Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp!


Slajmost
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan alla! Jo de är så att man är nu i ålder då man vill ha av sin oskuld med mera. Så har jag nu snackat med en tjej rätt så länge. Är den perfekt för mig. Fast problemet är... Hon har redan en... Fast ändå.. bara få träffa henne skulle nästa göra mig svimmande. Fast vi bor väldigt bortom långt. Så jag undrar ifall ni vet hur man ska göra? För att bli bra vänner med varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Distansförhållanden är skitsvårt, speciellt i din ålder. När jag var yngre hade jag en kille i Stockholm, vilket slutade med att jag blev tvungen att dumpa honom på telefon efter att ha fått höra av vår gemensamma kompis att killen inte var intresserad av mig egentligen... Det gjorde skitont och är en upplevelse jag hade klarat mig bättre utan. Icke att rekommendera om inte båda är VÄLDIGT seriösa.

 

Om du bara vill bli av med oskulden kanske det kan vara skönt att det är med någon som man mest håller mejlkontakt med sen, men å andra sidan, du vill väl att det ska betyda något hoppas jag. Finns det ingen mysig tjej alls där du bor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan alla! Jo de är så att man är nu i ålder då man vill ha av sin oskuld med mera.

Du är alltså över 30? ;)

Nej, om jag ska vara seriös - att ha DET som primärt mål tycker jag är fel sätt att angripa "problemet". Försök hitta lämpligt flickvän/pojkväns-material, snarare än någon att ha sex med. Och att någon verkar perfekt på LJ/Facebook/MSN/ICQ är ingen garanti för att man passar ihop IRL också. Man måste träffas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Distansförhållanden är skitsvårt, speciellt i din ålder. När jag var yngre hade jag en kille i Stockholm, vilket slutade med att jag blev tvungen att dumpa honom på telefon efter att ha fått höra av vår gemensamma kompis att killen inte var intresserad av mig egentligen... Det gjorde skitont och är en upplevelse jag hade klarat mig bättre utan. Icke att rekommendera om inte båda är VÄLDIGT seriösa.

 

Om du bara vill bli av med oskulden kanske det kan vara skönt att det är med någon som man mest håller mejlkontakt med sen, men å andra sidan, du vill väl att det ska betyda något hoppas jag. Finns det ingen mysig tjej alls där du bor?

Geh.( >________< ) Kanske... Vet inte vad men jag har aldrig direkt varit snubben som är ute om kvällarna och leker kool. Men känner mig ensam utan att äns ha varit med en tjej ._., problemet kommer till att jag är väldig blyg ut av mig.. så jag är inte en sån som skulle vågat dra till några krav på nån tjej.. Mysig tjej.... Inte än kanske i storstaden. Bara vänta tills JB då >.<. Eller finns de många tjejer i min ålder "15" som gillar datornördar? ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Distansförhållanden är skitsvårt, speciellt i din ålder. När jag var yngre hade jag en kille i Stockholm, vilket slutade med att jag blev tvungen att dumpa honom på telefon efter att ha fått höra av vår gemensamma kompis att killen inte var intresserad av mig egentligen... Det gjorde skitont och är en upplevelse jag hade klarat mig bättre utan. Icke att rekommendera om inte båda är VÄLDIGT seriösa.

 

Om du bara vill bli av med oskulden kanske det kan vara skönt att det är med någon som man mest håller mejlkontakt med sen, men å andra sidan, du vill väl att det ska betyda något hoppas jag. Finns det ingen mysig tjej alls där du bor?

Geh.( >________< ) Kanske... Vet inte vad men jag har aldrig direkt varit snubben som är ute om kvällarna och leker kool. Men känner mig ensam utan att äns ha varit med en tjej ._., problemet kommer till att jag är väldig blyg ut av mig.. så jag är inte en sån som skulle vågat dra till några krav på nån tjej.. Mysig tjej.... Inte än kanske i storstaden. Bara vänta tills JB då >.<

Ge dig inte in i något bara för att du känner att du "vill ha" ett förhållande, utan vänta tills du får tag i någon du verkligen tycker om, och som det finns realistiska förutsättningar att ha ett förhållande med (dvs. inga distansförhållanden, hippies, kriminella MC-gängsmedlemmar, etc.) Själva konstruktionen "förhållande" är grovt överskattad; tar upp en massa tid och pengar du hade kunnat spendera på bättre saker, och är verkligen inte värt det om du inte hittar en person du vet du vill satsa på, så att inte våga ställa krav är en rätt dålig ide.

 

Å andra sidan, har du dåligt självförtroende kan det vara en bra ide att öva upp dig innan du ger dig på någon du verkligen vill ha. Satsa på tjejer som själva är osäkra, ser mindre bra ut eller på annat vis har låg status på datingarenan. De kommer att vara betydligt lättare mål än de du faktiskt är ute efter, och enkla segrar ger bättre självförtroende. Se bara till att inte bli för djupt involverad med någon du inte är seriös om, det är osmidigt för dig och jäkligt elakt mot henne.

 

När du jobbat dig upp lite självförtroende och en känsla för vad man bör och inte bör göra blir det läge att lägga en seriös insats på någon du är seriöst intresserad av, men inte tidigare. Att bli nobbad när man redan har dåligt självförtroende gör bara att nästa gång kommer att gå ännu sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge dig inte in i något bara för att du känner att du "vill ha" ett förhållande, utan vänta tills du får tag i någon du verkligen tycker om, och som det finns realistiska förutsättningar att ha ett förhållande med (dvs. inga distansförhållanden, hippies, kriminella MC-gängsmedlemmar, etc.) Själva konstruktionen "förhållande" är grovt överskattad; tar upp en massa tid och pengar du hade kunnat spendera på bättre saker, och är verkligen inte värt det om du inte hittar en person du vet du vill satsa på, så att inte våga ställa krav är en rätt dålig ide.

 

Å andra sidan, har du dåligt självförtroende kan det vara en bra ide att öva upp dig innan du ger dig på någon du verkligen vill ha. Satsa på tjejer som själva är osäkra, ser mindre bra ut eller på annat vis har låg status på datingarenan. De kommer att vara betydligt lättare mål än de du faktiskt är ute efter, och enkla segrar ger bättre självförtroende. Se bara till att inte bli för djupt involverad med någon du inte är seriös om, det är osmidigt för dig och jäkligt elakt mot henne.

 

När du jobbat dig upp lite självförtroende och en känsla för vad man bör och inte bör göra blir det läge att lägga en seriös insats på någon du är seriöst intresserad av, men inte tidigare. Att bli nobbad när man redan har dåligt självförtroende gör bara att nästa gång kommer att gå ännu sämre.

Okej, så ifall man t ex skaffar ett par tjej kompisar (inget sexuelt) i värklighet så skulle de vara ett bra sätt att tränna upp mig? Och i sånna fall är då t ex konvent ett bra ställ å träffa tjejer som man har lite lättare å snacka med? Eller Ska de vara inom samhället?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, så ifall man t ex skaffar ett par tjej kompisar (inget sexuelt) i värklighet så skulle de vara ett bra sätt att tränna upp mig? Och i sånna fall är då t ex konvent ett bra ställ å träffa tjejer som man har lite lättare å snacka med? Eller Ska de vara inom samhället?
Att skaffa tjejkompisar är nog en god ide för lite perspektiv, och konvent kan nog vara bra ställen att skaffa dem, fast kanske inte av det allra nördigaste slaget (mer stjälp än hjälp där, misstänker jag.) Det jag mest syftade på var dock dejting.

 

Att känna sig attraktiv är inte lätt när man aldrig haft ett förhållande och "alla andra" verkar vara åtrådda av hela stan. (Tips: "alla andra" ljuger - rent statistiskt har "alla andra" legat med ungefär 0,6 tjejer eller så i den åldern.)

 

Fiska runt lite, se vad du får tag i. När du får tag i någon, så dejta ett par veckor. Att känna sig åtrådd och attraktiv ger en bra boost till självförtroendet även om personen i fråga kanske inte är ens drömpartner, och bra självförtroende märks och attraherar, på samma sätt som dåligt självförtroende är frånstötande.

 

Visst är det ytligt och cyniskt, och det man kan inte sticka under stol med att det man gör i den situationen faktiskt är att utnyttja folk, men det är så spelets regler ser ut; du kan vara helt säker på att andra kommer göra samma sak med dig. Du behöver helt enkelt expa upp dina dejtingskills, och därefter leta tillräckligt mycket för att hitta rare drops som du faktiskt är intresserad av, för att dra en MMO-parallell.

 

min ålder "15"
Ha inte sån brådska. Jag vart inte av med oskulden förrän strax före jag fyllde 20, och jag har inte tagit någon skada av det.

 

Eller finns de många tjejer i min ålder "15" som gillar datornördar? ._.
Ett tips är att jobba på att bli socialt fungerande, om du inte är det. Att vara nörd är egentligen inget problem under förutsättning att du duschar, rakar dig (om du har någon skäggväxt än, that is,) klär dig någorlunda vettigt (trasiga jeans och T-shirt med animetryck ingår inte i denna kategori) och faktiskt kan prata om något annat än elektronik, kernelmoduler och senaste avsnittet av Naruto.

 

Den typ av tjejer som inte är intresserad av andra än stureplansprofiler och festprissar kommer inte att vara intresserad av dig oavsett, vilket inte är någon förlust, dels eftersom de tenderar att vara väldigt ytliga och mediokert begåvade, och dels eftersom ett förhållande utan gemensamma beröringspunkter är dömt att misslyckas.

 

De som däremot kan vara intresserade av nördar är fler än du tror, men ingen av dem kommer att ägna dig så mycket som en tanke om du ser ut, luktar eller beter dig som en socialt handikappad svettslusk (jag menar nu inte att du gör någonting av detta; jag vet bara att det inte är ovanligt att nördar har problem, i varierande utsträckning, med i dessa kategorier.) Skulle du själv vilja ha en tjej som duschar två gånger i veckan, rakar benen en gång till jul och en till midsommar, klär sig nästan uteslutande i illa sittande Gravitation-tröjor och kan mala på i timtal om vilken bishie hon helst skulle rollspela bögsex med?

 

De få som skulle ta även en supersvettig ärkenörd vill du i allmänhet hålla dig borta ifrån. Skälet till att de är så förlåtande är sannolikt att de själva ser ut/luktar/beter sig minst lika illa, vilket inte är särskilt tilltalande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[...]

 

Waow. Du är verkligen person som man kan snacka sina problem å få dunder hjälpen. Fast bryr inte tjejerna hur man ser ut i kroppsligt? T ex tjock, spinkig, musklig, lång, small. Okej, jo en luktande typ skulle man ju abosolut inte ha. För tillfället är jag ju mera fixerad i dator delar än i kläder. Även ifall jag köper kläder då och då. Lite av de att i skolan gillar jag inte vissa mitt sanna jag utan vara lite mera av en riktig "nörd". Då jag gillar inte att ha ett fjortis beteende eller något i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Waow. Du är verkligen person som man kan snacka sina problem å få dunder hjälpen. Fast bryr inte tjejerna hur man ser ut i kroppsligt? T ex tjock, spinkig, musklig, lång, small. Okej, jo en luktande typ skulle man ju abosolut inte ha. För tillfället är jag ju mera fixerad i dator delar än i kläder. Även ifall jag köper kläder då och då. Lite av de att i skolan gillar jag inte vissa mitt sanna jag utan vara lite mera av en riktig "nörd". Då jag gillar inte att ha ett fjortis beteende eller något i den stilen.
Det underlättar självklart om man inte är sjukligt (med betoning på "sjukligt" - alla vet att riktiga människor inte ser ut som H&M-annonser) över- eller underviktig. Är man det bör man söka läkarhjälp för det oavsett (om det inte går att åtgärda genom att bara ändra sin kosthållning och/eller sina motionsvanor,) då det kan leda till hälsoproblem både på lång och kort sikt.

 

Att klä sig OK handlar inte heller om att bränna så mycket pengar som möjligt på fåniga märkeskläder (om man nu inte är intresserad av de ytliga, underbegåvade innetjejerna jag nämnde tidigare) utan om att veta vad som funkar. Skjorta och välsittande jeans med något snyggt skärp funkar t ex hur bra som helst, och är väl i princip det billigaste man kan ha på sig om man handlar i rätt affärer. Huvudsaken är att ha hela, rena, välsittande kläder och matchande kläder, sen kan man köra på lite vad man känner för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det underlättar självklart om man inte är sjukligt (med betoning på "sjukligt" - alla vet att riktiga människor inte ser ut som H&M-annonser) över- eller underviktig. Är man det bör man söka läkarhjälp för det oavsett (om det inte går att åtgärda genom att bara ändra sin kosthållning och/eller sina motionsvanor,) då det kan leda till hälsoproblem både på lång och kort sikt.

Okej så de ska vara kläder som smälter in på en samtidigt de ser lite modernt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt min erfarenhet är det viktigt att våga tala med tjejer. Man ska inte ha någon brådska med att skaffa tjej. Det blir bara skit och man blir ledsen.

Skaffa tjej kompisar istället, och resten fixar sig med tiden.

Har man tjej kompisar att tala med så börjar man fatta mer och man vågar prova mer saker med andra tjejer.

Har man tjej stöd är det alltid lättare att träffa nya tjejer (de kan alltid lägga in ett gott ord för dig).

Och de kan även hjälpa en med kläder och liknande. Det ända man måste stå ut med är att shoppa med dem ;)

 

Och som nämns tidigare. Att bli av med oskulden kommer när den tiden är.

Har man bråttom blir det bara skit och man ångrar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt min erfarenhet är det viktigt att våga tala med tjejer. Man ska inte ha någon brådska med att skaffa tjej. Det blir bara skit och man blir ledsen.

Skaffa tjej kompisar istället, och resten fixar sig med tiden.

Har man tjej kompisar att tala med så börjar man fatta mer och man vågar prova mer saker med andra tjejer.

Har man tjej stöd är det alltid lättare att träffa nya tjejer (de kan alltid lägga in ett gott ord för dig).

Och de kan även hjälpa en med kläder och liknande. Det ända man måste stå ut med är att shoppa med dem :wink:

 

Och som nämns tidigare. Att bli av med oskulden kommer när den tiden är.

Har man bråttom blir det bara skit och man ångrar sig.

Okej, men distans tjej kompis är de då som käller? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Distans är bra, lägre chans att det blir pinsamt då; är alltid lika drygt när bruden man smet ifrån när hon låg fast kejdad i badkaret dyker upp någonstans på stan. Använd gärna pseudonymer när du pratar med brudar, ljuga är bra och när ni väl är nakna finns det ingen återvändo och då spelar inte lögnerna någon roll.

 

Det är acceptabelt att droga tjejerna om man har problem att prata med dem, det är t.o.m. uppmuntrat tills du avancerat vidare inom andra former av man-brud interaktion. Du skall aldrig glömma av att tjejer bara är ting som är där för våran njutning. Du skall aldrig tro att de är personer, det leder bara till ångest och mer smärta i ditt liv.

 

Utseendet kan lätt fixas med lite anabola och några månader på gymmet; skaffa gärna ett par ärr inte allt för grova men några kniv- och knyttenäveslagsmål löser nog den biten, OBS! INGEN BRUTEN NÄSA, det är bara minus(på dig då, inte på de du slåss emot).

 

En sista sak du ska ha i åtanke är att om du inte förlorat oskulden innan du är 17 så är du fan den mesigaste människan på jorden! Jag förlorade personligen min när jag var tolv, det är inget svårt så länge man är av det rätta virket!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Distans är bra, lägre chans att det blir pinsamt då; är alltid lika drygt när bruden man smet ifrån när hon låg fast kejdad i badkaret dyker upp någonstans på stan. Använd gärna pseudonymer när du pratar med brudar, ljuga är bra och när ni väl är nakna finns det ingen återvändo och då spelar inte lögnerna någon roll.

 

Det är acceptabelt att droga tjejerna om man har problem att prata med dem, det är t.o.m. uppmuntrat tills du avancerat vidare inom andra former av man-brud interaktion. Du skall aldrig glömma av att tjejer bara är ting som är där för våran njutning. Du skall aldrig tro att de är personer, det leder bara till ångest och mer smärta i ditt liv.

 

Utseendet kan lätt fixas med lite anabola och några månader på gymmet; skaffa gärna ett par ärr inte allt för grova men några kniv- och knyttenäveslagsmål löser nog den biten, OBS! INGEN BRUTEN NÄSA, det är bara minus(på dig då, inte på de du slåss emot).

 

En sista sak du ska ha i åtanke är att om du inte förlorat oskulden innan du är 17 så är du fan den mesigaste människan på jorden! Jag förlorade personligen min när jag var tolv, det är inget svårt så länge man är av det rätta virket!

Haha :-D den där passar ju min livstil perfekt! Fatkum är att jag funderar som fan på att ha ett ärr som går ungefär vid ögat (badass karaktärer har de oftast :-) ) Sedan ta en percing i ögonbrynet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan alla! Jo de är så att man är nu i ålder då man vill ha av sin oskuld med mera. Så har jag nu snackat med en tjej rätt så länge. Är den perfekt för mig. Fast problemet är... Hon har redan en... Fast ändå.. bara få träffa henne skulle nästa göra mig svimmande. Fast vi bor väldigt bortom långt. Så jag undrar ifall ni vet hur man ska göra? För att bli bra vänner med varandra.

 

Att ha målet att bara bli av med oskulden kanske inte är det bästa men det skadar inte att försöka flörta in sig lite. Om hon nu inte har världens bästa förhållande redan så kan du ju vara där för henne när det skiter sig och då är hon som mest sårbar och kanske faller för dig ;)

Jag hade själv ett distansförhållande innan och det varade i 8 månader dock bara, men det tog inte slut pågrund av distansen eller utan andra anledningar. så även om ni inte bor jätte nära varandra så kan det gå ett tag iaf och allt är bättre än inget.

 

Har inte läst hela tråden men såg längre ner du skrev

Eller finns de många tjejer i min ålder "15" som gillar datornördar?

Det finns det faktiskt nörden är inte helt oattraktiv i en tjejs ögon.

Nu är det dock väldigt individuellt men för en del så är det liksom lite okänt och spännande precis som alla subkulturer ungefär. Vad innebär egentligen en allnighter framför datorn osv det är inte helt ovanligt att tjejer finner det intressant.

Sen beror det ju på personen i fråga med man får ju framställa sig som lite intressant med men bara för att man är nörd gör inte det att man inte har en chans ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan alla! Jo de är så att man är nu i ålder då man vill ha av sin oskuld med mera. Så har jag nu snackat med en tjej rätt så länge. Är den perfekt för mig. Fast problemet är... Hon har redan en... Fast ändå.. bara få träffa henne skulle nästa göra mig svimmande. Fast vi bor väldigt bortom långt. Så jag undrar ifall ni vet hur man ska göra? För att bli bra vänner med varandra.

 

Att ha målet att bara bli av med oskulden kanske inte är det bästa men det skadar inte att försöka flörta in sig lite. Om hon nu inte har världens bästa förhållande redan så kan du ju vara där för henne när det skiter sig och då är hon som mest sårbar och kanske faller för dig ;)

Det var det mest sviniga, utnyttjande, cyniska agerande jag någonsin sett föreslaget på teh internets - en eloge till dig min vän, för att du klarar av att se förbi känslodravlet och låta den råa logiken råda!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...