn är även den lite svag men själva stridssystemet och sidouppdragen lyfter spelet en hel del.

 

Om jag ska jämföra den här med det senaste jrpg jag spela, Infinite Undiscovery som också är gjort av square enix så gillar jag det här snäppet bättre.

 

Jag tyckte också bättre om detta än infinite undiscovery faktiskt men dock är ju inte IU gjort utav square. Det är Tri-Ace som gjort IU, samma utvecklare som gjort Star Ocean serien.

 

Dock tycker jag storyn i The last remnant är helt ok, vissa delar kanske inte är så bra men över lag tycker jag den är fullt godkänd.

De negativa i Last Remnant tycker jag är de många laddningstiderna som du nämnde men även den låga framerate i striderna. annars inget direkt o klaga på, för ett fan av genren så är det varmt rekomenderat av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yeay! Fick precis sätta in cd2 nu. Skoj värre är det här spelet som sagt men inte felfritt. Kanske kanske att jag kan pressa så att jag kan ha det klart innan Prince of persia kommer. Sen har jag iofs lite andra spel att spela, men de lockar inte lika mycket, förutom GoW då. Men måste vänta på att bror min kommer hem så vi kan avsluta ettan. Oj nu vart de lite offtopic så jag slutar där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yeay! Fick precis sätta in cd2 nu. Skoj värre är det här spelet som sagt men inte felfritt. Kanske kanske att jag kan pressa så att jag kan ha det klart innan Prince of persia kommer. Sen har jag iofs lite andra spel att spela, men de lockar inte lika mycket, förutom GoW då. Men måste vänta på att bror min kommer hem så vi kan avsluta ettan. Oj nu vart de lite offtopic så jag slutar där.

 

Jag själv är bara en liten bit in på cd2 och jag tycker att det verkar som att spelet är väldigt långt. åtminstånne om man gör alla sidouppdragen. Nu loggar inte spelet timmar men jag är nog uppe i rätt många för att bara vara igenom halva spelet om andra skivan är lika lång.

 

Lite offtopic då: Gears 2 har jag redan spelat igenom och gillar du 1an så kommer du säkert gilla 2an, dock enligt min åsikt inte utan brister. Men jag ska inte avslöja något det förstör ju hela upplevelsen för dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag själv är bara en liten bit in på cd2 och jag tycker att det verkar som att spelet är väldigt långt.

 

Och där förlorade skaparna en köpare.

 

Max 20 timmars speltid för min del. Är det mer får det vara. Har spelat Fable 2 i typ 30 timmar och först nu inser jag hur jäkla mycket bättre jag hade kunnat använda dessa timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag själv är bara en liten bit in på cd2 och jag tycker att det verkar som att spelet är väldigt långt.

 

Och där förlorade skaparna en köpare.

 

Max 20 timmars speltid för min del. Är det mer får det vara. Har spelat Fable 2 i typ 30 timmar och först nu inser jag hur jäkla mycket bättre jag hade kunnat använda dessa timmar.

 

Själv tycker jag mer speltid bara är bra, ibland får man lite mani och har en dag över helt och hållet och bara gamar utav helvete och sen så sitter man där efter 4 speltimmar(GOW tex) och spelet är slut, ser hellre att man får kämpa litegrand och att det är en massa speltid, detta spel har nog förlorat en köpare som du säger men fått en köpare samtidigt.

 

Världen är återigen i balans!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag själv är bara en liten bit in på cd2 och jag tycker att det verkar som att spelet är väldigt långt.

 

Och där förlorade skaparna en köpare.

 

Max 20 timmars speltid för min del. Är det mer får det vara. Har spelat Fable 2 i typ 30 timmar och först nu inser jag hur jäkla mycket bättre jag hade kunnat använda dessa timmar.

 

Själv tycker jag mer speltid bara är bra, ibland får man lite mani och har en dag över helt och hållet och bara gamar utav helvete och sen så sitter man där efter 4 speltimmar(GOW tex) och spelet är slut, ser hellre att man får kämpa litegrand och att det är en massa speltid, detta spel har nog förlorat en köpare som du säger men fått en köpare samtidigt.

 

Världen är återigen i balans!

 

Jag tycker med att längden i ett spel är bra. Jag tyckte att de 20 timmarna som Infinite Undiscovery bjöd på var ok för det uppmanade en till flera rundor genom spelet iom fler svårighetsgrader osv men ett riktigt bra rollspel tycker jag ska kunna bjuda på c:a 40-60 timmar första rundan i normal takt.

 

Och om detta frånskräckte en köpare så om man bara gör "main quest storyline" så tar det givetvis inte lika lång tid men ska man göra sido uppdragen och utforska världen så har man minst lika mycket tid till och det gillar jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste hålla med Avathar och Pthia om att riktigt bra rollspel bör ha en respektabel längd på runt 40 timmar. Jag vill minnas att det tog mig 62 timmar att klara ut Xenogears första gången, och det anser jag än idag vara en av mina absoluta favoriter. Sedan är just rollspelsgenren lite speciell på den punkten; eftersom det är ett äventyr med rullande handling som ska rymma en del plott-tvistar blir det lätt att tiden dras ut, och är det dessutom kul att slåss tillbringar man gärna ett par extra timmar åt det. Ett storytungt actionspel på tio timmar kan kännas precis lika långt som ett RPG på fyrtio.

 

Hursomhaver ser jag definitivt fram emot The Last Remnant; spelet fick en 8:a av IGN och 7:a av Gamereactor, så det lär bli ett värdigt sätt att tillbringa jullovet. Och jag hoppas verkligen att det är bättre än Eternal Sonata.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har väldigt svårt att fastna vid single player spel nuförtiden (eller spel överhuvudtaget) men jag ska försöka ge de här spelet en chans. Gillar verkligen när man kan göra något annat på sidan av huvudstoryn och möta super bossar som näst intill krossar än om man inte har hög level och bra utrustning. Hoppas det här spelet har någon sådan boss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har väldigt svårt att fastna vid single player spel nuförtiden (eller spel överhuvudtaget) men jag ska försöka ge de här spelet en chans. Gillar verkligen när man kan göra något annat på sidan av huvudstoryn och möta super bossar som näst intill krossar än om man inte har hög level och bra utrustning. Hoppas det här spelet har någon sådan boss.

 

Det har 5st bossar vid sidan om som ger achievements iaf och jag har bara besegrat en av dem och det var den näst lättaste så det finns det.

Finns även mängder med "rare spawns" eller vad man nu ska säga du kan t.ex gå igenom samma område flera ggr och så helt plötsligt sitter där en gigantisk fågel på en klippa som äter upp dig på några rundor om du inte är försiktig. så spara alltid innan du attakerar något som ser farligt ut :P

 

Desutom så i vanliga områden som du är i ganska tidigt i spelet kan det typ gå omkring drakar som du inte har en chans att göra någon skada på så det finns alltid något att gå tillbaka till och försöka klå när du är lite bättre och har lite större party :)

 

Dock så får ju du som alla andra som spelar spelet tampas med låg framerate i fighterna och många laddningstider men lägger man in spelet på hårddisken så blir inte laddningstiderna så farligt långa det är bara lite väl många.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tog mig tiden att läsa Gamereactors recension vilket jag tycker ger en än ganska så bra bild om hur spelupplevelsen är. Betyget säger mig inte mycket men det beskrivs bra där om vilka missar som Square Enix har gjort och tar samtidigt upp det härliga stridssystemet som finns.

 

Och angående spelets längd. Det finns MYCKET att göra om man så vill. Huvudhandlingen vet jag inte hur långtid den är på men den är nog minst på kanske 20 timmar? Har svårt att få en tidsuppfattning då det inte finns någon speltids klocka. Men med alla sidouppdrag som finns räcker spelet säkert en 40 timmar, om inte mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror det handlar om vad man har annat att göra också, och hur mycket verkligheten drar. Och vad man pysslar med.

 

Tyckte själv förut att 40+ speltimmar för spel var helt OK, när jag spelade igenom alla Fajnal Fäntäzy, Chrono Trigger etcetera. Men numer… 40 timmars speltid, när man har heltidsjobb och ett helt hushåll att ta hand om själv… man får vara glad om man får några timmar då och då. 40 timmar betyder att jag är låst med det spelet i säkert en eller två månader. Då blir det bara jobbigt. Man får mer och mer saker man vill göra, och 40 timmar, då ägnar jag hellre tiden åt att kolla igenom fem animéserier. Beror väl på vad man prioriterar.

 

För spel som inte avslutas efter en körning (typ skjutspel) känns som att 10 timmar är en vettig längd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har spelat kanske i 3-4 timmar, hittills verkar Eternal Sonata vara ett bättre spel både vad gäller karaktärer (jag hatar huvudrollen, ovanligt va?), stridssystemet och musiken (Eternal Sonata oslagbar denna generation på RPG-frontens musik?). Men det verkar onekligen vara kul och jag kommer väll att spela igenom det, postar mina kompletta tankar om spelet då, eller inte, beror väll helt enkelt på om jag känner för det :3 ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har spelat kanske i 3-4 timmar, hittills verkar Eternal Sonata vara ett bättre spel både vad gäller karaktärer (jag hatar huvudrollen, ovanligt va?), stridssystemet och musiken (Eternal Sonata oslagbar denna generation på RPG-frontens musik?). Men det verkar onekligen vara kul och jag kommer väll att spela igenom det, postar mina kompletta tankar om spelet då, eller inte, beror väll helt enkelt på om jag känner för det :3 ?

 

No worries, jag hatar huvudpersonen i ES också...fan vad hon gör mig arg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att musiken var bättre i Eternal Sonata samt att huvudrollen i TLR är jävligt jobbig och lite för standard. Men jag håller inte med om att stridssystemet var bättre i Eternal Sonata. Eller jo det gör jag föresten kanske. Det som förstör så mycket i det här spelet är att grafikmotorn inte alls är bra. Det hackar och laggar ibland lite väl mycket så att striderna liksom inte alls får den fart som de borde ha. Quick action grejen förstörs rejält av det här och det är inga som helst konstigheter att hänga med där, tyvärr då utmaningen försvinner där. Men spelet har tydligen en något som gör att jag gillar det ändå så jag spelar vidare utan att försöka tänka på de brister som finns.

 

Spoiler från CD2

Har kommit nu till att försöka besegra de sex forten som kommit fram där man ska besegra först arméerna och sedan en general. Skulle köra det sista fortet och lyckades klara generalen där. Var riktigt nöjd med mig själv då det inte var den lättaste fajten och tänkte att jag skulle få andrum för att spara och kanske göra något annat. Så jävla fel jag hade. Direkt efter den fajten skulle man tydligen möta Cyklopen! Jävlar va spö jag fick och riktigt ledsen vart jag. Nu håller jag på och försöker lvla upp mina gubbar så att jag inte ska få lika mycket spö. Men det tar ju sådan jävla tid att lvla! Någon som kommit lika långt och har några tips om det finns några snabba sätt att lvla på eller något jag kanske missat helt. Extrauppdragen har jag gjort det mesta av och har bara några få kvar vad jag vet, inget av de är värt att göra nu direkt heller. Lvlar antingen vid andra stigen eller stranden.

 

Aja tillbaka till lvlandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som förstör så mycket i det här spelet är att grafikmotorn inte alls är bra. Det hackar och laggar ibland lite väl mycket så att striderna liksom inte alls får den fart som de borde ha. Quick action grejen förstörs rejält av det här och det är inga som helst konstigheter att hänga med där, tyvärr då utmaningen försvinner där. Men spelet har tydligen en något som gör att jag gillar det ändå så jag spelar vidare utan att försöka tänka på de brister som finns.

 

Du kan ju annars stänga av quick time events så det görs automatiskt, inte för att jag gör det men ändå. om du tycker att utmaningen försvinner i dem dvs, de är ju ändå bara till för o kedja ihop slagen så du får förtur och en extra combat art i slutet. Men jag håller med det är lite för lätt när det laggar jag träffar nog c:a 9/10 st tror jag. jag missar blocken rätt ofta för e inte med då lika bra av någon anledning.

 

Läste din spoiler jag har inte kommit dit än så vet inte var man levlar som bäst faktiskt, jag har inte haft så mycket tid att spela just nu men tar igen det på söndag samt i nästa vecka :P

 

En annan fråga monster som man fångar har de någon användning förutom o tjäna pengar på? För jag har fångat in vissa rarespawns som kan säljas för runt 50k och jag har alltid problem med pengar för att uppgradera vapnen är ju snordyrt efter några levlar, tror det kostar 70k+ per vapen nu och så snabbt tjänar man inte pengar i spelet.

Finns det någon npc som vill ha något visst monster eller det är bara att sälja iväg alla i första bästa shop? Just nu sparar jag ett av varje så jag har om det skulle behövas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En annan fråga monster som man fångar har de någon användning förutom o tjäna pengar på? För jag har fångat in vissa rarespawns som kan säljas för runt 50k och jag har alltid problem med pengar för att uppgradera vapnen är ju snordyrt efter några levlar, tror det kostar 70k+ per vapen nu och så snabbt tjänar man inte pengar i spelet.

Finns det någon npc som vill ha något visst monster eller det är bara att sälja iväg alla i första bästa shop? Just nu sparar jag ett av varje så jag har om det skulle behövas.

 

Jag säljer mina iaf. Så jag har pengar i överflöde då jag fått så mycket av alla uppdrag. Har just nu runt 300k och vet inte vad jag ska lägga skiten på. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade klart de 2 första grottorna i spelet och det verkar helt okej än så länge, det här ska jag nog fortsätta med.

 

Blev till en början lite förvånad över stridssystemet eftersom jag hade fått för mig att det var realtime men efter en stund kom man in i det. Det är väl inte det bästa men inte heller det sämsta systemet men det kanske blir bättre efter att man har kommit en bit i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...