Hoppa till innehåll
Anime.se

Bleach-AMV


Bleach94
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg helt okej ut, men jag har två åsikter att föra fram:

1: Använd inte fansubs med inbrända undertexter. Det är sååå fult. Ägna hellre några veckor åt att fixa råfilerna, eller täck över undertexterna med en svart rand.

2: Skriv vilka avsnitt som spoilas i videobeskrivningen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att det såg bra ut men mot slutet kändes det som att du bara tog scener för att fylla ut låten (kanske bara är jag som tyckte så). Annars tycker jag att den var helt godkänd, om det var din första film som du gjorde så var det mer än godkänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dålig AMV i mitt tycke. Kan ha något att göra med att jag varken gillar Animén eller låten som används.

 

Den inbrända undertexten är ett STORT minus och gör en AMV helt värdelös i mina ögon.

 

AMV:n platsar kanske på YouTube med alla andra kassa AMVs, men ingen annan stans.

 

Jag noterade även bristen på specialeffekter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Dålig AMV i mitt tycke. Kan ha något att göra med att jag varken gillar Animén eller låten som används.

 

Den inbrända undertexten är ett STORT minus och gör en AMV helt värdelös i mina ögon.

 

AMV:n platsar kanske på YouTube med alla andra kassa AMVs, men ingen annan stans.

 

Jag noterade även bristen på specialeffekter.

 

Ta dig i röven

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

konstruktiv kritk =! kritik

Nej men nu får du minsann konsultera ett uppslagsverk lite.

 

 

Kritik = Kritik = Kritik.

 

Konstruktiv kritik = uttrycka vad som är kass. Om det är snällt eller inte har inte med konstruktiviteten att göra utan artigheten.

och ingen förväntar sig väl att Soleher ska vara artig? Jag blev imponerad att han faktiskt kom med kritik. Det skulle han inte gjort för något år sedan ;)

 

Edit. jag stavar som en gud!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

konstruktiv kritk =! kritik

Nej men nu får du minsann konsultera ett uppslagsverk lite.

 

 

Kritik = Kritik = Kritik.

 

Konstruktiv kritik = uttrycka vad som är kass. Om det är snällt eller inte har itne med konstruktiviteten att göra utan artigheten.

och ingen förväntar sig väl att Soleher ska vara artig? Jag blev imponerad att han faktiskt k9om med kritik. Det skule han inte gjort för något år sedan ;)

 

Jag noterade också detta... och jag håller minst sagt med dig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

konstruktiv kritk =! kritik

Nej men nu får du minsann konsultera ett uppslagsverk lite.

 

 

Kritik = Kritik = Kritik.

 

Konstruktiv kritik = uttrycka vad som är kass. Om det är snällt eller inte har inte med konstruktiviteten att göra utan artigheten.

och ingen förväntar sig väl att Soleher ska vara artig? Jag blev imponerad att han faktiskt kom med kritik. Det skulle han inte gjort för något år sedan ;)

 

Edit. jag stavar som en gud!

 

Vad har konstruktiv kritik =! kritik med kritik = kritik= kritik att göra... helt idiotiskt.

 

Sen är "Konstruktiv kritik = uttrycka vad som är kass." helt fel med. Kritik behöver inte vara negativ!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

konstruktiv kritk =! kritik

Nej men nu får du minsann konsultera ett uppslagsverk lite.

 

 

Kritik = Kritik = Kritik.

 

Konstruktiv kritik = uttrycka vad som är kass. Om det är snällt eller inte har inte med konstruktiviteten att göra utan artigheten.

och ingen förväntar sig väl att Soleher ska vara artig? Jag blev imponerad att han faktiskt kom med kritik. Det skulle han inte gjort för något år sedan ;)

 

Edit. jag stavar som en gud!

 

Vad har konstruktiv kritik =! kritik med kritik = kritik= kritik att göra... helt idiotiskt.

 

Sen är "Konstruktiv kritik = uttrycka vad som är kass." helt fel med. Kritik behöver inte vara negativ!

 

*suck*

 

Orka ens börja förklara detdär...

 

Konstruktiv kritik är också kritik. Kritik är kritik. Tydligt nog?

 

Sant kritik BEHÖVER inte vara negativ.

Konstruktiv kritik BEHÖVER inte vara positiv heller.

Att den är konstruktiv betyder bara att den påvisar bristerna istället för att bara gnälla om dem.

 

"Du är kass" jämfört med "Du är kass därför att du sparkar in bollen i fel mål hela tiden."

Konstruktiv kritik påvisar något som man kan förbättra.

 

 

...och folk undrar varför jag är uppgiven över de yngre generationernas språkkunskaper. :(

 

/Ash. Språkfetishisten som inte kan stava.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja ,och det enda man kunde säga är konstuktivt från solehers post är att det var undertexter resten är bara helt onödigt.

 

Även om konstruktiv kritik är en sorts kritik är det inte sammasak!

 

Edit : lite mildare inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

konstruktiv kritk =! kritik

Nej men nu får du minsann konsultera ett uppslagsverk lite.

Men det där var ju helt korrekt. Konstruktiv kritik är en äkta delmängd/undergrupp av all kritik -- det finns kritik som inte är konstruktiv. Därför är inte konstruktiv kritik och kritik samma sak. (Dessutom är det ju en skillnad i ordboksdefinitionen och vad "kritik" betyder i dagligt tal, där det bär en viss negativ betydelse om att inte vara hjälpsam.)

 

Bleach94 har sagt att han gärna tar emot konstruktiv kritik, och att se solehers inlägg som konstruktivt är i min åsikt en ganska välvillig tolkning. Jag tyckte att det mest såg ut som nedtryckande arselfasoner. (Om det inte var avsikten kanske soleher borde gå en kurs i mänsklig kommunikation.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min personliga åsikt är att solehers inlägg är ett vanligt balanserat sådant. Först hans egna tycke om att han varken egentligen gillar serien eller låten. Sedan konstruktiv kritik om att man inte bör ha med undertexter i en amv då detta sänker kvalitén. Han avslutar även med att påstå att amvn ändå platsar bland allt annat på YouTube som allt som oftast håller en lite lägre nivå. soleher poängterade även att han anser att specialeffekter är positivt bidragande till slutprodukten.

 

Alltså, i frågan om konstruktiv kritik anser jag att solehers inlägg fullkomligt legitimt. En persons tonfall och ordval är inte på något sätt relaterat till kritik. Hade soleher bara skrivit att "amvn sög bäverpung" och ingenting mer är det värdelöst inlägg, utan någon som helst form av konstruktiv kritik. Skriver soleher däremot "amvn sög bäverpung, därför att [...]" är det helt plötsligt ett hjälpsamt och konstruktivt sådant även om det kanske ändå är otrevligt att läsa.

 

Alltså, åsikter != kritik. Att soleher tycker att amvn passar bland skräpet på YouTube må vara skarpt och hårt, men det är något som får tas till vad han tyckte om filmen i fråga och inte någon som helst kritik, och jag får väl ändå gissa att Bleach94 lägger upp filmen här för att han vill höra folks åsikter OCH få kritik. Även om soleher är grov i sitt språk och väljer att inte censurera sig själv har han även bidragit med kritik av värde vilket egentligen inte var ett absolut krav.

 

Snarare anser jag att istället för att var och en skall hålla sina egna åsikter inom sig och förfina verkligheten gör vi inget annat än en björntjänst. Skulle Bleach94 slänga upp sin film på ett större internationellt AMV-forum efter att ha hört våra lovord skulle han förmodligen förkrossas med den kritik som "verkligheten" där ger, inte minst om han skulle ställa upp med den i en tävling och berömmas med en bottenplacering. Förutsatt att amvn ifråga är dålig (läs disclaimer nedan).

 

Istället för att kasta skit på solehers språk måste jag trots att ställa mig på hans sida. Är man kreatör och skapare av verk så får man helt enkelt se till att man kan ta både kritik och åsikter. Världen är inte silkeslen och snäll, den är hård, jävlig och förbannat elak, speciellt på Internet. Till Bleach94 är mitt bästa tips att läsa, förstå och förbättra. soleher gillar inte din amv av de anledningar han anger. Dina två alternativ är att antingen bli arg, förbannad och sluta upp med att göra amvs (alternativt fortsätta göra samma som du gjort nu). Det andra, som är ETT MYCKET BÄTTRE ALTERNATIV är att ta till dig kritiken, hur hård den än är, göra en ny amv, förbättra den på alla sätt angivna och publicera här igen och se vad de säger igen. Speciell vikt läggs på de som redan tidigare uttryckt sina åsikter (exempelvis soleher och Klona)!

 

 

 

Kan också poängtera att jag inte sett amvn så jag kan inte uttrycka mig i den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...